Fredan filmtown

-jAn- 10.3.2004 19:46

Kai se sitten on yleisön painostuksesta tehtävä

ninja.gif
Bitnik 12.3.2004 12:01

Menee vähän offtopiciksi mutta kun liittyy videovuokraamoihin niin menköön. Tuntuu että melkein kaikki videovuokraamoalan firmat ovat enemmän tai vähemmän laittomuuden pesäkkeitä. Makuunin omistajan koplaukset ovat tuoreessa muistissa, taisi saada ehdotonta vankeutta. Äsken luin siitä kuinka suurimmat vuokraamot (mm. Makuuni, Film Town) johtavat videovuokraamojen työn_tekijöiden_ ammattiliittoa, siis työnantaja neuvottelee itsensä kanssa palkoista ja muista.

"Työehtosopimuksen perusteella maksetaan palkkoja, jotka eivät yllä kaupan työehtosopimuksen palkkojen tasolle. Sopimuksesta puuttuu mm. työaikalisiä ja lomarahoja koskevat säädökset, mikä jättää palkkatason entistä pienemmäksi verrattuna kaupan työehtosopimuksen mukaiseen palkkatasoon."



En ole vuokraamoja 6-7 vuoteen käyttänyt enkä ainakaan näitä lafkoja tule käyttämäänkään. Ei taida olla mikään ihme että palkkaavat vain isotissisiä blondeja, omasta ajattelusta on alalla vain harmia...