k-mikko (20.11.2003 07:30)iljalumpsis (19.11.2003 18:38)Ovatko kaikki vain vahingossa copypasteilleet Malickin Antin listasta sellaisenaan vai eikö Thin Red Linea kukaan arvosta alkuunkaan?
Eivät ole kopioineet. Thin Red Line on varsin hyvä, mutta yksi tähti ropisee järjettömän pituuden takia. Voi oikeasti ihmetellä mitä Malick koko listalla teki, kun kyseessä oli tämän hetken ohjaajat.
Samaa mieltä myös täällä. TRL on kauniisti kuvattu, hienosti näytelty ja sisältää monia todella upeita yksittäisiä kohtauksia, mutta elokuvan tempo on aivan liian hidas ja lopputulos kärsii sen vuoksi.
Lynchin dissauksesta olen samoilla linjoilla Ossessionen kanssa. Tuntuu, että joidenkin mielestä on cool dissata esim. Lost Highway ja Mullholland Dr. vaikka oikea syy taitaa olla pelkästään se, ettei leffat avautunut itselle. Olen katsonut Lost Highwayn ainakin neljä kertaa (joista kaksi kertaa elokuvateatterissa), ja edelleenkin se on mielestäni yhtä kiehtova kuin ensimmäisellä kerralla katsottaessa. Pelkästään elokuvan tunnelma on niin sanoinkuvaamattoman hieno, ettei siitä voi olla pitämättä (äänimaailmasta, tarinasta ja kuvauksesta puhumattakaan).
Mullholland Driven olen nähnyt ainoastaan kerran, mutta sekin jätti todella kovan vaikutuksen. Harvemmin mistään leffasta (ei edes LH:sta) ole jäänyt samankaltaista mitä vittua fiilista ja halua saada selvitettyä mitä siinä oikein tapahtui. Kyyniset "Lynch haluaa vittuilla katsojille tekemällä mahdollisimman sekavan elokuvan" kommentit jätän omaan arvoonsa. Tämä on kuitenkin hyllytetyn tv-sarjan pilotti, joka leikattu uusiksi, joten eihän siltä edes voi odottaa täydellisyyttä. Minua ei oikeastaan edes haittaa vaikka Lynchin visio ei avautuisi minulle ikinä.