Mikä vituttaa TV:ssä?

JariM 25.1.2006 12:47

Toisaalta ilman noita mainoksia Deadwoodit, Shieldit ja muut sen tapaiset jäisivät ainakin tv:n kautta näkemättä (mikäli nyt joitain maksukanavia ei lasketa).

Itse laitan äänet pois mainosten ajaksi.
Red Right Hand 25.1.2006 13:29
JariM ( 25.1.2006 12:48)
Toisaalta ilman noita mainoksia Deadwoodit, Shieldit ja muut sen tapaiset jäisivät ainakin tv:n kautta näkemättä (mikäli nyt joitain maksukanavia ei lasketa).

Itse laitan äänet pois mainosten ajaksi.

No Deadwoodhan jää muutenkin "näkemättä."

Aika osuvasti nimittäin kirjoitettiin hesarissa viime viikolla että vaikka kanavat vaihteeksi kilpailevat laatusarjojen hankkimisessa (vrt. vuosi ja kaksi sitten ja formaattireality) niin niiden katsojamäärillä ei tv-yhtiöille ole niinkään väliä. Pääasia on että medioissa hypetetty sarja saadaan ohjelmistoon – ei se että se saisi myös katsojia. Kalliitkin sarjahankinnat heitetään huonoille ohjelmapaikoille joilla ne eivät yksinkertaisesti voi kerätä paljon katsojia. Kuten keissit Carnevale tai Deadwood. Varsinkin Nelosella jokin aivovamma pakottaa heittämään hyvätkin sarjat todellisiin paskarakoihin.

Tämä on tietty vain mutua, mutta veikkaisin että Carnivale olisi kerännyt varmasti ainakin neljänneksen enemmän katsojia jos se olisi näytetty järkevämpään aikaan. Itse en nähnyt jaksoakaan vaikka sarja kovasti kiinnosti. Sama kohtalo näyttä olevan Deadwoodilla. sad.gif
Young Hova 25.1.2006 13:47
Red Right Hand ( 25.1.2006 15:30)
Tämä on tietty vain mutua, mutta veikkaisin että Carnivale olisi kerännyt varmasti ainakin neljänneksen enemmän katsojia jos se olisi näytetty järkevämpään aikaan. Itse en nähnyt jaksoakaan vaikka sarja kovasti kiinnosti. Sama kohtalo näyttä olevan Deadwoodilla. sad.gif

Olen puhunut tästä jonninverran eri kanavien ihmisten kanssa. MTV3 passasi Carnivalen, koska sitä ei olisi kannattanut esittää mihinkään aikaan. Ja vähän urbaanimmin profiloidulla Nelosellakin ongelma on siinä, että ysiltä esitettynä joku Carnivale voisi ekojen jaksojen kiinnostuspiikin jälkeen päästä korkeintaan kaksinkertaiseen tulokseen (120 000) verrattuna puolenyön esityksiin (60 000). Mutta se vaan on aivan liian vaativa vetämään enemmän katsojia. Jos ysiltä esitetään melkein mitä tahansa kamaa, Nelosella on jotain 250000 katsojaa, hyvää kamaa, jopa enemmän.

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/vi...in/nelonen.html
Red Right Hand 25.1.2006 14:42
Young Hova ( 25.1.2006 13:48)
Ja vähän urbaanimmin profiloidulla Nelosellakin ongelma on siinä, että ysiltä esitettynä joku Carnivale voisi ekojen jaksojen kiinnostuspiikin jälkeen päästä korkeintaan kaksinkertaiseen tulokseen (120 000) verrattuna puolenyön esityksiin (60 000). Mutta se vaan on aivan liian vaativa vetämään enemmän katsojia. Jos ysiltä esitetään melkein mitä tahansa kamaa, Nelosella on jotain 250000 katsojaa, hyvää kamaa, jopa enemmän.

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/vi...in/nelonen.html

Elokuvatapauksia lukuunottamatta Täydelliset naiset näyttäisi olevan ainoa ohjelma klo 21:n blokissa joka kerää jatkuvasti yli 250000. Shield keikkuu molemmin puolin. Mutta joo ei Carnivale tai Deadwood varmaan kovin isoon tulokseen voisi koskaan yltää. Olisi kuitenkin kiva että kehutuille sarjoille annettaisiin edes mahdollisuus esim. klo 22 blokissa. Tämä olisi ajallisesti paljon siedettävämpi paikka keskimääräiselle tv:n katsojalle.
Raimo Miettinen 25.1.2006 16:48

Ennakkomainonnan yksi tuore kirous on mainoskatkolta palatessa nämä ylänurkkaan ilmestyvät pikamuistutukset "kolme päivää Lostiin". MTV viljelee tällaista silmille hyppivää ja harvinaisen ärsyttävää mainontaa "esimerkillisesti".

Kat 25.1.2006 18:09
C.W. Leadbeater ( 25.1.2006 03:01)
Lostin käsittämättömyyksiin paisunut ennakkomainonta. Kyllä vähempikin riittäisi.

Nimenomaan. Vielä viikko sitten ajattelin katsovani sarjaa, mutta en ole ihan varma enää.

Lisäksi kun siippani on imutellut sarjaa netistä ja koko ajan puhuu siitä.

Tästä taas tuli mieleen koulukaverini Miska Rantasen kolumni viimeisimmässä Nyt-liitteessä.

Tuo on ärsyttävän totta.
C.W. Leadbeater 26.1.2006 00:00
Raimo Miettinen ( 25.1.2006 16:49)
Ennakkomainonnan yksi tuore kirous on mainoskatkolta palatessa nämä ylänurkkaan ilmestyvät pikamuistutukset "kolme päivää Lostiin". MTV viljelee tällaista silmille hyppivää ja harvinaisen ärsyttävää mainontaa "esimerkillisesti".

Tämä on tosiaan jatkuvasti paheneva vitsaus. Ensin tulivat kanavatunnukset, että katsojat tietävät mitä kanavaa ne katsovat. Sitten Nelonen alkoi jossain vaiheessa pyörittää edellisen ohjelman lopputekstien päällä uutisten pääaiheita: olipa kiva katsoa Seinfeldin päätösvitsejä, kun ylimääräinen sälä peitti osan ruudusta. Sekin käytäntö hävisi negatiivisella palautteella, mutta nyt kerrotaan aina mainoskatkon jälkeen mikä ohjelma on menossa ja mitä tulee seuraavaksi. Jos jotain uutta on tulossa viikon sisään, niin siitä pitää olla erilliset muistutuslätkät, ja lopputekstit pienennetään johonkin ylänurkkaan, että päästään mainostamaan paitoja ja nettisivuja.

Subilla oli vielä yhteen aikaan joku bongauskilpailu, jossa ruutuun ilmestyi äijä kesken ohjelman ja sitten piti ilmoittaa johonkin, missä sen näki että pääsi mukaan arvontaan.
mikkoz 5.2.2006 21:18

Fst hankkima? huippusarja Hävytöntä (http://us.imdb.com/title/tt0377260/) on pyörinyt salaa ja kenenkään siiitä minulle ilmoittamatta jo kuukauden päivät em digikanavalla. Mitä ne sielä sitä pimittää, ykköseltä sen pitäs tulla.

Humphrey Bogart 12.2.2006 18:44

Vituttaa, kun tv-sarjoihin ei enää kehitetä kunnon tunnaria ja alkuesittelyä näyttelijöineen. Kaikki sarjat vaan suoraan lähtee liikkelle, välissä tulee nopeasti sarjan nimi jne. Vrt. 24, The Shield, Lost (no tässä tietysti menisi ikuisuus jos kaikki näyttelijät esiteltäisiin). Ja jos joku alkuintro tunnusmusiikkineen onkin niin se on täysin mitäänsanomaton kuten Desperate Housewives. Voi niitä aikoja kun oli Dallas, MacGyver ja muut kunnon tarttuvine melodioineen.

TL 2.3.2006 19:00
Welcome to the apocalypse, bitches
Humphrey Bogart 3.3.2006 12:36
Tuomas Laasanen ( 2.3.2006 20:01)

Tohka ja Kinnunen varmaan tulevat seuraamaan tätä säännöllisesti.
Plissken 3.3.2006 13:11
Humphrey Bogart ( 3.3.2006 12:37)

Ilmoittatuduitko mukaan?
Humphrey Bogart 3.3.2006 15:42
Plissken ( 3.3.2006 15:12)
Humphrey Bogart ( 3.3.2006 12:37)

Ilmoittatuduitko mukaan?

Ei kun mä olen urbaani ihminen.
psilocybianth 10.3.2006 01:47
Tuomas Laasanen ( 2.3.2006 19:01)

Tuon jenkkiversio tais tulla joskus subilta. Ehkä huonoimpia realityja mitä olen koskaan nähnyt.
QCine 18.4.2006 21:21

PITÄIS NELOSELTA JUST NYT SHIELDI TULLA, MUTTA NÄKYY VAIN JOTAIN SAATANAN AMIKSIA