Take away sushia Helsingissä?

Alien Sun 30.7.2004 07:33

Katu-uskottavuuden kannalta edes jonkun Elitistin pitää tietää mistä saa sushia mukaan.





Mikonkadulla on ainankin Ichiban Sushi, mutta saako sieltä mukaan, Stockalla on ilmeisesti jotain mutta tuoreus ei ole sitä parhainta mitä on joskus maistanut.



Infoa kehiin kiitos!
Crni 30.7.2004 10:22

Miten olisi Len´s Keishoku Bar Viiskulmassa? Muistaakseni sieltä saa kaikkia ruokia myös mukaan ja laatu on ihan oivallinen.



(Nyt meni just katu-uskottavuus.)
Janne Timonen 30.7.2004 11:43

Minä asioin Tokyokanissa ja teen sushin kotona itse.





Hivenen vaivalloista, muttei lainkaan vaikeaa.



Ei ehkä katu-uskottavaa, mutta kotiuskottavaa kuitenkin.
Dotcom 30.7.2004 15:14

Tää on puoliks läppä, mut Wrong Noodle Barista periaatteessa pitäisi saada "sushia". Eri asia on sitten onko se sushia.

Janne Timonen 30.7.2004 16:39

Wrongista en kyllä sushia ostaisi, enkä kyllä Stockaltakaan.





Epäilen suuresti molempien tuoreutta.
moska 30.7.2004 17:42

Gyosai-sushi Runeberginkadulla (siinä numeroitten 48 -> tietämillä mäessä). En ole testannut, mutta "ota mukaan" siinä ainakin luki...

Kat 30.7.2004 17:44

Mikäs paikka se on siinä Runeberginkadulla, Töölöntorista vähän kaupunkiin päin?





Kyllä kai Kabukistakin saattaa saada mukaan, en tiedä.
Volonte 30.7.2004 18:09

Joo, Runebergin kadulta sai laadukasta ja erittain katu-uskottavaa sushia ainakin viela pari vuotta sitten. Ja mukaan myos.

Young Hova 1.8.2004 13:57

Ichibaneista saa mukaan, niitä on siis peräti kolme, Aikatalossa Bristolin vieressä, Kämp-kauppakeskuksessa ja jossain Krunassa. Ihan OK taso. Huippunopea palvelu Aikatalossa, Kämp-käynnillä annoksen valmistaminen kesti liian pitkään. Len's on heikko esitys, sushia ei saa kuin yhtenä päivänä viikossa tms. Sari Paanalan SF Baarin vastakkaisella puolella kadunkulmassa eli Annankadun ja Uudenmaankadun kulmassa on vain päiväsaikaan auki oleva sushimesta. Siellä en tosin ole käynyt kolmeen vuoteen.





Kabuki on turhan kallis takeawayksi (en oo edes varma saako mukaan), mutta erinomaistahan niiden ruoka on.



Töölön mestasta haettua olen syönyt ja hyvää oli, en ole käynyt paikalla.



Stocka-tyyppistä valmiiksipakattua sushia saa muuten aika monista muistakin mestoista, olen nähnyt isommissa elintarvikekaupoissa ja jopa Hämeenkadun K-Extrassa. Tuskin kandee sijoittaa.



Terveisiä Tukholmasta, ostin 8 palan sushin (johon kuului misokeitto ja tee) ekasta tarpeen iskiessä vastaan tulleesta mestasta, hyvää oli ja maksoi 58 kruunua mikä taitaa olla vähemmän kuin kuusi euroa. Hgissä lounasaikaan samasta saa maksaa tasan tuplahinnan...



toivoo nimimerkki 5 kertaa sushia viimeisen 10 päivän aikana
Red Right Hand 10.8.2004 11:56
Kalle Kinnunen (1.8.2004 17:58)
Terveisiä Tukholmasta, ostin 8 palan sushin (johon kuului misokeitto ja tee) ekasta tarpeen iskiessä vastaan tulleesta mestasta, hyvää oli ja maksoi 58 kruunua mikä taitaa olla vähemmän kuin kuusi euroa. Hgissä lounasaikaan samasta saa maksaa tasan tuplahinnan...


Joo tää on outo juttu minkä minäkin huomasin viime tukholman matkallani: kaupunki on täynnä hyviä ja edullisia sushipaikkoja! Tukholmassahan on halvempaa kuin esim. Riikassa. Käsittämätöntä.
Janne Timonen 10.8.2004 12:13

Kaikkia thai-mestoja ei ole tietenkään tullut käytyä läpi, mutta Annankadulla Bamboo Centerin naapurissa on ihan mainio mesta. MaiThaiko se nyt oli nimeltään.

Janne Timonen 10.8.2004 13:12

Testaa lounasaikaan. Jotain 7-8€ alkukeitto ja huttu.

JMustonen 10.8.2004 14:31
Janne Timonen (10.8.2004 13:13)
Testaa lounasaikaan. Jotain 7-8€ alkukeitto ja huttu.


MaiThain ruoka on kyllä erinomaista, mutta annokset ovat Helsingin pienimpiä. Eikös tuolta ole muuten aikalaisen mahdotonta saada lounasaikaan pöytää muutoin kuin ennakkoon varaamalla.
Janne Timonen 10.8.2004 15:03

Juu, kyllä kannattaa varata etukäteen. Tsägälläkin pärjää joskus.





Annoskoko piisasi minulle ja maku oli lounashutuksi erinomainen.
Fantomas 11.8.2004 17:32
Dotcom (30.7.2004 15:15)
Tää on puoliks läppä, mut Wrong Noodle Barista periaatteessa pitäisi saada "sushia". Eri asia on sitten onko se sushia.




Tulin juuri Annankadun Wrongista ja se onkin nykyään east ‑niminen pulju, sanat

kalusteet kaikki...



Suoraan listalta:



Sushimeal:

misokeitto, 2kpl maki-zushi, 4kpl nigirizushi, 1kpl inaritofu....9,8€



en kokeillut.