Festarikesä 2005

Red Right Hand 14.7.2005 19:20
Bitnik (14.7.2005 09:55)
Onkos joku menossa Karmarockiin? PMMP ois aika ehdoton  thumbsup.gif

Luultavasti. Ja mainitusta syystä.
Kat 15.7.2005 01:24

Taas se jokavuotinen ongelma,

Mitä päälle Tuskaan? Olisi ainakin varmaan Elitisti-paidalle käyttöä. No täytyy kai tyytyä persoonattomaan bändipaitaan kun ei Mao-paitaakaan viitsi laittaa enää päälle kun se oli viime vuonna.
Bitnik 15.7.2005 11:00
*Food Not Bombs ‑fest*

***Lauantaina 23.7.2005 klo 14-22 Pasilan Rauhanaseman ulko- ja

sisätiloissa, Veturitori 3, Helsinki.

Luvassa musiikkia, teatteria, ruokaa, kirppis, levymyyntiä sekä

järjestötori. Myynnissä virvokkeita ja pientä makeaa purtavaa.

Rauhanaseman sisällä:

* MANIFESTO JUKEBOX *

* ECHO IS YOUR LOVE *

* HEADFIRST *

* LAVOLA UG *

* BOTNIA *

* FUN *

* DY *

Ilmainen sisäänpääsy!

Todella messevä line-up, Manifestot, Echot, Fun...
MiR 18.7.2005 09:04

Olipahan näin brutaalisti sanottuna Vitun kova Tuska festivaali. Testament jyräsi, Accept vakuutti ja oli siitä Primal Fearistakin johonkin. Amadeuskin tuli nähtyä, mistä alkaa tulemaan jo todellinen festivaalitapa.

Plissken 18.7.2005 10:27
netzach (14.7.2005 10:37)
Red Right Hand (12.7.2005 20:21)
charlottesometimes (11.7.2005 21:50)
Tuleeko Ilosaarimiittiä (tai sen yritystä) tänä vuonna? Oon kyl lauantaina töissä kuuteen asti, joten osallistuminen voi olla hiljaista. Tai sitten menen vakoilemaan, mitenkä Hohtolaisten miitti "punkpusikossa" sujuu.  tongue.gif

Tottakai miitit pydeen. Tällä hetkellä on vähän avoinna milloin ja millä paikalle saavun, kun frendien dösä oli pikkasen hajonnut roskilden reissussa.

Valmiina ollaan. Missä ja milloin?

Joku heilutteli Zen Cafen keikalla Rambo-lippua. Elitistit asialla?
Amadeus 18.7.2005 10:48
MiR (18.7.2005 08:05)
Amadeuskin tuli nähtyä, mistä alkaa tulemaan jo todellinen festivaalitapa.

Heh, minusta ei helpolla pääsekään eroon. Eiköhän me viimeistään Pellavarockissa taas nähdä – ettekös te sinne olleet menossa?

Sanottakoon näin, että Tuskasta jäi hyvät fiilikset, vitutti vaan hieman kun festarit loppuivat omalta kohtaa hieman kesken. No, ensi vuonna sitten kolmen päivän lipulla tuskailemaan.

Pientä raporttia perjantailta.

Saavuin Tuskan porttien liepeille noin yhden aikaan. Siitä heti ensimmäiset tutut kiikaroituani vaan olutta lipittämään. Jonkin aikaa juotuani alkoi hyvä olo hiipiä sisääni. Porttien auettua hiippailimme alueelle sisään ja suoraan kakkoslavan taakse nurmikolle puiden katveeseen. Siellähän se riemu sitten varsinaisesti alkoi, mikä tarkoittaa että alkoholi virtasi ja kivaa oli. Tuli kierreltyä viihdyttämässä tuttuja ja tuntemattomia; osa viihtyi, osa ei. Perjantai meni pääosin kakkoslavan takana, mikä tarkoittaa sitä että itse bändit jäivät näkemättä. Apocalyptican keikan lopusta näin muutaman biisin, ja nekin siitä syystä että törmäsin MiR:iin. Myös Monster Magnetilta näin muutaman biisin ja hyvältä bändin musiikki kuulosti, mutta koska en malttanut oikein pysyä hetkeäkään paikoillani, niin... no, täytyi lähteä muihin askareisiin.

Itse festarialueelta ulkopuolelle siirryttyäni näin Nummirockin tuttuja ja loppuilta menikin heidän seurassaan. Epähelsinkiläisenä minulle esiteltiin Helsingin baareja tyyliin Corner jne. Yöllä minun oli tarkoitus lähteä bussilla takaisin Jyväskylään, mutta kun toukohousu heiluu humalaisena Helsingissä, niin tulokset ovat aavistuksen verran muuta kuin voisi odottaa. Kävi siis niin, että saavuin juuri puoli kahdelta linja-autoasemalle (siis samaan aikaan kun bussini oli tarkoitus lähteä) vain todetakseni että itse asema on vaihtanut hieman sijaintiaan sitten viime käyntini. Kun pääsin Kamppiin, niin bussi olikin jo lähtenyt. thumbdown.gif No, täytyi ottaa uudelleen yhteys tuttuihin, jotta ei tarvinnut viettää koko yötä ulkona tsadin keskustassa. Myöhemmin päädyimme Espooseen johonkin lähiöbaariin, jossa elämäänsä masentunut, ikääntynyt mies tuli tilittämään epäonnistunutta rakkaussuhdettaan. Paikka tuntui vieraannuttavalle, perinteiselle lähiökapakalle. Hienoa, ja lauantaina krapulassa kotiin.

Todettakoon vielä, että Tuskassa oli helvetisti kivempi tunnelma kuin Ruisrockissa (mikä nyt ei varmaan ole kovin suuri yllätys).
Red Right Hand 18.7.2005 11:22
Plissken (18.7.2005 09:28)
Joku heilutteli Zen Cafen keikalla Rambo-lippua. Elitistit asialla?

Mäkin näin rambon, pmmp:n keikan jälkeen. Olin kalja-alueen puolella ja yritin huutaa kurkkusuorana "Elitisti! Elitisti!" Mutta eihän se auttanut. Sitten kun olin saanut tuopposen imastua loppuun oli rambolippu jo häipynyt.

Hmmm... tässä alkaa olla kaikki oleellinen sunnuntain osalta kerrottu.

Nähdyt Bändit:

LA

Kotiteollisuus (eturivi)

Monster Magnet (mikserikopin kieppeillä)

MC5 (Kalja-alueen aita.)

Zen Cafe (Toisen kalja-alueen aita.)

SU

Futismatsi Rokki vs. Sport (Toisen maalin kieppeillä.)

22-pistepirkko (Kalja-alue, melkein näin skriinin mutten ihan.)

PMMP (Kalja-alue.)

Mokoma (lähellä lavaa)

Backyard Babies (Kalja-alue, pari kertaa jopa katsoin lavan suuntaan.)

Joku punkbändi pikkulavalla. (Katselin samalla kun jonotin kusilavalle.)

Bändien katsomiskäyrä kääntyi harvinaisen nopeasti laskusuuntaan. Paluumatka sujui kivasti kännäten kun huomattiin että vielä on yksi lava ölkkiä juomatta. Ja niin sitten keksittiin uusi sanakin eli paju (= paluu jurrit). Nyt vedetään "pajut."

Huoltsikalla siellä "jossain" ehkä lahden kieppeillä hehkutin kavereille kuinka saletisti hotti mimmi Anne Mattila on, ja olin just pöllimmässä sen cd:tä kun tajusin että vittuperkele siinähän lukee että "cd-kotelot ovat tyhjiä." Saatana.
Humphrey Bogart 18.7.2005 15:06

Mitä vittua sä RRH meinaat, etkö muka Anthraxia käynyt katsomassa?

Janne Timonen 18.7.2005 15:32
Red Right Hand (18.7.2005 11:23)

Siitä on aikaa kun olen viimeksi festivaaleilla rymynnyt, joten pakko kysyä:

Onko siellä tosiaan lava mistä kuseksitaan?
Red Right Hand 18.7.2005 15:34
Humphrey Bogart (18.7.2005 14:07)
Mitä vittua sä RRH meinaat, etkö muka Anthraxia käynyt katsomassa?

... sad.gif Backkareiden aikana alkoi kaatosade ja olin unohtanut sadetakin mestoille. Ei huvittanut kastua litimäräksi, joten jäin pitämään sadetta (ja juomaan.) Tiedän, varsin kehnohan tämä puolustus on. Ja kyllä sitten vituttikin, varsinkin kun frendini tulee keikalta silmät loistaen poikamaista (tai humalaista) iloa ja tokasee euforiassaan jotain: – Nyt oli kyllä kasarein kaikista mahdollisista hevikeikoista koskaan!

No, tulihan kaikki muutkin kiinnostavimmat nimet MM:ia lukuunottamatta missattua joten... Life vitun laif.
Red Right Hand 18.7.2005 15:42
Janne Timonen (18.7.2005 14:33)
Red Right Hand (18.7.2005 11:23)

Siitä on aikaa kun olen viimeksi festivaaleilla rymynnyt, joten pakko kysyä:

Onko siellä tosiaan lava mistä kuseksitaan?

No niitä on monenlaisia. Vessoiksikin jotkut nimittävät. Kusilava on myös slangisana joka voi tarkoittaa kalja-aluetta, mutta tässä tapauksessa ilmaisu viittasi bajamajaan. biggrin.gif

Ja nyt kun päästiin vihdoin asiaan, eli puhumaan kusesta ja vessoista niin voinen kertoa että sunnuntain spesiaaliprojektina otin kusevien tyttöjen valokuvauksen. Kamerassani on muistaakseni noin kymmenen kuvaa kusella olevista tytöistä. (Vertailuksi voin kertoa että bändikuvia tuli otettua muistaakseni yksi.) Yksi tuplakuvakin eli kaksi mimmiä vierekkäin pissalla. Ja älkääkä huolehtiko, kyllä ne kuvat nettiin laitetaan kunhan jaksetaan.
Janne Timonen 18.7.2005 15:47
Red Right Hand (18.7.2005 15:43)
Ja älkääkä huolehtiko, kyllä ne kuvat nettiin laitetaan kunhan jaksetaan.

Erittäin julmaa pilaa.

Täydet pisteet siis.
Artemisa Absinthium 18.7.2005 15:54

Örh yks Tuska taas takana. Olo on aika rancid. Jatkot hevimestassa vei lopullisesti äänen.

pirihuora 18.7.2005 17:04
Masterbrain (9.7.2005 17:48)
Onko tänä vuonna elitistejä suuntaamassa Puntala Rockiin?

Höh ku en osaa päättää lähtiskö vai eikö. Bändit ei tänävuonna juurikaan kiinnosta, mutta eipä sitä viimeksikään selviytynyt teltalta kattomaan kuin pari aktia, joten samapa tuo. Mut kuohari ja mansikat houkuttaisi.

Vituttaa toi saatanan Pori Jazzkin. Jos pystyisin repäisemään jostain ylimääräisen viiskymppisen lähtisin viivana Graigin luo inlove.gif
Disco Studd 18.7.2005 17:06

Samaan aikaan kun te tuskailitte Kaisaniemessä Päivi Räsäsen kanssa,

Kristiinankaupungissa poltettiin kirkko. Poliisi epäilee saatananpalvojia.

Tämä ei voi olla sattumaa...