Bad Rain (8.5.2004 12:38)Rutger Hauerin kuolinpuhe muuten epätasaisen Bladerunnerin lopussa.
Allekirjoitan – kerrassaan upea kohtaus joka todella hienosti inhimillistää Roy Battyn ja saa tuntemaan hahmon sisäisen tuskan ja ristiriidat.
Bad Rain (8.5.2004 12:38)Rutger Hauerin kuolinpuhe muuten epätasaisen Bladerunnerin lopussa.
John Woon Killerin loppu. Etenkin se kohta missä
Killerin loppu oli ainakin aikoinaan varma silmänurkan kostuttaja.
Zombie ja kummitusjunan kohtaus jossa Silu Seppälä kävelee näkynsä perässä pitkin Istambulin katuja Black Sabbathin Solituden soidessa taustalla.
Provo: surullisenkuuluisa Lilja 4-everin Lilja lojuu lätäkössä ja koira kävelee ohi ‑kohtaus.
Spaddu (9.5.2004 22:53)Provo: surullisenkuuluisa Lilja 4-everin Lilja lojuu lätäkössä ja koira kävelee ohi ‑kohtaus.
Lars von Trier osaa tämän.
JaJa (17.8.2004 07:39)Breaking the Waves
Itse en voi myöskään käsittää sitä, että joku oikeasti itkee Lars von Trierin elokuvia katsellessa. Joku viisas joskus sanoi (olikohan Fritz Lang) että surullinen elokuva ei ole se jossa näyttelijät itkevät, vaan se jonka yleisö itkee.
Breaking the Wavesin loppukohtaus on enemmän koominen kuin surullinen.
Von Trier-kommentit ovat kyllä mielestäni asiaa. Dancer in the Darkin loppu ei vedonnut, eikä myöskään Breaking the Waves. Lisättäköön tähän vielä Rigetin toinen kausi, joka perkelevieköön meinaa mennä kokonaan pilalle tämän ohjaajan kummallisen ylisentimentaalisuusfetisismin vuoksi. Mutanttivauvasivujuoni on korni, vaikka siitä olisi saanut irki vaikka mitä.
Fly 2 on kyllä surullista kohtausta koko elokuva.
Kurosawan Dersu Uzalan näin teatterissa joskus vaahtosammuttimen mittaisena ja sen loppu on jäänyt vahvasti mieleen
sud (17.8.2004 20:00)Ja tietty Bladerunnerin Hauerin loppupuheenvuoro ja muutenkin kohtaukset, joissa ylipäänsä esiintyy, pelastavat leffan efektien vanhentumiselta ja kaikenkaikkiselta mitäänsanomattomuudelta...
sud (17.8.2004 20:00)... Bladerunnerin (...................) kaikenkaikkiselta mitäänsanomattomuudelta...