Espoo Ciné 2011

Antti Näyhä 1.9.2011 17:57

Wir sind die Nacht alkoi kyllä hyvin, mutta mielenkiinto lopahti melkoisen totaalisesti kelanvaihdon tienoilla.

Masksin kuvallinen saippuaooppera/TV-teatteriestetiikka ärsytti alussa aivan suunnattomasti, ja tuntui todella oudolta ratkaisulta yhdistettynä vanhan koulun giallofiilistelyyn. Mutta aivan kiitettävän häiriintyneisiin tunnelmiinhan tässä pikkuhiljaa päästiin. Mielessä jopa kävi, oliko tietty ”epäelokuvallisuus” ihan harkittu valinta kun teatterin maailmassa kerran liikuttiin. Pelattiinhan Kill Listissäkin tietoisesti (toisenlaisella) TV-estetiikalla.

Masksin ohjaajan edellinen, Tears of Kali, jäi näkemättä silloin pari vuotta sitten NV:ssä. Oliko siinä samanlaista ”valistunutta halpistyyliä”?
Red Right Hand 1.9.2011 19:48
Antti Näyhä ( 1.9.2011 17:57)
Masksin ohjaajan edellinen, Tears of Kali, jäi näkemättä silloin pari vuotta sitten NV:ssä. Oliko siinä samanlaista ”valistunutta halpistyyliä”?

Se esitettiin muistaakseni epäkiitollisessa aamuyön slotissa ja musta se tuntui välillä positiivisella tavalla friikahtavalta, toisinaan vain puhtaasti skeidalta... Halpahan se oli, valistuneesta ei muistikuvaa. Mutta tosiaan, slotti oli se pilkkimisslotti joten ei kantsi luottaa mun sanoihin.
Shocky 2.9.2011 15:23
Red Right Hand ( 1.9.2011 19:48)
Antti Näyhä ( 1.9.2011 17:57)

Se esitettiin muistaakseni epäkiitollisessa aamuyön slotissa ja musta se tuntui välillä positiivisella tavalla friikahtavalta, toisinaan vain puhtaasti skeidalta... Halpahan se oli, valistuneesta ei muistikuvaa. Mutta tosiaan, slotti oli se pilkkimisslotti joten ei kantsi luottaa mun sanoihin.

Aikamoista kuraahan se oli kiinnostavasta ideastaan huolimatta. Lukekaa Iljan arvostelu Elitistiltä, se pitää kutinsa. TOSIN Tears of Kalin projektio NV:ssä oli todella pimeä, kuvasta ei meinannut saada paljoa selkoa – olen ajatellut antaa tälle vielä toisen mahdollisuuden joskus. Outoa luonnehtia tätä "hitiksi" Masksin EC-ohjelmaesittelyssä *facepalm*
Shocky 2.9.2011 15:29

Niin ja kertokaas Other Side of Sleepistä. Ainoa pikainen kommentti mitä tapahtumapaikalla kuulin oli viestiltään "ei ollut kovin hyvä".