Fiilistelyjuomat elokuvan katsomiseen

k-mikko 20.1.2011 22:47
Ehetyz ( 20.1.2011 22:04)
The Wild Bunch, Bring me the head of Alfredo Garcia: savunmakuinen viski




Hmmm... Haluatkos tarkentaa.
Ehetyz 21.1.2011 07:27
k-mikko ( 20.1.2011 22:47)
Ehetyz ( 20.1.2011 22:04)
The Wild Bunch, Bring me the head of Alfredo Garcia: savunmakuinen viski




Hmmm... Haluatkos tarkentaa.




Nämä olivat sovitut elokuvat ja teemajuoma omassa Peckinpah-illassamme. Savunmakuisella viskillä tarkoitettiin tässä tapauksessa halpisviski Long Johnia, joka omiin hienostumattomiin makuhermoihini maistuu palttiarallaa nuotiolta. Tämä kuitenkin sopii erinomaisesti Garcian ja Hurjan joukon likaisen hikiseen tunnelmaan.
k-mikko 21.1.2011 07:43
Ehetyz ( 21.1.2011 07:27)
k-mikko ( 20.1.2011 22:47)
Ehetyz ( 20.1.2011 22:04)
The Wild Bunch, Bring me the head of Alfredo Garcia: savunmakuinen viski




Hmmm... Haluatkos tarkentaa.




Nämä olivat sovitut elokuvat ja teemajuoma omassa Peckinpah-illassamme. Savunmakuisella viskillä tarkoitettiin tässä tapauksessa halpisviski Long Johnia, joka omiin hienostumattomiin makuhermoihini maistuu palttiarallaa nuotiolta. Tämä kuitenkin sopii erinomaisesti Garcian ja Hurjan joukon likaisen hikiseen tunnelmaan.




Ok. Mulle ei ihan auennut miksi Laphroaigia tai Lagavulinia kannattaisi siemailla juuri Hurjan joukon tai Alfredo Garcian aikana.
Jeremias Rahunen 21.1.2011 07:50

Southern comfort – Southern comfort

k-mikko 21.1.2011 09:45

En ymmärrä tätä threadiä enää ollenkaan. Onko Southern Comfort sopiva fiilistelyjuoma elokuvaan Southern Comfort, koska niillä on sama nimi? Jouluaattona Lumiukkoa katsellessa juo vaikka Snowballia. Bloody Mary niminen elokuva on tehty ja Urban Legendsin jatko-osalla on tuommoinen alaotsikko, en ole nähnyt, mutta joisin Bloody Marya samalla. Jokos Tequila Sunrise mainittiin?





Jatkakaa, ei kai tässä mitään "sääntöjä" ollut.
Jeremias Rahunen 21.1.2011 10:29
k-mikko ( 21.1.2011 09:45)
En ymmärrä tätä threadiä enää ollenkaan. Onko Southern Comfort sopiva fiilistelyjuoma elokuvaan Southern Comfort, koska niillä on sama nimi? Jouluaattona Lumiukkoa katsellessa juo vaikka Snowballia. Bloody Mary niminen elokuva on tehty ja Urban Legendsin jatko-osalla on tuommoinen alaotsikko, en ole nähnyt, mutta joisin Bloody Marya samalla. Jokos Tequila Sunrise mainittiin?



Jatkakaa, ei kai tässä mitään "sääntöjä" ollut.




No en kyllä keksi Southern Comfortin seuraksi sopivampaa juomaa kuin viski. Miksei siis samoin tein samannimistä.



Elokuvan nimessähän se oli toki alkujaan ironinen heitto.
k-mikko 21.1.2011 10:36
Jeremias Rahunen ( 21.1.2011 10:29)
No en kyllä keksi Southern Comfortin seuraksi sopivampaa juomaa kuin viski. Miksei siis samoin tein samannimistä.




Et ole vissiin ikinä juonut Southern Comfortia?
Jeremias Rahunen 21.1.2011 10:54
k-mikko ( 21.1.2011 10:36)
Jeremias Rahunen ( 21.1.2011 10:29)
No en kyllä keksi Southern Comfortin seuraksi sopivampaa juomaa kuin viski. Miksei siis samoin tein samannimistä.




Et ole vissiin ikinä juonut Southern Comfortia?




En pidä erityisemmin viskeistä joten en tunne niitä kovin tarkkaan. Southern Comfort on käsitykseni mukaan jonkinlainen maustettu viski / viskipohjainen maultaan? En ole juonut...
Janne 21.1.2011 10:56

Jos joskus alan juomaan jotain tiettyä alkoholia elokuvia katsoessani niin se on sitten James Bond elokuvat ja vodkamartini coctailit (ravistettuna, ei sekoitettuna).

thumbsup.gif



Disco Studd 21.1.2011 10:57

Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.





Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.
k-mikko 21.1.2011 11:06
Disco Studd ( 21.1.2011 10:57)
Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.



Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.




Juurikin näin.



Mutta omaa fiilistään voi silloin selvittää, kun Peckinpahin hikisten elokuvien fiilikseen sopii kalliihko mallasviski (jotka mulle tulee savunmakuisesta viskistä mieleen, Long Johnia en välttämättä ole ikinä juobnut) tai cajun-seudulle pinteeseen jääneiden kansalliskaartikertaajien edesottamusten seuraamisen kanssa haluaa vetää makeaa likööriä.



Glengarry Glen Rossissa voisi olla paikallaan kahvi. Tai kahvittomuus vaikka pannu olisikin täysi.
Jeremias Rahunen 21.1.2011 11:19

Itse käsitin että alkuperäisessä viestissä mainitulla "teemaan sopivalla" tarkoitetaan nimenomaan juomaa, joka sopii elokuvan tunnelmaan. Eli että juomaa ei välttämättä juoda kyseisessä elokuvassa. Toki voi olla tapauksia joissa tunnelmaan sopii juurikin juoma jota myös juodaan elokuvassa.

Jeremias Rahunen 21.1.2011 11:37
k-mikko ( 21.1.2011 11:06)
Disco Studd ( 21.1.2011 10:57)
Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.



Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.




Juurikin näin.



Mutta omaa fiilistään voi silloin selvittää, kun Peckinpahin hikisten elokuvien fiilikseen sopii kalliihko mallasviski (jotka mulle tulee savunmakuisesta viskistä mieleen, Long Johnia en välttämättä ole ikinä juobnut) tai cajun-seudulle pinteeseen jääneiden kansalliskaartikertaajien edesottamusten seuraamisen kanssa haluaa vetää makeaa likööriä.



Glengarry Glen Rossissa voisi olla paikallaan kahvi. Tai kahvittomuus vaikka pannu olisikin täysi.




Hmm.. En tiennytkään että kyseessä on makea likööri. Luulin että S.C. olisi maustettu viski. No, ehkäpä sitten kannattaa turvautua nimimerkin sijaan ihan aitoihin viskeihin.
karialkiller 21.1.2011 22:20
Jeremias Rahunen ( 21.1.2011 11:19)
Itse käsitin että alkuperäisessä viestissä mainitulla "teemaan sopivalla" tarkoitetaan nimenomaan juomaa, joka sopii elokuvan tunnelmaan. Eli että juomaa ei välttämättä juoda kyseisessä elokuvassa. Toki voi olla tapauksia joissa tunnelmaan sopii juurikin juoma jota myös juodaan elokuvassa.




Lienee elitististä väitellä, että millä juomalla oikeasti pitäisi fiilistellä elokuvaa katsottaessa...



Ei sen tartte olla semmoista, että Lilja 4-everiä katsottaessa käytetään itsekin liimaa...



Eikä tarvitse olla niin, että juomaa nimenomaisesti juodaan elokuvassa. Ei Marskin ryyppy-nimistä

viinaa Tuntemattomassa sotilaassa juotu. Juoma täyttää tehtävänsä, jos sen lipittäminen

tuntuu jotenkin sopivan katsomiseen. Fiiliksiähän lopultakin elokuvaa katsottaessa haetaan

ja jos jostakin juomasta on apua, niin eikun Pohjanmaan kautta sitten vaan, kunhan tämä

kirottu tipaton nyt vaan ensiksi loppuisi... biggrin.gif
Jerobeam 21.1.2011 22:30

Merirosvoelokuvat ja Haitille sijoituvat zombi-elokuvat – rommitoti