10.3.2004 19:46
Kai se sitten on yleisön painostuksesta tehtävä
Kai se sitten on yleisön painostuksesta tehtävä
Menee vähän offtopiciksi mutta kun liittyy videovuokraamoihin niin menköön. Tuntuu että melkein kaikki videovuokraamoalan firmat ovat enemmän tai vähemmän laittomuuden pesäkkeitä. Makuunin omistajan koplaukset ovat tuoreessa muistissa, taisi saada ehdotonta vankeutta. Äsken luin siitä kuinka suurimmat vuokraamot (mm. Makuuni, Film Town) johtavat videovuokraamojen työn_tekijöiden_ ammattiliittoa, siis työnantaja neuvottelee itsensä kanssa palkoista ja muista.
"Työehtosopimuksen perusteella maksetaan palkkoja, jotka eivät yllä kaupan työehtosopimuksen palkkojen tasolle. Sopimuksesta puuttuu mm. työaikalisiä ja lomarahoja koskevat säädökset, mikä jättää palkkatason entistä pienemmäksi verrattuna kaupan työehtosopimuksen mukaiseen palkkatasoon."