Fiilistelyjuomat elokuvan katsomiseen
Nämä olivat sovitut elokuvat ja teemajuoma omassa Peckinpah-illassamme. Savunmakuisella viskillä tarkoitettiin tässä tapauksessa halpisviski Long Johnia, joka omiin hienostumattomiin makuhermoihini maistuu palttiarallaa nuotiolta. Tämä kuitenkin sopii erinomaisesti Garcian ja Hurjan joukon likaisen hikiseen tunnelmaan.
Nämä olivat sovitut elokuvat ja teemajuoma omassa Peckinpah-illassamme. Savunmakuisella viskillä tarkoitettiin tässä tapauksessa halpisviski Long Johnia, joka omiin hienostumattomiin makuhermoihini maistuu palttiarallaa nuotiolta. Tämä kuitenkin sopii erinomaisesti Garcian ja Hurjan joukon likaisen hikiseen tunnelmaan.
Ok. Mulle ei ihan auennut miksi Laphroaigia tai Lagavulinia kannattaisi siemailla juuri Hurjan joukon tai Alfredo Garcian aikana.
Southern comfort – Southern comfort
En ymmärrä tätä threadiä enää ollenkaan. Onko Southern Comfort sopiva fiilistelyjuoma elokuvaan Southern Comfort, koska niillä on sama nimi? Jouluaattona Lumiukkoa katsellessa juo vaikka Snowballia. Bloody Mary niminen elokuva on tehty ja Urban Legendsin jatko-osalla on tuommoinen alaotsikko, en ole nähnyt, mutta joisin Bloody Marya samalla. Jokos Tequila Sunrise mainittiin?
Jatkakaa, ei kai tässä mitään "sääntöjä" ollut.
En ymmärrä tätä threadiä enää ollenkaan. Onko Southern Comfort sopiva fiilistelyjuoma elokuvaan Southern Comfort, koska niillä on sama nimi? Jouluaattona Lumiukkoa katsellessa juo vaikka Snowballia. Bloody Mary niminen elokuva on tehty ja Urban Legendsin jatko-osalla on tuommoinen alaotsikko, en ole nähnyt, mutta joisin Bloody Marya samalla. Jokos Tequila Sunrise mainittiin?
Jatkakaa, ei kai tässä mitään "sääntöjä" ollut.
No en kyllä keksi Southern Comfortin seuraksi sopivampaa juomaa kuin viski. Miksei siis samoin tein samannimistä.
Elokuvan nimessähän se oli toki alkujaan ironinen heitto.
En pidä erityisemmin viskeistä joten en tunne niitä kovin tarkkaan. Southern Comfort on käsitykseni mukaan jonkinlainen maustettu viski / viskipohjainen maultaan? En ole juonut...
Jos joskus alan juomaan jotain tiettyä alkoholia elokuvia katsoessani niin se on sitten James Bond elokuvat ja vodkamartini coctailit (ravistettuna, ei sekoitettuna).
Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.
Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.
Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.
Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.
Juurikin näin.
Mutta omaa fiilistään voi silloin selvittää, kun Peckinpahin hikisten elokuvien fiilikseen sopii kalliihko mallasviski (jotka mulle tulee savunmakuisesta viskistä mieleen, Long Johnia en välttämättä ole ikinä juobnut) tai cajun-seudulle pinteeseen jääneiden kansalliskaartikertaajien edesottamusten seuraamisen kanssa haluaa vetää makeaa likööriä.
Glengarry Glen Rossissa voisi olla paikallaan kahvi. Tai kahvittomuus vaikka pannu olisikin täysi.
Itse käsitin että alkuperäisessä viestissä mainitulla "teemaan sopivalla" tarkoitetaan nimenomaan juomaa, joka sopii elokuvan tunnelmaan. Eli että juomaa ei välttämättä juoda kyseisessä elokuvassa. Toki voi olla tapauksia joissa tunnelmaan sopii juurikin juoma jota myös juodaan elokuvassa.
Itsekin mietin, että onko tässä ketjussa tarkoitus listata elokuvia joissa juodaan jotain tiettyä juomaa, vai avautua siitä mikä on elitisteillä se hyvä juoma elokuvan katsomisen aikana. Itselläni ne voivat olla ihan eri asia. Samalla logiikalla huumeleffojakin pitäisi katsoa tietyn kaman vaikutuksen alaisena.
Mutta kun otsikossa puhutaan fiilistelystä, niin ehkä ei kannata sen kummemmin funtsia vaan antaa mennä sen fiiliksen mukaan.
Juurikin näin.
Mutta omaa fiilistään voi silloin selvittää, kun Peckinpahin hikisten elokuvien fiilikseen sopii kalliihko mallasviski (jotka mulle tulee savunmakuisesta viskistä mieleen, Long Johnia en välttämättä ole ikinä juobnut) tai cajun-seudulle pinteeseen jääneiden kansalliskaartikertaajien edesottamusten seuraamisen kanssa haluaa vetää makeaa likööriä.
Glengarry Glen Rossissa voisi olla paikallaan kahvi. Tai kahvittomuus vaikka pannu olisikin täysi.
Hmm.. En tiennytkään että kyseessä on makea likööri. Luulin että S.C. olisi maustettu viski. No, ehkäpä sitten kannattaa turvautua nimimerkin sijaan ihan aitoihin viskeihin.
Itse käsitin että alkuperäisessä viestissä mainitulla "teemaan sopivalla" tarkoitetaan nimenomaan juomaa, joka sopii elokuvan tunnelmaan. Eli että juomaa ei välttämättä juoda kyseisessä elokuvassa. Toki voi olla tapauksia joissa tunnelmaan sopii juurikin juoma jota myös juodaan elokuvassa.
Lienee elitististä väitellä, että millä juomalla oikeasti pitäisi fiilistellä elokuvaa katsottaessa...
Ei sen tartte olla semmoista, että Lilja 4-everiä katsottaessa käytetään itsekin liimaa...
Eikä tarvitse olla niin, että juomaa nimenomaisesti juodaan elokuvassa. Ei Marskin ryyppy-nimistä
viinaa Tuntemattomassa sotilaassa juotu. Juoma täyttää tehtävänsä, jos sen lipittäminen
tuntuu jotenkin sopivan katsomiseen. Fiiliksiähän lopultakin elokuvaa katsottaessa haetaan
ja jos jostakin juomasta on apua, niin eikun Pohjanmaan kautta sitten vaan, kunhan tämä
kirottu tipaton nyt vaan ensiksi loppuisi...
Merirosvoelokuvat ja Haitille sijoituvat zombi-elokuvat – rommitoti