JOENSUUN ARKISTOSARJAN KEVÄT 2011

ELOKUVATEATTERIKESKUS TAPIO, sali 2 Ma klo 16.30

Pääsyliput 5 € / näytös tai kausikortti 15 € (sis. kaikki elokuvat). Kassa avataan puoli tuntia ennen näytöksen alkua. Ennakkomyynti: Tapion lipunmyynti

7.2. Pier Paolo Pasolini: Pummi

(Accattone/Snyltaren), Italia 1961•Franco Citti, Franca Pasut, Roberto Scaringella • käsikirjoitus Pasolini, Sergio Citti – Pasolinin romaanista Kiihkeä elämä • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 117 min

14.2. Samuel Fuller: Alamaailma USA

(Underworld U.S.A./Undre världen, USA), USA 1961 • Cliff Robertson, Dolores Dorn, Beatrice Kay • suom. tekstit/svenska texter • K18 • 99 min

21.2. Jerzy Kawalerowicz: Nunna ja paholaiset

(Matka Joanna od aniolow/Nunnan och djävlarna), Puola 1960 • Lucyna Winnicka, Mieczyslaw Voit, Anna Ciepielewska • käsikirjoitus Kawalerowicz, Tadeusz Konwicki – Jaroslaw Iwaszkiewiczin novellista • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 110 min

28.2. Georges Franju: Valokeila murhaajaan

(Pleins feux sur l'assassin/Mord i strålkastarljus), Ranska 1960 • Pierre Brasseur, Dany Saval, Jean-Louis Trintignant, Pascale Audret • käsikirjoitus Pierre Boileau, Thomas Narcejac • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 93 min

7.3. Larisa Shepitko: Nousu

(Voshozhdenije/Starkare än döden), NL 1976 • Boris Plotnikov, Vladimir Gostjuhin, Sergei Jakovlev • Vasili Bykovin kertomuksesta Sotnikov • musiikki Alfred Shnitke • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 110 min

14.3. Joseph H. Lewis: Gun Crazy

(Rikosten pyörteessä/I brottets virvlar), USA 1949 • Peggy Cummins, John Dall, Berry Kroeger • käsikirjoitus Mackinlay Kantor, Dalton Trumbo – Kantorin novellista • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 85 min

21.3. Gennadi Kazanski & Vladimir Tshebotarjov: Amfibiomies

(Tshelovek-amfibija/Havsdjävulen), SU 1962 • Vladimir Korenev, Anastasija Vertinskaja, Mihail Kozakov • suom. tekstit/svenska texter • S • 82 min

28.3. Luis Buñuel: Tuhon enkeli

(El angel exterminador/Fördärvets ängel), MX 1957 • Silvia Pinal, Enrique Rambal, Jacqueline Andere • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 93 min

4.4. Jacques Tourneur: Paholaisen palvelija

(Night of the Demon/Djävulens betjänt), GB/US 1957 • Dana Andrews, Peggy Cummins, Niall MacGinnis • käsikirjoitus Charles Bennett, Cyril Endfield (n.c.) – Montague Rhodes Jamesin novellista Casting the Runes • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 82 min

11.4. Gordon Parks, Jr: Superfly – alamaailman kuningas

(Superfly/Superfly – undervärldens kung), US 1972

Ron O'Neal, Carl Lee, Sheila Frazier • musiikki Curtis Mayfield • suom. tekstit/svenska texter • K15 • 93 min