DVD Pacific

angst 29.3.2010 23:34

Pitkään DVD Pacificin vakioasiakkaana olin tyrmistynyt nettikirjoittelusta, jonka mukaan lafka olisi vihdoinkin lopetettu. Vastaava kohu oli jo joitain vuosia sitten, ja nyt kun lafkan sivuilla oli teksti, että päivitykset kestävät arviolta 48 tuntia, niin netti oli pullollaan oletuksia ja "varmoja tietoja" lafkan kuolemasta. Noh, sivusto sitten aukesikin uudelleen, uudistuneena. En ole kovin kattavasti vertaillut hintatasoa, mutta huomion arvoinen juttu oli, ettei tuotteiden kohdalla enää näkynyt tekstiä "tilapäisesti loppu". Firman "väliaikapaaston" aikanahan suurin osa tuotteista oli "backorderissa", ja kun firma oli toiminnassa, myös suuri osa tuotteista oli jatkuvasti saavuttamattomissa. Nyt kummastutti se, että kokeiltuani hieman vaikeammin lähestyttäviä artikkeleja, KAIKKI oli saatavilla. Nakkasin tilauksen, ja vahvistusviestissä väitettiin, että kaikki on lähetetty asianmukaisesti. WTF? No, nyt ei auta kuin odottaa ja todeta, voiko tämä olla totta. Ovat joko iskeneet kultakaivokseen, tai sitten tässä on jotain pahasti mätää... Onko tuoreita kokemuksia muilla?

Flash 29.3.2010 23:57
angst ( 29.3.2010 23:34)
Pitkään DVD Pacificin vakioasiakkaana olin tyrmistynyt nettikirjoittelusta, jonka mukaan lafka olisi vihdoinkin lopetettu. Vastaava kohu oli jo joitain vuosia sitten, ja nyt kun lafkan sivuilla oli teksti, että päivitykset kestävät arviolta 48 tuntia, niin netti oli pullollaan oletuksia ja "varmoja tietoja" lafkan kuolemasta. Noh, sivusto sitten aukesikin uudelleen, uudistuneena. En ole kovin kattavasti vertaillut hintatasoa, mutta huomion arvoinen juttu oli, ettei tuotteiden kohdalla enää näkynyt tekstiä "tilapäisesti loppu". Firman "väliaikapaaston" aikanahan suurin osa tuotteista oli "backorderissa", ja kun firma oli toiminnassa, myös suuri osa tuotteista oli jatkuvasti saavuttamattomissa. Nyt kummastutti se, että kokeiltuani hieman vaikeammin lähestyttäviä artikkeleja, KAIKKI oli saatavilla. Nakkasin tilauksen, ja vahvistusviestissä väitettiin, että kaikki on lähetetty asianmukaisesti. WTF? No, nyt ei auta kuin odottaa ja todeta, voiko tämä olla totta. Ovat joko iskeneet kultakaivokseen, tai sitten tässä on jotain pahasti mätää... Onko tuoreita kokemuksia muilla?

Kone ilmoitti tietoturvaongelmasta, kun olin laittamassa tilausta, joten jätin sikseen. Kerro ihmeessä tulevatko tavarat perille.
Jaakko Kotimäki 30.3.2010 10:28

Ainakin sivuston sertifikaatti on hieman puutteellinen. Käyttäisin ainoastaan paypal-checkoutia, jos tuolta pitää tilata.

Flash 30.3.2010 10:36
Jaakko Kotimäki ( 30.3.2010 10:28)
Ainakin sivuston sertifikaatti on hieman puutteellinen. Käyttäisin ainoastaan paypal-checkoutia, jos tuolta pitää tilata.

Yritin paypalilla mutta sillä ei saanut tuolta tilata Eurooppaan.
AlexA 30.3.2010 16:55

Konkassa on... Jäi sitten paskana ollu Hardware saamatta.

angst 6.4.2010 19:00

©2010 Directtou, Inc. on DVD Pacificin takana, ja nimi näkyi myös luottokorttiveloituksessa. Saas nähdä kuinka käy itse tuotteiden kanssa. Jotenkin liian hyvää ollakseen totta. No, rohkea rokan syö.

angst 7.4.2010 21:07

Nytpä alkoi myös uudessa nettikaupassa näkyä "backorderia" vanhaan malliin. Tilattuja tuotteita ei ole vielä näkynyt, mutta eivätköhän ne sieltä rantaudu pikku hiljaa. Kyllä tuli tilattua seuraava lasti CD Universelta.

angst 9.4.2010 21:12

Sieltähän se lähetys tuli nopeasti ja varmasti, ja yllättävän hyvin pakattunakin. Eli DVD Pacificia voinee tässä mielessä edelleen suositella – ellei nyt sitten mene ihan täysin backordereiluksi niiden homma kovan alun jälkeen...

angst 27.4.2010 23:44

Ja nyt homma jäissä. "Bad Request (Invalid Host Name)".

Outoa menoa, onneksi yksi tilaus tuli kunnialla perille. Ties minne luottokorttitiedot lähti, mutta onneksi olen vain maksava luottokunnan asiakas, joka vaatii vaan hyvää palvelua. Huijarit on luottokunnan ongelma, itse vain etsiydyn palmun varjoon.

CD Universe lienee siis tästä lähin tilauspaikkana. Muitakaan kunnollisia ei ole vastaan tullut, esim. Deep Discount valikoimaltaan todella rajoittunut. Vai onko tuolla punaniskojen luvatussa maassa muuta kuin silikonirintaisia idiootteja ja kaljaa latkivia paksumahoja? Siis toisin sanoen kunniallisia nettikauppoja?
drake2j 28.4.2010 00:03

Dvdpacific-subdomain ei toimi, mutta itse pääsaitti on vielä pystyssä:

http://www.directtoustore.com/

Mullakin on tuolla yksi tilaus sisällä. Toivottavasti löytää ajastaan tiensä luokseni.
Spiritual Boxer 28.4.2010 08:15
Jetro Suni ( 28.4.2010 00:03)
Dvdpacific-subdomain ei toimi, mutta itse pääsaitti on vielä pystyssä: http://www.directtoustore.com/

Ei ole.
Janne 28.4.2010 09:26
angst ( 27.4.2010 23:44)
esim. Deep Discount valikoimaltaan todella rajoittunut.

Valikoima näkökulmasta katsoen Deepillä on puutteensa mutta hinnat ovat yleensä kilpailukykyisiä usein jo ennen mitään erityisiä tarjouskampanjoita. Lisäksi tilattavien tuotteiden yhteenlaskettuun arvoon perustuva postimaksuhinnoittelu miellyttää minua.

angst ( 27.4.2010 23:44)
Siis toisin sanoen kunniallisia nettikauppoja?

Kaksi vinkkiä paikoista jotka tosin jo varmasti tiedät.

www.amazon.com

Täällä on viime vuosina alkanut olemaan enemmän ja enemmän kilpailukykyisiä DVD ja blu-ray hintatarjouksia.

www.ebay.com

Mikäli jaksaa näperrellä internethuutokauppojen parissa niin tämä on paikkana vallan erinomaisen hyvä. Usein voi löytää kohtuuhintaista tavaraa ja/tai myöskin nimikkeitä mitä ei muualta välttämättä enää saa. Pitää vaan hieman tarkkailla että mitä ostaa ja keneltä. Esim. minulle on joskus myyty käytetty tuote uutena jne.... Mutta niin kauan kun ostaa vain myyjiltä joille käy PayPal ei taloudellisia riskejä juurikaan ole.

Hintavertailusivustoja kannattaa myöskin käyttää aina välillä.
angst 28.4.2010 13:46

Amazonilla tosiaankin yllättävän hyvää tavaraa paikoitellen, mm. iäksi kadonneeksi luultuja OOP-julkaisuja. Postikulut Amazonilla hieman kohollaan. Ebaylla ei ole tullut notkuttua aikoihin, laatukauppahan sekin, jos kestää viime hetken korotustarjouksien aiheuttaman frustraation tai vaihtoehtoisesti, jos on valmis päivystämään sekuntikellon kanssa päättyviä huutoja.

Spiritual Boxer 28.4.2010 13:53

Vaihtoehdoista

HKFlixiltä on löytynyt jo pitempään paljon muutakin kulttikamaa kuin aasia-osastoa, lisäksi saksa- ym. julkaisua (näitä importteja tosin ei kovin halvalla). Homma on pelittänyt aina moitteettomasti, hinnat ok samoin muistaakseni pk:t (ainoastaan boksien postikulujen nousu yksiköllä per dvd ottaa päähän). Jotkuthan lafkaa boikotoivat koska myyvät ainakin PanMenian bootlegejä, mutta aito tavara on tottakai sitten aitoa.
drake2j 28.4.2010 17:32
Jetro Suni ( 28.4.2010 00:03)
Mullakin on tuolla yksi tilaus sisällä. Toivottavasti löytää ajastaan tiensä luokseni.

Paketti saapui tänään. Ja sivustokin näyttäisi taas nousseen uudelleen pystyyn.