Menetetyt lahjakkuudet osa 1

Humphrey Bogart 16.7.2005 15:40

Blade ****



Blade 2 ****½

Blade 3 ***



Blade 2 hipoo täydellisyyttä.
parraton_suti 17.7.2005 01:10

Sanoisinpa, että potkumestari, Hwang Jang Lee on yksi menetetyimmistä lahjakkuuksista. Leen kohtalo oli juuttua ikuisiin pahisrooleihin lukemattomissa 70- ja 80-luvun kung fu ‑klassikoissa (Drunken Master, Hell's Windstaff), kunnes vähitellen aleni esiintymään yhä luokattomimmissa toimintaräpellyksissä (Ninja Terminator, Secret Ninja).



Leessä olisi ollut todellista badass ‑tähtipotentiaalia Sonny Chiban tyyliin. Ilmeisesti elokuvateollisuus ei miestä lopulta niin hirveästi kiinnostanut, muuten kuin palkkashekin muodossa tai sitten heppu turhautui hänelle tuputettuihin stereotyyppirooleihin. Omakaan ohjaajaura ei oikein ottanut tuulta alleen, vaikka sankarirooliakin pääsi yrittämään ‑olosuhteet eivät vain olleet enää otolliset. 90-luvulla Lee sitten löikin hanskat tiskiin ja siirtyi lähinnä muihin bisneksiin.

Joku balettipelle Van Damme ja kemistinörtti Lundgren ovat pelkkiä hitaita amatöörietanoita verrattuna Leen uskomattomiin triplalenttareihin ja nopeisiin potkuyhdistelmiin. Taitaa olla niin, että ne todelliset lahjakkuudet ja osaajat (olivatpa sitten näyttelijöitä tai martial arts ‑mestareita) joutuvat aina lopulta vajoamaan niile elokuvateollisuuden hämärimmille poluille.
parraton_suti 17.7.2005 14:33
Alien Sun (17.7.2005 06:12)
parraton_suti (17.7.2005 01:11)
Joku balettipelle Van Damme ja kemistinörtti Lundgren ovat pelkkiä hitaita amatöörietanoita verrattuna Leen uskomattomiin triplalenttareihin ja nopeisiin potkuyhdistelmiin. Taitaa olla niin, että ne todelliset lahjakkuudet ja osaajat (olivatpa sitten näyttelijöitä tai martial arts ‑mestareita) joutuvat aina lopulta vajoamaan niile elokuvateollisuuden hämärimmille poluille.





Jos Martial arts mestarin määritelmä on siinä kuinka siististi osaa potkia ilmaan niin sitten Seppo "monella tavalla kuolemaan asti" Sauriokin on sellainen, katsokaa vaikka sen sivulla olevaa UniSol-julistetta, kyllä siinä Sepon naama on.



Hyvä yritys, mutta lainataanpa vaikka seuraavaa minibiografiaa:

"Although Hwang Jang Lee is Korean by birth, he was actually born in the outskirts of Osaka, Japan. Hwang studied Taekwondo and boxing from an early age against his parents will and during the 70's acted as martial arts trainer to Korean troops stationed in Vietnam.



During his tour of duty as a martial arts instructor in Vietnam he was challenged by a south Vietnamese knife expert. The challenge was over 30 seconds later. His opponent lay dead, killed by a well executed round kick to the head by Hwang. Although retired from filmmaking, Hwang will be remembered as arguably the best leg fighter in martial arts film history"



Epäilemättä Lee osasi tehdä muutakin kuin potkia "siististi" ilmaan. Tuo "näyttävä potkija ilman todellisia kykyjä" ‑määritelmä sopisi paremmin juuri johonkin Van Dammeen, joka on myös kaiken lisäksi karismavapaa, näyttelykyvytön huumeiden kangistama tukkipuupökkelö. Bloodsporttia katsoessakin olisin toivonut, että pääosassa olisi ollut mieluummin se Dammen järkälemäinen ja taistelukyvytön partakaveri, joka osasi sentään jutustella ja ilmeillä sutjakkaasti.
Red Right Hand 18.7.2005 12:01
Humphrey Bogart (16.7.2005 14:41)
Blade ****

Blade 2 ****½

Blade 3 ***



Blade 2 hipoo täydellisyyttä.





kolmosta en ole nähnyt, kaksi ekaa hauskoja. Mutta ei ne kyllä miehekkäitä ole.
Kyuzo 23.7.2005 21:18

Schwarzeneggerille menee ääni. Oikeastaan kaikki Arnoldin elokuvat ovat menneet päin persettä Jingle All the Way (Isäni on Turbomies) elokuvasta alkaen. Enkä usko, että Arnoldilta tulee enää mitään kunnon actionleffaa.

kongon oskari 28.8.2005 09:24
Tuomas Laasanen (28.8.2005 01:23)
[b]The Hard Cops (2006, announced)







On ilmeisesti olemassa sääntö, jonka mukaan kirjoittajien täytyy keksiä näitä juttuja aivan kamoissa.





Tottakai, koska kohdeyleisökin tulee olemaan aivan kamoissa, Määän!
Ehetyz 28.8.2005 11:31

Stallonelle meni ääni. Frank Stallone taitaa nykyään saada parempia leffatarjouksia kuin Syltty. Seagalia en voinut äänestää, satuin tykkäämään Into the sunista niin paljon. Ja odotan Submergedia "innolla".



Van Damme ei minusta myöskään ole ihan täysin yössä. Viimeaikaiset leffat, vaikkakin DTV:tä taitavatkin olla, ovat olleet melkoisen viihdyttäviä. Varsinkin Replicant oli tylyydessään nautittavaa katsottavaa.
Korson Antti 29.8.2005 12:14
Kyuzo (23.7.2005 21:19)
Schwarzeneggerille menee ääni. Oikeastaan kaikki Arnoldin elokuvat ovat menneet päin persettä Jingle All the Way (Isäni on Turbomies) elokuvasta alkaen. Enkä usko, että Arnoldilta tulee enää mitään kunnon actionleffaa.





Elämäni huonoin elokuvakokemus on juuri tämä yhdellä ankealla bussimatkalla, se oli vielä espanjaksi dubattu versio. Sai näköjään Razzien paskimmasta ohjauksesta, ihan ansaittu. Vittu mikä elokuva, mikään vitsi ei hymyilyttänyt
Jarno Miettinen 29.8.2005 14:58
Seagalia en voinut äänestää




Minäkään en voinut. Seagal tuo kuitenkin turvonneenakin näihin uudempiin tuotoksiin sitä jotain, joka tekee niistä katsomisen arvoisia. Esim. Out of Reach olisi ollut katselukelvoton jonkun persoonattoman nobodyn tähdittämänä.



Itse äänestin Van the Mania lähinnä Wake of Deathistä suivaantuneena. In Hell ja Replicant olivat kyllä ihan kivoja.
Peeping Tom 28.9.2005 10:20

Stallone. Toisaalta onhan se ollut tuossa Spy Kids 3-D ‑actionpläjäyksessä viimeksi kaksi vuotta sitten. Ja uusi rambo tekeillä...

drake2j 9.10.2005 17:06

Äänestyksen kiistaton voittaja:





http://www.elitisti.net/private/arnold.jpg
Ehetyz 9.10.2005 17:13

Jumaleissön, kamalaa...

Hanzkilla 9.10.2005 17:16

Oliko tuo niitä kuvia missä Arnie oli photoshopattu vielä raihnaisemman näköiseksi mitä onkaan? Ei sen puoleen etteikö hän roidauksen, maksa-operaatioiden yms. jälkeen olisi jo lähes kuusikymppisenä jo hieman huippupäivistään tullut alaspäin.

Ehetyz 9.10.2005 18:27
Alien Sun (9.10.2005 17:10)
Millainen on Stallonen lihaskunto nykyisin, en ole nähnyt muutamaan vuoteen yhtään äijän leffaa.



Seagal on rupsahduskilpailussa hyvissä asemissa, kun sillä ei ole koskaan lihaksia ollutkaan  biggrin.gif





No Seagalhan on ollut enemmän tai vähemmän pyöreä jo ysärin puolivälistä asti. Tuo Arskan nykyinen ulkomuoto on yllättävyytensä takia järkyttävä...
Jakel 9.10.2005 20:56
Alien Sun (9.10.2005 17:10)
Millainen on Stallonen lihaskunto nykyisin, en ole nähnyt muutamaan vuoteen yhtään äijän leffaa.




Stallone vaikuttaisi olevan vielä suht kovassa kunnossa. Äijä oli kommentaattorina tuossa jossain nyrkkeily-reality sarjassa. Contender



Noihin arska kuviin suhtautuisin varauksessa. Viime kerralla kun noita plösökuvia liikkui niin ne olivat photosopattuja kuten hanzkillakin sanoi.