Musta aukko (The Black Hole)

MiR 1.3.2011 13:34
Nueraz ( 1.3.2011 12:50)
Pitäis katsoa uudestaan. Muistan lapsuudesta loppukohtauksen jossa paatti menee mustan aukon läpi. Parhautta.

Kannattaa ehdottomasti ottaa uusinta, jos muuta ei muistu mieleen. Yllättävän paljon oli itseltäkin päässyt unohtumaan ja monilta osin tämän näki täysin uudesta kulmasta.

Täytyy vielä sanoa, että Disney-leffaksi tässä on aika koviakin ratkaisuja, jotka eivät taitaisi mennä enää yhtiön nykyisen pehmennysseulan läpi.
Artisan 1.3.2011 14:12
Reimagining.
KCrimso 1.3.2011 14:38
MiR ( 1.3.2011 13:34)
Täytyy vielä sanoa, että Disney-leffaksi tässä on aika koviakin ratkaisuja, jotka eivät taitaisi mennä enää yhtiön nykyisen pehmennysseulan läpi.

Jaa.. kyllä mun mielestä joku Toy Story 3 oli kovempaa ja synkempää kamaa kuin Musta aukko.
MiR 1.3.2011 14:48
KCrimso ( 1.3.2011 14:38)

Jaa.. kyllä mun mielestä joku Toy Story 3 oli kovempaa ja synkempää kamaa kuin Musta aukko.

Otit sitten Pixar-vasallikortin esiin. Enpä ole nähnyt kolmatta lelutarinaa, joten vaikea kommentoida.

Viittaan noilla kovilla ratkaisuilla
Spoileri
ihmisistä tehtyihin robotteihin, jotka eivät ole edes täysin kuolleita, vaan tiedostavat yhä ympäristönsä ja entisen ihmisyytensä ainakin jollain tasolla. Lopun helvettikohtaus on myös aika poikkeava vetäisy Disneyltä.
Ja kaiken kukkuraksi elettiin vielä vuotta 1979.
KCrimso 1.3.2011 14:53
MiR ( 1.3.2011 14:48)

Otit sitten Pixar-vasallikortin esiin. Enpä ole nähnyt kolmatta lelutarinaa, joten vaikea kommentoida.

No entäs sitten Pirates Of Caribbean Sea-elokuvat? kelpaako ne?
MiR 1.3.2011 17:31
KCrimso ( 1.3.2011 14:53)
MiR ( 1.3.2011 14:48)

No entäs sitten Pirates Of Caribbean Sea-elokuvat? kelpaako ne?

Okei, okei. Ymmärrän pointtisi, vaikken nyt sanoisi noita Jerry Bruckheimer ‑jöötejä varsinaisesti synkiksi. Kyseessä on tyystin eri aikakausi mikä vaikuttaa huomattavasti siihen, mihin suuri yleisö on tottunut. Pidän yhä kiinni siitä, että Musta Aukko on tarinana tumma sävyinen ja väistämättömän lopun tunnelmia huokuva.

Oma näkemys Disneystä taitaa olla myös pikkuisen nostalgisoitunut. Onhan kyseessä kuitenkin lafka, joka on tuottanut mm. David Lynchin elokuvan.
Juggis Marttinen 2.3.2011 15:50
Artisan ( 1.3.2011 14:12)
Reimagining.

Tron remake oli mielestäni ihan onnistunut, joten ehkäpä Kosinski onnistuu tässäkin.
jussi 4.3.2011 13:53
Antti Tohka ( 28.2.2011 10:39)
Mulla on muuten kaikki Musta-aukko tarrat!

Et oo ainut!Löytyy jopa iso nippu ylimääräisiä, tosin ne ovat kiinni keräilykirjassa. Leuat oli kipeänä keruun jäljiltä ja kerran yksi kauppias heitti meidät kaverin kanssa ulos kaupasta, kun salaa auottiin purkkapaketteja niiden muutaman puuttuvan kuvan löytämiseksi! Ja muistattekos muuten, että ko. leffa oli sarjakuvanakin, omana lehtenään ja paremmin piirretty löytyi muistaakseni Avusta(tuli leikattua kaikki itelle talteen). Niin joo ja tulipa taltioitua lehdistä ennakkomainoksia(Ihmiskunta on astumassa Mustaan Aukkoon ym) ja joku Valittujen Palojen artikkelikin leffasta...Tietty kokoelmasta löytyy myös leffajuliste. Ite leffa muistuu mieleen aika nostalgisena eikä niin huononakaan edes nykymittapuulla. Se Maximilianin sulautuminen mustassa aukossa isäntäänsä oli tuolloin aika hyytävä juttu(jos nyt olen muistinvaraisesti tulkinnut lopun oikein, voi olla että muisti tekee tepposet).
Juggis Marttinen 4.3.2011 15:14
jussi ( 4.3.2011 13:53)
Antti Tohka ( 28.2.2011 10:39)
Mulla on muuten kaikki Musta-aukko tarrat!

Et oo ainut!Löytyy jopa iso nippu ylimääräisiä, tosin ne ovat kiinni keräilykirjassa. Leuat oli kipeänä keruun jäljiltä ja kerran yksi kauppias heitti meidät kaverin kanssa ulos kaupasta, kun salaa auottiin purkkapaketteja niiden muutaman puuttuvan kuvan löytämiseksi! Ja muistattekos muuten, että ko. leffa oli sarjakuvanakin, omana lehtenään ja paremmin piirretty löytyi muistaakseni Avusta(tuli leikattua kaikki itelle talteen). Niin joo ja tulipa taltioitua lehdistä ennakkomainoksia(Ihmiskunta on astumassa Mustaan Aukkoon ym) ja joku Valittujen Palojen artikkelikin leffasta...Tietty kokoelmasta löytyy myös leffajuliste. Ite leffa muistuu mieleen aika nostalgisena eikä niin huononakaan edes nykymittapuulla. Se Maximilianin sulautuminen mustassa aukossa isäntäänsä oli tuolloin aika hyytävä juttu(jos nyt olen muistinvaraisesti tulkinnut lopun oikein, voi olla että muisti tekee tepposet).

Joo kyllähän siinä näin kävi. Lisäksi tohtori-Maximiliam päätyivät johonkin helvetin kaltaiseen paikkaan, tulilieskoineen ym.