Take away sushia Helsingissä?

Janne Timonen 12.11.2004 15:49

Suosin itse jäävuorisalaattia yhdistettynä johonkin toiseen vapaavalintaiseen salaattiin (rucola/tammenlehvä jne) + retiisiä, puna-/salaattisipulia, tonnikalaa, mahdollisesti raejuustoa ja höysteeksi balsamicoa pluraus jotain rasvakkaampaa soossia (nyt on käytössä joku seesaminsiemenvelli).





Yleensä tuollainen tahi vastaava tulee kauhottua ihan sinällään, eikä muun ruokailun ohessa.
Volonte 12.11.2004 16:02

Kruununhaan ichiba vai mikä se nyt olikaan on Liisankadun ja Snellmaninkadu kulmassa Snellmania vähän siltavuorenpenkereelle päin. En ole käynyt. Tuli pistäydyttyä uudestaan Runeberginkadun paikassa. Ehkä parasta tähän mennessä, mutta pirun kallista.

Red Right Hand 12.11.2004 16:11

Meitsin pikkurillisalaatti (sopii alkuruuaksi punkun kanssa):





Kantsii tehdä suoraan lautaselle.



1. Jotain vihreätä salaattia, sekä rucolaa antamaan asennetta. Suhde ehkä 2:1.



2. Murrettua chevre-juustoa ripoteltuna.



3. Ilmakuivattua kinkkua käsin revittyinä paloina, siivu per lautanen.



4. Oliiviöljyä (ei liikaa), rouhittua mustaa pippuria, pieneksi pilkottua ruohosipulia.



+ koristeena muutama musta kivetön oliivin mollukka.



Juustona voi kokeilla jotain muutakin, mutta kyllä tuo chevreen maku skulaa parhaiten. Vaan ei sitten kannata laittaa liikaa, koska tuo on aika tuhtia kamaa – sekä maun että kaloreiden suhteen. Apetinan kevytfeta toimii aika hyvin salaateissa, olen huomannut.



Ilmakuivattu kinkku nyt ei välttämättä ole mitään terveysruokaa, mutta oleellista tässä on määrä: yksi siivu sitä pahaa poikaa saa kulhollisenkin vihreätä maistumaan hyvältä.



Anyway, annoksen tekemiseen menee aikaa noin kaksi minuuttia ja naisesi katsoo sinua tämän jälkeen uusin silmin.
Kat 13.11.2004 10:53

Mitä? Popsiiko miehetkin nykyään pupunruokaa?

laugh.gif
Red Right Hand 13.11.2004 11:00
Kat (13.11.2004 15:54)
Mitä? Popsiiko miehetkin nykyään pupunruokaa? laugh.gif





Ei nyt sentään! Eilen paistoin lounaaksi kaksi kananmunaa ja ryynimakkaran. Nam.
jukkasil 13.11.2004 11:46

Toukohousun vinkki salaatti-puolelle (Sauvo goes Japan style):





Salaattipediksi jotain perussalaattia (jäävuori jne), päälle tuoretta villirucolaa (vahvempaa maultaan kuin ruukkuvastaava), basilikaa, oreganoa, timjamia, ehkä hieman minttua ja lipstikkaa (kaikki nämä kasvaa meillä maalla omassa puutarhassa kesäisin). Näiden päälle tomaattia, kurkkua ja paprikaa suikaleina.



Salaattipedin päälle omien vuohien maidosta itsetehtyä vuohentuorejuustoa, joka on leivitetty ja paistettu rapeaksi pinnaltaan. Kastikkeeksi japanilaistyylinen (= Suomessa asuvan japanilaisen kehittämä ohje) hapanimeläkastike, jossa 1 dl viinietikkaa, 1 dl fariinisokeria, 1 dl makeaa soijaa, 1 dl ketsuppia, 1/2 dl Hp kastiketta ja vastarouhittua mustapippuria. Valmista kastiketta pistetään sitten salaattipedin ja juustojen päälle omien mieltymyksien mukaan. Tämä yhdistelmä on mielettömän asiallinen ja tätä ollaan tehty jo melkein vuosikymmenen silloin tällöin.



Vuohentuorejuuston voi korvata urbaaneissa olosuhteissa esim. tofulla.



Muita hyviä itsetehtyjä vuohenjuustoja ovat esim. grillattu juustoleipä, fetajuusto (myös erilaiset marinoidut versiot) ja mesh-juusto, joita tulee käytettyä myös ruuanvalmistuksessa. Valkohomejuustoa (= cevre-nimellä kulkevaa) ei olla kokeiltu, koska se vaatisi asiaansuunnitellut kellaritilat. Tuota tuorejuustoa olemme käyttäneet myös esim. raviolien täytteinä.
wicked clown 18.11.2004 15:36

Täytyy muistaa, että kaikkiin salaatteihin joihin tulee tomaattia pitää myös laittaa sokeriakin tasapainottamaan happamuutta. Itse teen yleensä perus fetasalaatin (fetana Patroksen palafeta, joka on hinta/laatusuheeltaan ylivoimaista), jonka päälle ripottelen hieman makuja, eli suolaa ja sokeria, ja sitten hieman oliiviöljyä ja viinietikkaa. Jos on tuoretta basilikaa myös sitä voi käyttää. Kyytipojaksi itsetehtyä tsatsikia.

Janne Timonen 17.4.2005 18:10

Tokyokan tai

veppikauppa.
Griffin 17.4.2005 23:30
Alien Sun (17.4.2005 10:50)
Suosituksia riisinkeittimistä ja mistä kannattaa käydä katsomassa?



Oman Carlton merkkisen tosi bulkkimallisen ostin Gigantista johonkin kympin hintaan. Ei tuolla mitään isoa armeijaa ruokita kun vetoisuus on 0.6 litraa, mutta yhden ihmisen tarpeisiin ihan riittävästi. Isomman porukan ruokkimiseen tuo Halensin malli varmaan sopii paremmin.



Jos käyt toisessa ketjussa kysymäsi takuuasian perässä reuhaamassa, niin kannattanee tarkastaa valikoima paikallisesta myymälästä. Silloin kun keitintä metsästin, niin ainakin ko. puljun nettisivujen mukaan valikoimissa piti olla muitakin keittimiä, mutta paikallisessa ei ollut kuin tuota yhtä mallia.
Kat 14.7.2005 14:08

Tämä sopii hyvin tämän otsikon alle.

Aasialaisia herkkuja. Nam.
Korson Antti 7.8.2005 12:21

Mun parturi on korealainen ja se kertoi että sen tutut on ostaneet Savannan joka on nyt siis Suomen eka ja ainoa korealaista safkaa tarjoava mesta. En itse ole vielä ehtinyt testaamaan mutta on suunnitelmissa lähiviikkoina

Jouni Hokkanen 7.8.2005 13:46

Siis onko Savannan koreaversio jo avattu??



sinne heti.

Toivottavasti siellä on jo subukit kuumina, sillä kaksi viikkoa Suomessa Koreasta paluun jälkeen on jo pahat vieroitusoireet.



Missä muuten on Antin mainitsema korealainen parturi?
Korson Antti 7.8.2005 14:16

Savanna oli Mariankadulla siellä Kallionpuoleisessa päässä. Rouva Lee on leikannut minulle jenkkisiilin jo monta vuotta, sen kampaamo on Korson pahamaineisessa Mikkolan getossa





kontiokuja 10

puh 8603 8210



hyvä ja halpa leikkaus, hieno palvelu
Jouni Hokkanen 8.8.2005 18:54

eka illallinen savannassa alias korea housessa siipan kanssa hääpäivää (13-v) juhlimassa.





sateisena maanantai-iltana yli puolet asiakkaista ulkkareita..



parasta kimchiä, mitä olen euroopassa saanut. maku oli niin jumalaisen kohdallaan, että piti ihan tilata lisää.

kimchiä saa myös kotiin vietäväksi ja tämä kama hakkaa hakaniemen viivoanin myymän purkkikaman 6-0.



kalbi ja bibimpap olivat oikein asiallisia. nam.



ystävälliset kokit jeonjun suunnalta, mikä on kuulu hyvistä sapuskoistaan. lupaa hyvää.



pöydissä oli subukit, mutta suomen paloviranomaiset eivät olleet antaneet käyttölupaa. voi helvetin puupääbyrokraatit. koreassa on ziljoona ravintolaa, missä pöytägrillit on käytössä, mutta eihän se täällä suomessa sovi.



korealaisesta hissimusiikista huolimatta kaiken kaikkiaan suositeltava mesta.

suussa maistuu vieläkin chili ja valkosipuli ja huomenaamulla on tietty luvassa kohtaus elokuvasta asses of fire. ah onnea, iloa, oi.



toistaiseksi vain keppanaoikeudet, mutta lappalainen toimii korelaisen kanssa oikein hyvin.

taidanpa kaivaa kaapista pari underbergiä onnistuneen aterian kunniaksi.
Janne Timonen 8.8.2005 19:24
Jouni Hokkanen (8.8.2005 18:55)
parasta kimchiä, mitä olen euroopassa saanut. maku oli niin jumalaisen kohdallaan, että piti ihan tilata lisää.

kimchiä saa myös kotiin vietäväksi ja tämä kama hakkaa hakaniemen viivoanin myymän purkkikaman 6-0.





Paljonko? Kerro.