Kait eniten menetettyjä ovat Jackie ja Arska, ennen viiden-kuuden tähden leffoja takoneet luottomättäjät tekevät jotain täysin turhanpäiväistä kamaa. Jackie ei Rumble in the Bronxin jälkeen ole tehnyt mitään oikeasti kiinnostavaa (New Police Story näkemättä tosin) ja Arskalla ura päättyi Last Action Heroon (joka oli mielestäni vielä ihan kiva, mutta True Lies jo täyttä paskaa).
Seuraavaksi eniten menetty on varmaankin Seagal, joka sentään repäisi heti uran alkuun neljä erinomaista pätkää (noh, Under Siege miltei viides) ja sen jälkeen luuli olevansa oikea näyttelijä ja kaikki meni vituiksi.
Stallonella on plakkarissaan tajuttomia rooleja, mutta ihan menetetyksi en vielä laskisi, on joku 15% chance että sieltä tulee vielä jonkun pätevän ohjaajan käsissä joku kiinnostava pätkä.
Dolpan ura nyt ei koskaan ottanut kunnolla tulta, mutta aika menetetty tapaus kun miettii kuinka tiukkoja Showdown in Little Tokyo, The Punisher ja parit muut olivat. Nuo Bridge of Dragonsit ja Joshua Treet yms ovat miltei täysin yhdentekeviä.
Jet Li:n leffojen taso laski järkyttävällä tavalla honkkari-->USA siirtymässä, mutta USA-->Ranska siirtymä taas palautti miehen keskitason yläpuolelle. Kiss of the Dragon oli mainio, ja Danny the Dog vielä ehkä aavistuksen verran parempi/kiinnostavampi.
Dammen parhaimmatkaan (Bloodsport, Kickboxer, Universal Soldier ja Double Team) eivät ole mitään viiden tähden leffoja, joten en paljon jää kaipaamaan. Sitäpaitsi Dammen uudet (mitä nyt olen pistokokeina katsonut) ovat olleet täysin päteviä perustoimintapätkiä (no ok, The Order oli kyllä tod. hirvittävä).
Snipes ei koskaan ehtinytkään kasari-actioniin mukaan ja pyörii täten jossain lastensarjassa Blade ‑jatko-osineen.
Lamas? Kas kun ei Jeff Speakman.
Tuleeko sitten uusia toimintatähtiä? Varmasti. Fyysisten suorittajien uusi aalto on saapunut paikkaamaan Jackien, Jetin, Dammen ja muiden rapistuvien ruhojen jättämää tyhjiötä. Tony Jaa on tietty kuumin nimi nyt, mutta muuallakin kuin idässä on herätty. Ranskalaiset ovat kiukulla väsänneet above average ‑toimintaa. Mark Dacascosin kanssa tuli hyviä tuloksia, sääli vaan ettei hän päässyt kunnolla revittelemään kuten parissa vanhassa leffassaan, ja nyt jo näyttää siltä että jäbä alkaa olla eläkesarjassa (tai sitten vaan joutunut osaamattomien editoijien uhriksi). Kovimmat nousevat nimet ovat parkour-mestarit David Belle ja Cyril Raffaelli, vehiclenään Banlieue 13.