Harjunpää ja pahan pappi

Red Right Hand 18.10.2010 19:00
Traileri, tuli eilen nähtyä kankaaltakin ja ainakin näytti hyvältä. Silti mua epäilyttää, koska:

1: Yhtälö "uskottava suomalainen rikoselokuva" on yksi näitä ihmeellisiä matemaattisia paradokseja. Ratkeaako paradoksi?

2: Traileri näytti paikoin jopa helvetin staililta kankaalla, mutta mikä on koko (pitkän elokuvan) totuus?

3: Franzen esittää vaihteeksi muuta kuin vammasta, osaako se enää?

Tämä on kait kohta pressissä, pistäkää kommentteja heti kun mahdollista.
drake2j 18.10.2010 19:23
Red Right Hand ( 18.10.2010 19:00)
Tämä on kait kohta pressissä, pistäkää kommentteja heti kun mahdollista.

Ollut pressissä jo hyvän tovin, viimeinen pressi keskiviikkona.
Zodiac 18.10.2010 19:31

Mulle tuli trailerista mieleen Julmahuvi-spinoff Mennen tullen, metromurhaaja jne.

(The Lukewarm.) 18.10.2010 19:35

No ei ainakaan trailerin perusteella vaikuta Bad Luck Lovea paremmalta tai ainakaan tyylikkäämmältä, että tuskinpa Olli Saarela pystyy ainakaan itseään ohittamaan genressä. Sitä paitsi onhan Palmuista ainakin erehdys todella kovaa kamaa.

Red Right Hand 18.10.2010 20:18

Kyllä toi trailerin perusteella näyttäisi olevan ihan eri levelillä kuin Bad Luck Loven hassuhattujengi. Hyvän näköistä kuvaa ja ihmiset näyttävät ihmisiltä eivätkä pelleiltä. Mut traileri on tietty traileri ja ainahan ne hämää, suuntaan tai toiseen.

Saarela on oikeastaan se kohta nro 4...
Young Hova 19.10.2010 10:31
Red Right Hand ( 18.10.2010 20:18)
ihmiset näyttävät ihmisiltä eivätkä pelleiltä. Mut traileri on tietty traileri ja ainahan ne hämää, suuntaan tai toiseen.

Tässä pelle vs. ihminen ‑asiassa traileri valitettavasti hämää...
Red Right Hand 19.10.2010 13:01
Young Hova ( 19.10.2010 10:31)
Red Right Hand ( 18.10.2010 20:18)
ihmiset näyttävät ihmisiltä eivätkä pelleiltä. Mut traileri on tietty traileri ja ainahan ne hämää, suuntaan tai toiseen.

Tässä pelle vs. ihminen ‑asiassa traileri valitettavasti hämää...

Damn. No, aletaas odottelemaan Varesta...

Ja Alamaailma sentään petrasi hieman tokan jakson myötä.
Bitnik 19.10.2010 13:30

Onko joku katsonut Virtaa? Ensimmäinen jakso odottaa tikipoksilla, kätevästi Dna tarjosi KinoTV:n ilmaiseksi kuukauden ensimmäisen puoliskon ajan ja sain sen talteen. Elokuvien (vai jaksojen?) synopsikset vaikuttavat ainakin ihan mielenkiintoisilta.

http://www.kinotv.fi/Ohjelmat/Virta/Etusivu
Young Hova 20.10.2010 13:53

For what it's worth

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien-takaa/harjunpaa-ja-pahan-pappi-pohdiskelevasta-poliisista-tuli-valkokankaalla-sihiseva-kovanaama
Bitnik 22.10.2010 15:30

5/5 Staralta

cool.gif

http://www.stara.fi/2010/10/20/harjunpaa-ja-pahan-pappi-arvostelu/ V
Young Hova 22.10.2010 17:53

Staran arvostelussa nähtävästi pyritään objektiivisuuteen mm siten, ettei kirjoittajan nimeä mainita; näin vapaudutaan subjektiivisten mielipiteiden alhosta.

Bad Rain 22.10.2010 18:11

Starahan on muutenkin vapaa kaikenlaisen ajattelun alhosta, joten mitäpä tuosta.

Red Right Hand 29.10.2010 13:38

NYTissä 3 starbaa. Lehden taulukossa skaala ulottuu kahdesta neljään. Ilmeisesti tässä on nyt joitain arvostelijoita vaivannut se, että elokuvalla on hyvin vähän tekemistä romaanin kanssa? Itse en ole alkuteosta lukenut, joten tätä painolastia ei minulla ole. Eli kyllä tämä nyt vaikuttaa uudestaan aika lupaavalta rikospätkältä. Mustaa nahkaa ja synkistelyä. Toimii mulle.

Yoshua Ben Yosef 29.10.2010 15:12
Red Right Hand ( 29.10.2010 13:38)
NYTissä 3 starbaa. Lehden taulukossa skaala ulottuu kahdesta neljään. Ilmeisesti tässä on nyt joitain arvostelijoita vaivannut se, että elokuvalla on hyvin vähän tekemistä romaanin kanssa? Itse en ole alkuteosta lukenut, joten tätä painolastia ei minulla ole. Eli kyllä tämä nyt vaikuttaa uudestaan aika lupaavalta rikospätkältä. Mustaa nahkaa ja synkistelyä. Toimii mulle.

Ärsyttää jopa arviossa se, että kirjan haamu otetaan esiin jatkuvasti ja toistuvasti. Asiallisempaa olisi ollut mainita asia yhdessä kappaleessa, ja muuten kertoa leffasta itsestään.

Elokuva kiinnostaa, sillä puhutaan jälleen erilaisesta suomalaiselokuvasta. Lähinnä siis siinä mielessä, että pyritään luomaan haastavaa elokuvatodellisuutta.

kertoimet:

1 – yrittää tavoitella jotain, mutta jää vain tyylillisesti päälleliimatulta tuntuvaksi yritelmäksi – 1,75

x – ei onnistu luomaan toimivaa maailmaa, muttei myöskään jää aivan pannukakuksi 2,00

2 – onnistuu luomaan tummanpuhuvan ja synkän maailman, joka vaikuttaa uskottavalta 6,95

edit. Tapani Maskula muuten teilaa sekä tämän että Napapiirin Sankarit yhden tähden elokuviksi.
abaddon 1.11.2010 20:36

Leffaa kuvattiin ainakin Tapiolan ex-kelloseppäkoululla, sekä isä-poika tappelukohtaus ja sisäkohtauksia pohjois-tapiolalaisessa asuinkiinteistössä.