Lost

Protagonist 28.8.2006 10:50

Itse en jaksanut koskaan edes antaa Lostille mahdollisuutta. Se vaikuttaa sarjalta, jota kaikki katsoo, koska kaikki katsoo sitä (tosin puhunhan myös sen puolesta, että myös populaarit ilmiöt voivat joskus vaan olla oikeasti hyviä).

Sen perusteella, mitä olen muilta kuullut, en pistäisi hirveästi toivoa loppuratkaisuun. Formaatti vaikuttaa sellaiselta, että tuottajaporras on vihdoin keksinyt ikiliikkujan: aina tapahtuu jotain jännää, mutta siitä miksi tapahtuu, ei kanna huolta edes käsikirjoittajat.
Jackrabbit 28.8.2006 18:12
Protagonist ( 28.8.2006 10:51)
Itse en jaksanut koskaan edes antaa Lostille mahdollisuutta. Se vaikuttaa sarjalta, jota kaikki katsoo, koska kaikki katsoo sitä (tosin puhunhan myös sen puolesta, että myös populaarit ilmiöt voivat joskus vaan olla oikeasti hyviä).

Sen perusteella, mitä olen muilta kuullut, en pistäisi hirveästi toivoa loppuratkaisuun. Formaatti vaikuttaa sellaiselta, että tuottajaporras on vihdoin keksinyt ikiliikkujan: aina tapahtuu jotain jännää, mutta siitä miksi tapahtuu, ei kanna huolta edes käsikirjoittajat.

Veit kirjaimet näppäimistöltäni.

Olen kyllä miettinyt, että jos jostain tulisi vastaan Lostin pari ekaa jaksoa, niin voisin ne ihan mielenkiinnosta katsoa. Jonkinlaisen ennakkokäsityksen mukaan kyseessä taitaa olla vain Kauniiden ja rohkeiden katu-uskottavampi versio.
Asswipe 29.8.2006 11:08

Kyseessähän on niiin niin niiiiiin käsittämättömän paska tuotos ettei adjektiiveja löydy.

10 min taitaa olla maksimi mitä kestää ennen raivokohtausta. Ja raivokohtauksesta puheen ollen tässä on kaikkille Lost kiteytettynä, joten ei tarvitse katsoa enää sitäkään paskaa:

HENKILÖ 1 poimii maastaa rätin.

HENKILÖ 2: – Voi ei missä on rättini? HENKILÖ 3 otitko rättiäni?

HENKILÖ 3: – En ottanut, mutta tiedän kuka otti.

HENKILÖ 2: – No kerro kuka vei rättini.

HENKILÖ 3: – E--ee-ee--n kerro.

HENKILÖ 2: – KERRO!!! YYY!!! (itkee)

HENKILÖ 3: – HENKILÖ 1 vei sen.

HENKILÖ 2: – HENKILÖ 1 saatanan mulkku annan mun rätti takas tai tapan sut!!!!

HENKILÖ 1: – En vittu varmaan anna. Mä tapan sut ja HENKILÖ 3:sen kun jauhaa tollasta paskaa!

HENKILÖ 2: – ÄÄÄ!!! AAAA!!! MÄ TAPAN SUT!!!

HENKILÖ 1: – ÄÄÄ!!! AAAA!!!! MÄKI TAPAN SUT!!!

HENKILÖ 3: – ÄÄÄÄ!!! ME OLLAAN VITTU EKSYTTY!!! TUNTEET VAA KUOHUU!!! ÄLKÄÄ TAPPAKO TAI MÄ TAPAN KAIKKI!!!!

HENKILÖ 4: – Et puhu mun pojalle!

HENKILÖ 5: – Miksi?

HENKILÖ 4: – Koska HENKILÖ 1 vei HENKILÖ 2:sen rätin ja me ollaan sitäpaitsi eksytty ni mä päätin ettei kukaan puhu mun pojalle!

HENKILÖ 5: – Mutta hän puhuu minulle.

HENKILÖ 4: – MÄ TAPAN SUT!!!

HENKILÖ 5: – Ok, en puhu sun pojalles.

HENKILÖ 4: – MITÄ SÄ SANOIT MUN POJASTA!!!!confused.gif MÄ TAPAN SUT!!!

--- tässä välissä käy Amigasta karannut digitaalinen karhu sanomassa MUR ----

HENKILÖ 2: – Mun rätti... mun rättii... yyy....

HENKILÖ 4: – KAIKKI PUHUU MUN POJALLE!!! KUOLKAAA!!!

HENKILÖ 3: – MULLA ON SYÖPÄ!!! JOKU YRITTÄÄ AUTTAA NIIN MÄ TAPAN!!!

Kaikki kuorossa: – ÄÄÄÄ!!!!! MÄ VITTU TAPAN!!!! ÄÄÄÄ!!!!

---- tässä välissä kaikki näkee maassa luukun ja sitten kaikki yllä toistetaan, kunnes joku sanoo "ai niin se luukku..." ja sitten taas kaikki yllä toistetaan.

Ihan laadukasta kamaa.
Humphrey Bogart 30.8.2006 12:39

Totean saman mitä jos joskus alkuun että ihan ok. Tosin sudin tapaan toivon että ymmärtäisivät lopettaa edes kohtuullisen ajoissa eli viimeistään kolmannen kauden jälkeen. Muuten saattaa jäädä kesken.

Spoilaa mahdollisesti:

Tuleehan kakkoskaudella mukaan mm. Kylmän ringin Adebisi!
Jackrabbit 30.8.2006 15:32
sud ( 30.8.2006 09:12)
Jackrabbit ( 28.8.2006 18:13)
Protagonist ( 28.8.2006 10:51)

Veit kirjaimet näppäimistöltäni.

Olen kyllä miettinyt, että jos jostain tulisi vastaan Lostin pari ekaa jaksoa, niin voisin ne ihan mielenkiinnosta katsoa. Jonkinlaisen ennakkokäsityksen mukaan kyseessä taitaa olla vain Kauniiden ja rohkeiden katu-uskottavampi versio.

Äijät lyttää jotain mitä eivät ole edes nähneet...hyvin menee ja morjens!

Mun takaportti onkin tuo "jonkilaisen ennakkokäsityksen mukaan".

Niinkuin mainitsin voisin toki tätä pari jaksoa ihan mielenkiinnosta katsoa, mutta en nyt ala mitään boxia sokkona ostelemaan.
Dramagod 11.9.2006 17:52

On kyllä kertakaikkisen hieno sarja. Oli sananmukaisesti pakko ensimmäisen jakson nähtyään katsoa loput jaksot putkeen. Hyllyssä tuo ensimmäisen kauden boksi nyt koreilee ja toisen ostan heti kun hinta laskee tuonne 30 euron hujakoille, millä hinnalla tuon ensimmäisenkin ostin. Toinen kausi oli vielä parempi kuin ensimmäinen ja kolmannen alkua odotan enemmän kuin kieli pitkällä. Todella laadulla tehty sarja, kaikin puolin.

Artisan 11.9.2006 21:38

Kuulostaa ihan joltain uskonnolta.

pate 5.1.2008 11:21

Paranee loppua kohden. Tämä kohta ihan katsottavaa.

Blackened 18.9.2008 21:42

Eka tuotantokausi rautaa, sen jälkeen askel askeleelta menny huonompaan suuntaan. Nykyään en enää katso kun on tullut liikaa täysin järjettömiä ja selittämättömiä ilmiöitä, joihin ei anneta minkäänlaisia vastauksia. Joka jaksossa uus mörkö, uus hahmo, uus "aim joor faater" ‑systeemi. Ei. Malliesimerkki sarjasta, jonka erittäin lupaava alku mentiin sössimään. Suurin ongelma tuollaisissa sarjoissa on, kun niitä ei osata lopettaa. Prison Break vielä pitelee puoliaan, onneksi. =)

Morden 28.9.2008 15:23
Blackened ( 18.9.2008 21:43)
Eka tuotantokausi rautaa, sen jälkeen askel askeleelta menny huonompaan suuntaan. Nykyään en enää katso kun on tullut liikaa täysin järjettömiä ja selittämättömiä ilmiöitä, joihin ei anneta minkäänlaisia vastauksia. Joka jaksossa uus mörkö, uus hahmo, uus "aim joor faater" ‑systeemi. Ei. Malliesimerkki sarjasta, jonka erittäin lupaava alku mentiin sössimään. Suurin ongelma tuollaisissa sarjoissa on, kun niitä ei osata lopettaa. Prison Break vielä pitelee puoliaan, onneksi. =)

Prison Breakhan se vasta arpomista onkin. Lostillehan on nimenomaan lyöty lopetuspäivämäärä lukkoon, koska Lostissa on oikeasti tarina, jossa on ihan oikea lopetus, vrt. vaikka Babylon 5 = epic. Esim. Lostin neloskausihan oli ihan helvetin tiukkaa tykitystä, käsikirjoittajien lakosta johtunut tavallista lyhyempi tuotantokausi (14 jaksoa) teki hyvää: tiivistämisen myötä turha jarruttelu jäi pois. Cuse&Lindelof ‑parivaljakkohan on itsekin myöntänyt, että pari ekaa kautta meni osittain viivytellessä, kun sarjan jatkosta ei ollut varmaa tietoa. Nyt kun ABC:n kanssa on sopparit kunnossa ja tarkka tieto siitä, kuinka monta jaksoa sarjaa vielä tehdään, käsikirjoittajat voivat puristaa jäljellä oleviin jaksoihin ydinmehun ja lopettaa viivyttelyn. Neloskausi osoitti tämän. Niin, ja sarjan viimeinen kuva on ollut tekijöiden tiedossa ihan alusta saakka.
Humphrey Bogart 1.10.2008 13:00

Kyllästyin Prison Breakiin jo ensimmäisen kauden aikana, minisarjana olisi toiminutkin.