Musta aukko (The Black Hole)

Artisan 28.2.2011 10:20
MiR ( 28.2.2011 08:49)
Black Hole (1979)

Ensimmäinen elokuva josta tuli aikoinaan kerättyä purkkakortteja, joten suhde tähän teokseen on aina ollut – hm – hiukan nostalginen. Ehkäpä juuri tuon takia tämä tulikin katsottua vasta nyt, noin 30 vuotta myöhemmin uudestaan, sillä muistot elokuvasta ovat luokkaa "lapsuuden suuria hetkiä". Aikaa on kulunut, mutta Disneyn suurprojekti näytti edelleen säälliseltä isolta ruudulta katsottuna. Totta kai V.I.N.CENT ja Maximilian ‑robotit näyttivät hiukan vanhentuneilta, ja joissain kohdin vaijerit erottuivat selvästi, mutta itse tarina ja elokuva kantavat yhä.

Onko tämä se elokuva, joka loppuu seuraavasti:

Spoileri
Hyvisten alus menee mustan aukon läpi ja löytää sen takaa uuden maailmankaikkeuden tms.
Janne 28.2.2011 10:26
Artisan ( 28.2.2011 10:20)
MiR ( 28.2.2011 08:49)
Black Hole (1979)

Onko tämä se elokuva, joka loppuu seuraavasti:

Spoileri
Hyvisten alus menee mustan aukon läpi ja löytää sen takaa uuden maailmankaikkeuden tms.

on
Antti Tohka 28.2.2011 10:39

Mulla on muuten kaikki Musta-aukko tarrat!

MiR 28.2.2011 11:43
Antti Tohka ( 28.2.2011 10:39)

Voi helvetti, nyt olen kyllä kateellinen! Meikäläinen sai sarjan joskus neljää vaille valmiiksi, ja sekin otti jo leukojen päälle.
Goose 28.2.2011 12:32
MiR ( 28.2.2011 11:43)

Voi helvetti, nyt olen kyllä kateellinen! Meikäläinen sai sarjan joskus neljää vaille valmiiksi, ja sekin otti jo leukojen päälle.

Meilläkin oli koko setti, harmi vaan ettei ole enää tallella. Itse keräilin enemmän noita samaan aikaan myynnisää olleita Teräsmies pastillilaatikoita. Lapsuus oli nastaa aikaa mm. Kalkitos, Jippo-lehti etc. Paljoa ei ollut tarjolla eikä kyllä olisi rahaakaan ollut mutta siihen vähäänkin oltiin tyytyväisiä.
KCrimso 28.2.2011 12:41

Noi tarrat ovatkin luultavasti viihdyttävämpiä kuin itse pökkelö elokuva.
MiR 28.2.2011 12:51
KCrimso ( 28.2.2011 12:41)

Hah! Vai että pökkelö, koskas olet katsonut viimeksi?

Kuten todettua, nämä ovat niitä elokuvia joiden kohdalla iso osa teoksen loistavuudesta säteilee sieltä jostain lapsuudesta saakka. Ei sille mitään voi.
Humphrey Bogart 28.2.2011 13:19
MiR ( 28.2.2011 12:51)

Kuten todettua, nämä ovat niitä elokuvia joiden kohdalla iso osa teoksen loistavuudesta säteilee sieltä jostain lapsuudesta saakka. Ei sille mitään voi.

KCrimson onkin itse aika pökkelö!
KCrimso 28.2.2011 13:40
MiR ( 28.2.2011 12:51)

Noin vuosi sitten katsoin (eka kerta) kun se tuli televisiosta. Naurettavan kömpelö elokuva kaikin puolin. Lapsille toki suunnattu, mutta vaikea uskoa että tenavatkaan moisen ääressä viihtyisivät. Eivätkä viihtyneetkään. Valtava floppihan tuo oli aikoinaan.
Artisan 1.3.2011 09:50

36 miljoonaa tuon ajan dollaria ei kyllä ole mikään floppi. The Black Hole tahkosi enemmän rahaa kuin edellinen Disney-piirretty Pelastuspartio Bernard ja Bianca, joka jäi 21 milliin. Ja kun tuotanto maksoi vain 20 milliä, niin todennäköisesti BH pääsi ehkä voitolle jo teatterikierroksella, koska tuo erotus on aika iso ja tuskin tuhlaantui kokonaan markkinointiin ja teatterinpitäjien osuuksiin. Jos ei päässyt, niin tv-oikeuksilla ja myöhemmin videoilla viimeistään. Lapsena oli tosiaan erinomainen, luultavasti olisi vaivaannuttava nyt joten ehkä parempi jättää katsomatta.

Moreno 1.3.2011 10:44

Itse kuulun siihen sukupolveen, jonka lapsuusajaksi tämä oli jo haudattu johonkin pimeyteen. Ihan vastikään tämä alkoi kiinnostaa ja näinpä tosiaan sen jo edellä mainitun tv-esityksen myös vuosi takaperin. Ymmärrän hyvin miksi tämä olisi toiminut lapsena, asetelmahan on kuin suoraan Jules Vernen kirjoista. Kyllä tämä melkoista haamunostalgiaa herätti.

Xialong 1.3.2011 10:58
Moreno ( 1.3.2011 10:44)
Itse kuulun siihen sukupolveen, jonka lapsuusajaksi tämä oli jo haudattu johonkin pimeyteen. Ihan vastikään tämä alkoi kiinnostaa ja näinpä tosiaan sen jo edellä mainitun tv-esityksen myös vuosi takaperin. Ymmärrän hyvin miksi tämä olisi toiminut lapsena, asetelmahan on kuin suoraan Jules Vernen kirjoista. Kyllä tämä melkoista haamunostalgiaa herätti.

Itselläni tämä kuului elokuviin, jotka olisin halunnut nähdä lapsena, mutta valitettavasti nuo olivat jo kaikista Turun vuokraamoista kadonneet joskus 80-luvun puolivälin paikkeilla. Kaverin luokse kerran sattumalta olin aiemmin poikennut jä hän tuota katseli, kun oli Ärrältä vuokrannut, mutta en viitsinyt alkaa siihen kesken leffan syventymään. Pidin kyllä leffasta kun sen vanhemmallakin iällä vihdoin näin ja voisin katsella koska tahansa uudestaankin.
Antti Tohka 1.3.2011 12:18

Tää oli muuten myös ensimmäinen K-12 elokuvan, jonka näin elokuvateatterissa!

Humphrey Bogart 1.3.2011 12:25

Onhan tuo ihan sympaattinen ja kohtuullisen hyvin toimiva leffa, etenkin kun en niin hirveästi ton tyyppisista leffoista diggaile. En ollut kersana (muistaakseni) nähnyt joten sellaisia nostalgia-pointseja ei tullut. Tuskin tulee toiste katsottua kuitenkaan,

Juggis Marttinen 1.3.2011 12:50

Pitäis katsoa uudestaan. Muistan lapsuudesta loppukohtauksen jossa paatti menee mustan aukon läpi. Parhautta.