Action Force

Dotcom 21.4.2005 12:55

Pyöriikö näitä sarjiksia vielä missään? Mistä kannattaisi metsästää? Haluaako kukaan luopua omistaan?



Ne ukot on mulla vielä tallessa...
Rikhard 21.4.2005 13:01

Vittumainen vastaus, mutta annan silti ihan vaan piruillakseni. Löytyy kaikki numerot, mukaanlukien se lelukaupoissa jaettu bonuslehtinen, mutta en myy.





Salon vissiin ainoassa ja huonossa divarissa on näkynyt sekalaisia numeroita aina silloin tällöin, kunhan jaksaa kahlata läpi 50 laatikkoa joissa on pääasiassa mustanaamioita. Tuota bonuslehtistä (missä on typerästi yhden tarinan keskikohta) en ole nähnyt missään, se voi olla hieman hankalampi.



Huomenna olis tarkoitus käydä divarissa kääntymässä ja vilkaisemassa jos olisi Hämähäkkimiehiä ja Ryhmä X:iä, niin voin vaikka kertoilla jos jotain löytyy ja tarpeen vaatiessa käydä vaikka hakemassa ja postittaa sulle. Epäilen kyllä ettei mitään tähdellistä löydy.
Goose 21.4.2005 13:05
Dotcom (21.4.2005 11:56)
Pyöriikö näitä sarjiksia vielä missään? Mistä kannattaisi metsästää? Haluaako kukaan luopua omistaan?

Ne ukot on mulla vielä tallessa...





Kävin juuri paikallisessa divarissa ja kyllä noita näytti olevan ihan hyvin liikenteessä. Itse omistan kaikki numerot vuoteen ‑93 asti. Kuuluvat tärkeänä osana omaa nuoruutta joista ei raaski luopua. Kun saisi aikaa kaikelta muulta niin voisi lukaista kaikki uudelleen.





Edit: Huuto.Net kannattaa ainakin tsekata. Varmaan tarjolla kokonaisia vuosikertoja.
Jumbu 21.4.2005 13:13

Multa löytyy muutama vuosikerta ehkä kotitalon vintiltä jollei äiti ole heittänyt niitä menemään. Kun tarkemmin ajattelin niin varmaan on heittänyt. Mutta voin tarkistaa kun menen viikonloppuna käymään siellä. En pyydä liikoja. Ukkeleitakin varmaan löytyy. Tosin kuten Goose kirjoitti, luulisi noita löytyvän divareistakin. Lehtiä siis. Snake-eyes ja se toinen ninja (jolla oli kädessä ne punaiset viivat) olivat mun suosikit.

Alien Sun 21.4.2005 13:29

Lohjan divarissa on kanssa noita pyörinyt.





Oma kokoelma on jo tosin hävitetty aikoja sitten.
Romero 21.4.2005 18:14
Jumbu (21.4.2005 12:14)
Snake-eyes ja se toinen ninja (jolla oli kädessä ne punaiset viivat) olivat mun suosikit.


Ninjoista minäkin tykkäsin eniten. Noita punaisia viivoja en muista mutta jos kyseessä oli valkoasuinen ninja niin sehän oli Storm Shadow.
Ilja Rautsi 21.4.2005 18:15

Noita näkyi Kontulassa tänään. Minä en koskaan lapsenakaan näistä välittänyt, vaikka sarjakuvia koko ajan luinkin.

Jumbu 21.4.2005 18:23
Romero (21.4.2005 17:15)
Jumbu (21.4.2005 12:14)
Snake-eyes ja se toinen ninja (jolla oli kädessä ne punaiset viivat) olivat mun suosikit.


Ninjoista minäkin tykkäsin eniten. Noita punaisia viivoja en muista mutta jos kyseessä oli valkoasuinen ninja niin sehän oli Storm Shadow.





Joo Storm Shadow se oli.





Edit: http://www.yojoe.com/action/ Tuolla voi käydä muistelemassa lapsuutta.
Dremez 21.4.2005 18:33

Minulta löytyy myös nämä kaikki. Ja tietysti se Rikhardin jo mainitsema lelukauppojen bonuslehti sekä yhden Action Force ‑seikkailun sisältävä Transformers-spesiaali 2/89 (Sisältää Action Force tarinan "Putkitöitä".) ja Transformers/Action Force ‑spesiaali "Alfan kaappaus". Eivät ole myytävänä.





Lisäksi noita ukkeleita oli sellainen parikymmentä, kaikki kuin uusia ja varusteet tietysti tallella. Tuli vain sitten luovutettua ne tuossa 3-4 vuotta sitten siskonpojan leluiksi ja liekö enää puoletkaan niistä tallessa.
Vlad Drac 21.4.2005 20:23

Onkos Rikhardilla tallella se kuva jostain numerosta, missä Cobra Commander ja Destro kukkoilevat ILMAN NAAMIOITA avoautolla, ja ovat löysät housuissa kun vaivainen poliisi haluaa nähdä herrojen ajokortin..





"Destro! Tuo poliisi..aikoo pysäyttää meidät!"
KCrimso 21.4.2005 20:58

Aikamoinen läjä noita lehtiä näkyy hyllyssä olevan. En tiedä onko kaikkia. Minäköhän vuonna julkaisu lopetettiin? Kaikki figuurit ovat valitettavasti kadonneet ties minne.

Dremez 21.4.2005 21:23
KCrimso (21.4.2005 19:59)
Minäköhän vuonna julkaisu lopetettiin?





1995.
Rikhard 21.4.2005 21:47
KCrimso (21.4.2005 19:59)
En tiedä onko kaikkia. Minäköhän vuonna julkaisu lopetettiin? Kaikki figuurit ovat valitettavasti kadonneet ties minne.





Vastauksia kysymyksiin ja keräilyä helpottamaan:



Lehteä tuli 88-95.



Julkaisu alkoi vuonna 88, jolloin tuli 7 numeroa.



Vuosina 89-91 ilmestyi 12 numeroa per vuosi. 1/91 on tuplapaksu erikoisnumero Snake Eyesin syntytarinaa.



92-93 supistettiin julkaisutahtia kymmeneen numeroon vuodessa ja jopa sankareita alkoi kaatua taisteluissa.



Lelukaupoista noudettava extranumero on vuodelta 93 ja sijoittuu numeroiden 7/93 ja 8/93 väliin. Extranumero myös kantaa jo G.I. Joe nimeä, kun vuoden 93 muut lehdet olivat vielä Action Forceja.



94 nimi muuttui G.I. Joeksi ja lehteä tuli jälleen kymmenen numeroa. Numerosta 2 alkaa Transformers kähinöintiä sisältävä tarina joka päättyy numeroon 6.



95 olikin viimeinen vuosi kun lehteä kioskilla nähtiin. Numerossa 10/95 lyödään munalukko sotilastukikohdan porteille ja se oli siinä.



Joku muu voi varmaan kertoa noiden Alfan kaappauksen ja "Putkitöitä" ‑erikoisnumeroiden ilmestymisvuoden. Ne on mulla muuttolaatikoissa jossain, enkä jaksaisi kaivaa. blink.gif



edit: Dremez ehtikin ensin tärkeimmän tiedon kanssa.
Dremez 21.4.2005 23:25
Rikhard (21.4.2005 20:48)
Joku muu voi varmaan kertoa noiden Alfan kaappauksen ja "Putkitöitä" ‑erikoisnumeroiden ilmestymisvuoden. Ne on mulla muuttolaatikoissa jossain, enkä jaksaisi kaivaa.  blink.gif


"Alfan kaappaus" 2/88

"Putkitöitä" 2/89
Jumbu 22.4.2005 00:27
Rikhard (21.4.2005 20:48)
1/91 on tuplapaksu erikoisnumero Snake Eyesin syntytarinaa.



Niin tää tais olla se missä näkyi sen kasvot.



Rikhard (21.4.2005 20:48)
92-93 supistettiin julkaisutahtia kymmeneen numeroon vuodessa ja jopa sankareita alkoi kaatua taisteluissa.



Joo, mäkin muistan. Niillä pahiksilla oli, joku tyyppi joka teloitti tylysti hyviksiä johonkin kuoppaan. Mä olin, että: "Ei noin saa tehdä!".