Onneksi se on sympaattimen läski, joten kukaan ei pahoita mieltään.
Lost
Lihavat ovat leppoisia, kuten sanonta kuuluu. En minä ainakaan tunne ketään ärrinmurrin horisontaalisesti rajoittunutta. Toivottavasti kukaan tukeva jamppa ei nyt pahoittanut mieltään, ja jos pahoitti, niin kiukkua voi purkaa meikäläiseen haukkumalla kääppäriksi.
Eilisestä jaksosta vähän yli puolet katsottu ja loppu odottelee digiboksissa. Jos sen aikana ei tapahdu mitään mielenkiintoista, sarjan katsominen päättyy tähän.
Itsekin luovutin tuossa puolenvälin paikkeilla. Ei vain jaksa kiinnostaa, kun tuntuu siltä että tämä on vain junnannut paikoillaan näiden neljän jakson ajan. Mutta joo 2.5 jaksoa jaksoin katsoa ja toi on jo minun television katselulla aika hyvin, eli ei Lost aivan totaali huono ole. Varmaan vain nähnyt liikaa tälläisiä crusoe/kärpästen herra väännöksiä.
Olen nyt katsonut tuonne toisen kauden puoleen väliin. Edellisten kommenttien perusteella olen sitä mieltä, ettei...
Jos Lost olisi tehty 30 vuotta sitten, siinä olisi ensin kerrottu kaikkien henkilöiden taustat ja vasta sitten koneelle olisi tullut ongelmia. Nyt henkilöhahmot aukeavat katsojille samaan aikaan kun he seikkailevat saarella. Henkilöhahmoja on myös paljon enemmän kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa oli 20-30 vuotta sitten. Siksi selvitettäviä asioitakin on enemmän, eikä yksi kysymys nouse ylitse muiden, tyyliin "Kuka murhasi Laura Palmerin?". Lostissa on käynnissä yhtä aikaa kymmeniä erilaisia mysteerejä. Katsoja joutuu samalla pohtimaan saaren omituisuutta, henkilöiden taustaa ja tietysti sitä, mitä saarella seuraavaksi tapahtuu.
Joo onhan se hienoa, että ne aukeavat pikkuhiljaa, mutta eiköhän toi kaava ala olee jo selvä. Ensin annetaan vaikutelma että joku on "hyvä tyyppi", hetken kuluttua, että se on jotain muuta ja sitten taas jotain muuta. Kyllähän tosta nyt jo aika paljon arvaa, tai ainakin tietää koko ajan, että katsojalla tunteilla yritetään pelata, että saadaan jännitystä.
Ja juttua riittää aika moneksi kaudeksi, kun kaikkien aikasemmasta elämästä voi ammentaa vaikka mitä. Ja eiköhän sieltä kohta ala paljastua niitä yhteyksiä ihmisten väliltäkin..?!
Aika tyypillisiä jenkki juttuja noi ihmishahmot. Ainii, ja sitten vielä, niiden ihmisten välinen kommunikaatio on jokseenkin epärealistista. Eikö kukaan muka ikinä kysy toiselta jotain suoraan? Eikö ihmiset yleensä ole uteliaita? Että jäädään vaan tyytyväisinä olemaan, kun joltain paljastuu kassillinen veitsiä?!
Tollasta jännityksen tarkoituksellista nostattamista. Eiköhän se pusikoita heiluttava mörkökin ala pikku hiljaa menettämään jännittävyytensä, ja hahmo kun varmaan paljastetaan vasta ensi kauden alussa, että tarinaa riittää. Oikeen saippuasarjamaiseen tyyliin.
Muuten, turha uhota, ei teistä kuitenkaan kukaan sarjan katsomista kokonaan lopeta, uteliaisuus voittaa
"Jännitystä" tosiaan pitkitetään melkein naurettavuuksiin asti ja hahmot ovat aika persoonattomia ja tylsiä. Kauhean hypen jälkeen aika perus jenkkisarja jossa ei oikeastaan ole mitään niin kovin omaperäistä että sitä jaksaisi enää seurata onhan tämä silti ihan kiva.
Lihavat ovat leppoisia, kuten sanonta kuuluu. En minä ainakaan tunne ketään ärrinmurrin horisontaalisesti rajoittunutta. Toivottavasti kukaan tukeva jamppa ei nyt pahoittanut mieltään, ja jos pahoitti, niin kiukkua voi purkaa meikäläiseen haukkumalla kääppäriksi.
Saatanan kääppäri
Eniten Lostissa ärsyttää se keskushahmo (Jack taisi olla?). Aina ensimmäisenä joka paikassa, moraaliltaan yli-inhimillinen, jonka puoleen kaikki käänytvät ja jonka kautta kaikki sarjassa kulkee. On vaan mielestäni ihan vitun kliininen nättipoika koko tyyppi, ja on pilata senkin vähän hyvän, jota sarjassa tähän mennessä on ollut.
Muutenkin kun on kuullut juttua sarjan tulevista twisteistä, on hankala keskittyä itse asiaan. Kohta tulee kuitenkin oikein hurjan "kekseliäs" juonikoukku, joka paljastaa jotain suut auki loksauttavaa... siis todennäköisesti typerä ja irrallisen tuntuinen massayleisön kalastelu. Saattaapa asia olla toisinkin ja sarja paranee kauden puolenvälin jälkeen, kuten kaverini on vakuutellut... joten kai sitä on sitten katsottava.
Lisänä on se että jos ei katso, on seuraavan päivän sosiaalinen toiminta koulussa hieman vähäisempää, kun ei voi sanoa mitään asiaan liittyvää; sosiaaliset paineet vaikuttavat toimintaan. Vähän sama tilanne, kuin vajaat pari vuotta sitten; silloinkin oli pakko aloittaa dokaaminen sosiaalisten paineiden alla. Siis mukana skenessä.
Piti alkaa sarjaa seuraamaan, mutta vielä yhtään jaksoa en ole "ehtinyt" katsoa.
Pitää kait ostaa se tuotantokausiboxi sitten joskus.
Kyllä tässä on käynyt niin, että jakso jaksolta tylsistyy. Galacticassahan ollaan myös "Lost", se vaan on parempi, vertailun vuoksi.
Lost on kyllä yksi näistä yliarvostetuista amerikkalaissarjoista, jonka seuraaminen jäi minultakin muutaman jakson jälkeen. Sarja missä katsojaa koukutetaan tämän mystisen hirviön avulla, loppujen lopuksi ei mitään uutta auringon alla.
Losti on kyllä yliarvostettu sarja ja tasoltaan hyvinkin keskinkertainen. Itse jaksoin mainosten uhrina tapittaa Lostia pari-kolme jaksoa, jonka jälkeen oli todettava Lostin olevan suhteellisen tylsä ja mitäänsanomaton sarja. Joku taisi tässä threadissa sanoa sarjaa kultiksi, mutta sitä Lost ei todellakaan ole tai edes tule olemaan.
Hiekkalaatikko on puhunut.
Lost on kyllä yksi näistä yliarvostetuista amerikkalaissarjoista, jonka seuraaminen jäi minultakin muutaman jakson jälkeen.
Losti on kyllä yliarvostettu sarja ja tasoltaan hyvinkin keskinkertainen.
Ekan kauden Lostia olen nähnyt ja aika helvetin yliarvostettu sarja.