Festarikesä 2006
Anekdoten!!! Mahtavaa! Tästä tuli helvetin hyvä fiilis.
Olihan tuo tiedossa jo pidemmän aikaa, mellotronin metsästämisen vuoksi joutui tietoa vähän panttailemaan, mutta näyttää saatujen kommenttien perusteella siltä, että kiinnostus tätä bändiä kohtaan on jokseenkin suurempi kuin olin odottanut.
Kolme Anekdotenin keikkaa olen nähnyt. Hyvä bändi ja loistava myös livenä.
Oletko ollut Ilosaaressa? Onko oikeasti kenelläkään mitään huonoa sanottavaa joensuulaisten järjestelyistä, en ole varmaan itse ikinä kuullut.
Sulla on lyhyt muisti tai sitten et tosiaan ole kuullut. 3-4 vuotta sitten oli todella isoja ongelmia järjestyshenkilökunnan kanssa kun siksi vuodeksi oli systeemit muuttuneet mutta tiedotus ei sitten oikein organisaation sisällä pelannut. (edit: Ehkä se oli just toi Chachin mainitsema vuosi.) Mutta nekin systeemit saatiin toimimaan aika nopeasti saman festarin aikana! Ei voi tapahtua jossain muualla vastaavaa.
Sehän tosiaan alkaa olla tavallista ettei omaa viinaa saa mihinkään viedä, mutta erot syntyy porttihenkilökunnan urheiluhengestä ja peliasenteesta. Joensuussa se on kohdallaan. Ei mitään niskaperseotetta, pullon takavarikoimista, tms. jos jää kiinni leka lahkeessa, vaan ohjaus takasin ulkopuolelle juomaan, ehkä vielä hymyn ja rehellisen vidduilun kera:
Case 1
Minä. Toissa vuosi. Puolen litran kokispullo täytettynä punkulla munapankissa.
– hei sinä! Mikäs tuolla pullottaa.
– No...
– Kaivanko minä vai otatko itse?
– No ok. Tässähän tämä: kokista vaan...
– Kokista? näyttää punaviiniltä.
– Eikä. On kyllä kokista. Avaa vaikka.
– Ok. (järjestysmies avaa pullon) – Haisee punaviiniltä.
– En usko. Kyllä se on kokista.
– Punaviini on hyvää pihvin kanssa.
– Niin on.
– Täältä ei saa pihviä.
– Aijjaa. No, mä menen tohon portin ulkopuolelle juomaan.
(Kävelen toiselle portille ja yritän uudestaan. Ja onnistun.)
Case 2
Minä. Viime vuosi. Takataskussa puolen litran "vesipullo" ja etutaskussa taskumasa. Systeri kävelee takana peittämässä. Järjestysneito päättääkin tutkia mut.
– Mitässulla täältä löytyy. (löytää takataskupullon)
– Awww... sori. Taisi unohtua. Mä meen takas.
– Tervetuloa uudelleen.
Käyn imasemassa vinkun loppuun ja menen takasin. Järjestysneito tsiigaa mua jo kaukaa sillä silmällä.
– Terve taas. Mitäs sulla tällä kertaa on?
– Eihän mulla mitään. Tossahan mä sen join. Näit kyllä.
– Mikäs sulla täällä pullottaa?
– Ei siellä mitään ole. Paitsi kännykkä.
– No mikäs sulla on kädessä?
– No kännykkä. Mut taskussa on toinen kännykkä.
....
Kyllä Nummirock on ykköspaikkoja myös. Rento meininki järjestysmiehilläkin, omia juomia kyllä näennäisesti tarkkaillaan kun menee bändejä katsomaan, mutta ei todellakaan millään poliisiotteilla. Eikä se haittaa kun Nummessakin pääsee teltoille omia juomia naukkailemaan helposti ja välimatkat ovat lyhyet. Mutta se onkin maalla kun on näin leppoista.
Samael lisätty Nummirockin ohjelmaan. En tykkää asioiden saamasta käänteestä! Ajattelin jo, että voin skipata hyvällä omallatunnolla koko juhannusjuhlan Nummijärvellä, mutta nyt joudut pohtimaan asiaa uudelleen.
Kova olisi esiintyjäkaarti Belgian
Graspop-festeillä:Guns N' Roses, Whitesnake, Motörhead, Lacuna Coil, Satyricon, Soulfly, Cradle of Filth, In Flames, Helloween, Opeth, Arch Enemy, Michael Schenker Group, Moonspell, Evergrey, Trivium, Y&T, Leaves' Eyes, Leatherwolf, Gojira, My Dying Bride, Nile, Obituary, Bullet for my Valentine, Deicide, Akercocke, Exodus, Armored Saint, Dragonforce, Ignite, Ensiferum, and Machine Men.
Have also been added to the line-up: Korn, Saxon, Stone Sour, Bloodsimple, The Gathering, Edguy, The New York Doll’s, 36 Crazyfists en Alice In Chains.
"Hippi niinkuin hipille hippi."
Saksan Burg Herzberg festivaali 20.-23.7.2006, esiintymässä mm. UFO, Soft Machine, King Crimson's Adrian Belew, Uli Jon Roth, Kraan, The Gathering, Hidria Spacefolk.
Samael lisätty Nummirockin ohjelmaan. En tykkää asioiden saamasta käänteestä! Ajattelin jo, että voin skipata hyvällä omallatunnolla koko juhannusjuhlan Nummijärvellä, mutta nyt joudut pohtimaan asiaa uudelleen.
Voi perkele. Pakko kai sinne on sitten mennä. Sauna -> Provinssi -> Nummi -> Tuska. Aika raskas kesäkuu tulossa. Haluaisko joku antaa mulle rahaa, ei oikein tahdo budjetti riittää. Yst. vast. miel. privana.
Oma festarikevät/kesä näyttää tältä:
Close-Up->Sauna->Roskilde->Puntala->Party.San->Sziget
en ole yhtään saletti, voiko tuota Saunaa nimittää festariksi.
Jahas, Szigetin sivuilla ei lue enää mitään Radioheadistä. Mun festarikesä näyttää hyvin tyhjältä. Jonnekkin lähen, mutta mitään päätöksiä en ole jaksanut vielä tehdä. Mahdollisesti
Primaveraan tai Roskildeen.Pellavarock: The Haunted, Diablo, Zero Nine, Swallow The Sun, The Machete, Before The Dawn, Agonizer ja Kill The Romance.
Voisin melkein vannoa, ettei se ollut siinä eilen. Tai sitten katsoin silmät ristissä, mutta en nähnyt tota kuvaa ainakaan. Helvetin kummallista.
Etkö ole Luke menossa katsomaan 'headeja nyt loppukevään kiertueella? Köpiksessäkin pari keikkaa.