Ei siitä ole kauheasti aikaa, kun kaupungin eri puolilla oli vaikka kuinka monta liikettä, joista vanhoja suomalaisia vuokranauhoja saattoi oikeasti käydä
vuokraamassa illan iloksi. Itäkeskuksen ja Rautatientorin Filmtownien kuoltua Makuunin kellari alkaa olla stadin viimeinen kunnon FIx-helvetti, ja tätä menoa sekin on varmaan pian mennyttä. Luulisi, että pääkaupunkiseudulla riittäisi asiakkaita edes yhdelle hyvinvarustetulle oldie-vuokraamolle, jossa ei olisi tasan samat valikoimat kuin kaikkialla muualla.Fredan filmtown
Tosiaan Fredan Filmtownista on ainakin melkein kaikki spagut kadonneet. Ei enää Kolmen koplaa tai muuta vastaavaa kivaa... Mutta oli siellä syksyllä vielä aika hyvin tallella ainakin ne mitä siellä on ollut viime vuosien aikana, ei kai se ole vielä siitäkin vähentynyt :/.
Black Jack, Kosto veressä, Nimeni on Hallelujah myös hävinneet, jäljellä parit Corbuccin ja Leonen spagut, Sabata ja jotain sekundaa. Makuunissa tilanne vähän parempi. Perkele, ennen elintarvikekioskeissa ja bensa-asemillakin oli paljon elitistisemmät elokuvavalikoimat kuin nykyajan "hyvinvarustetuissa" vuokraamoissa.
JMustonen (8.3.2004 14:23)Tästä päästään vihdoin asiaan: mihin katosi Mikonkadun Film Townin valtava valikoima. Havaintoja?
Oulun Filmtownissa oli joskus melkoinen läjä tuota Mikonkadun jäämistöä. Joitain talteen ottamiani:
– Salaperäinen Lucky
– Agentti iski takaisin
– The Last Round
– One Just Man
– The Cynic, the Rat and the Fist
moska (8.3.2004 17:10)Mutta oli siellä syksyllä vielä aika hyvin tallella ainakin ne mitä siellä on ollut viime vuosien aikana, ei kai se ole vielä siitäkin vähentynyt :/.
Siinä missä oli ohjaajien mukaan elokuvia on raivattu lisää tilaa dvd:ille. Tämän lisäksi ainakin toimintahylly näytti karsitulta. Jopa suomi-filmi osasto näytti aiempaa heikommalta.
Ilmeisesti FT:n politiikka vaan on nykyisin että DVD tulee, tehkää tilaa. Samaa raivausta suoritetaan muissakin liikkeissä eli ilmeisesti kasetit eivät enää tuota kuten ennen ja elitistit, jotka noita oldieita vuokraavat ovat niin marginaalinen ryhmä jota ei kannata tukea.
Ratkaisu ongelmaan olisi tietenkin julkaista elitistisiä elokuvia DVD:llä, valikoimat paranisivat vuokraamoissa kummasti.
-jAn- (9.3.2004 07:54)Ratkaisu ongelmaan olisi tietenkin julkaista elitistisiä elokuvia DVD:llä, valikoimat paranisivat vuokraamoissa kummasti.
Ja koskas tämä tulee tapahtumaan ‑jAn-? Vai oletko laittanut suunnitelmat jäihin?
Martin (9.3.2004 08:02)Ja koskas tämä tulee tapahtumaan ‑jAn-? Vai oletko laittanut suunnitelmat jäihin?
Suunnitelmat eivät ole jäissä, mutta meneillään on niin monta muutakin asiaa että julkaisutoiminta on jäänyt vähän syrjään. Kuinka nopeasti ensimmäinen julkaisu ilmestyy riippuu tietenkin rahasta, mutta aika lupaavalta näyttää että tämän vuoden puolella ensimmäiset kiekot olisivat jo saatavilla.
Edelleen olisi myös käyttöä innostuneille henkilöille, jotka olisivat myös valmiita sijoittamaan toimintaan vähän. Aika pienellä budjetilla pääsee liikkeelle jos tekee monistusta ja kansien painamista lukuunottamatta kaiken itse.
Oikeuksien ja mielenkiintoisten nimikkeiden metsästäminen vie myös oman aikansa ja extrojen suhteen on aika köyhää
Hienoa kuulla. Tsemppiä vaan projektille. Toivottavasti saat kerättyä porukkaa mukaan, itselläni persaukisena ei ole siihen mahdollisuutta.
-jAn- (9.3.2004 10:19)Oikeuksien ja mielenkiintoisten nimikkeiden metsästäminen vie myös oman aikansa ja extrojen suhteen on aika köyhää
Mistä masterit (filmiprintti tjsp.) noihin julkaisuihin? Oikeuksien haltioiltako vai?
jukkasil (9.3.2004 12:28)Mistä masterit (filmiprintti tjsp.) noihin julkaisuihin? Oikeuksien haltioiltako vai?
Levitysfirmoilta, tuottajilta ja oikeuksien haltijoilta, joskus oikeuksien haltijoilla ei ole tarjota käypää masteria joten oikeudet ja masterin joutuu hakemaan eri paikoista.
Osa nimikkeistä on riitojen ja tekijänoikeussolmujen takana (kuten tuo aikaisemmin mainitsemani Il ragno – L'assassino è...) eli käytännössä mahdoton julkaista. Toiset levittäjät pyytävät mielettömiä hintoja, toisista taas ei ole oikeuksien haltijoista tahi printeistä mitään havaintoja.
Ja kun vielä tietää etteivät elitistit halua mitään "bare bones"-levyjä joutuu jostain taikomaan extrojakin ja pitämään silmänsä auki ettei R1-alueelta ole juuri tullut / tulossa mitään maailmoja mullistavaa versiota samasta elokuvasta.
Tästä voisi meuhkata enemmänkin, mutta ei taida olla ihan oikea paikka.
-jAn- (9.3.2004 13:38)Tästä voisi meuhkata enemmänkin, mutta ei taida olla ihan oikea paikka.
Mikäs sitte olisi? Meikäläistä kiinnostaa ainakin sikana.
kongon oskari (9.3.2004 14:02)-jAn- (9.3.2004 13:38)Tästä voisi meuhkata enemmänkin, mutta ei taida olla ihan oikea paikka.
Mikäs sitte olisi? Meikäläistä kiinnostaa ainakin sikana.
Jos nyt vaikka toisen topicin alla, Fredan FT kun ei ihan suoraan liity tähän aiheeseen
-jAn- (9.3.2004 15:05)kongon oskari (9.3.2004 14:02)-jAn- (9.3.2004 13:38)Tästä voisi meuhkata enemmänkin, mutta ei taida olla ihan oikea paikka.
Mikäs sitte olisi? Meikäläistä kiinnostaa ainakin sikana.
Jos nyt vaikka toisen topicin alla, Fredan FT kun ei ihan suoraan liity tähän aiheeseenja voishan sen laittaa tonne elitistisemmälle puolelle
:)' />
Ehdottomasti oma topic tuonne vaikka elokuvat-puolelle.
Tästä aiheesta luulisi keskusteltavaa riittävän!
Jos nyt vaikka toisen topicin alla, Fredan FT kun ei ihan suoraan liity tähän aiheeseen ja voishan sen laittaa tonne elitistisemmälle puolelle
Miten on ‑jAn-