Hail Satan!

Spaddu 19.2.2009 15:15
Pieni aiheeseen liittyvä kysymys:



Missä elokuvassa saatana on pikkutyttö? Muistan vielä lausahduksenkin: Satan is little girl, joka jossain vaiheessa elokuvassa sanotaan. Tämä on tullut televisiosta n. 5:n vuoden sisällä ja kyseessä on muistaakseni episodielokuva. Mieleen tuli jostain syystä RoGoPaG, mutta ei kait siinä ole mitään saatanaa? Mutta joku about samoilta ajoilta oleva episodielokuva.




Olisko Ennustus 4? Tv-elokuva se on, mutta ei episodielokuva.
Lazer 19.2.2009 15:30
Spaddu ( 19.2.2009 15:16)
Pieni aiheeseen liittyvä kysymys:



Missä elokuvassa saatana on pikkutyttö? Muistan vielä lausahduksenkin: Satan is little girl, joka jossain vaiheessa elokuvassa sanotaan. Tämä on tullut televisiosta n. 5:n vuoden sisällä ja kyseessä on muistaakseni episodielokuva. Mieleen tuli jostain syystä RoGoPaG, mutta ei kait siinä ole mitään saatanaa? Mutta joku about samoilta ajoilta oleva episodielokuva.




Olisko Ennustus 4? Tv-elokuva se on, mutta ei episodielokuva.


http://akas.imdb.com/title/tt0055904/

Aikakausi ainakin paremmin RoGoPaG fiiliiksiin. Tuli telkkaristakin elonetin mukaan 2006. Taisin katsoa vähän puolisilmällä, että en varsinaiseen lausahdukseen ota kantaa.
Humphrey Bogart 19.2.2009 15:48
Lazer ( 19.2.2009 17:31)
http://akas.imdb.com/title/tt0055904/

Aikakausi ainakin paremmin RoGoPaG fiiliiksiin. Tuli telkkaristakin elonetin mukaan 2006. Taisin katsoa vähän puolisilmällä, että en varsinaiseen lausahdukseen ota kantaa.




Hyvä että joku muistutti tuosta. On tainnut olla VHS:lla nauhoitettuna nyt sitten kolme vuotta ja odottaa edelleen katsomista.



Mephisto Waltz tuli katsottua viime esityskerralla, siitäkin muutama vuosi. Mieleen jäi että ihan kiinnostava yritelmä ja outoa haahuilua, mutta elokuvana ei kuitenkaan mikään nappisuoritus.



Edit: Tuli 2004. Löytyi näköjään oma ketjukin, jossa ainakin Ilja kehuu.. MW
Red Right Hand 19.2.2009 15:55
Lazer ( 19.2.2009 15:31)
http://akas.imdb.com/title/tt0055904/

Aikakausi ainakin paremmin RoGoPaG fiiliiksiin. Tuli telkkaristakin elonetin mukaan 2006. Taisin katsoa vähän puolisilmällä, että en varsinaiseen lausahdukseen ota kantaa.




Joo, tuo sen täytyy olla. Thanks.
JaJa 19.2.2009 16:42

The Mephisto Waltz on vahvaa neljää tähteä, eli erittäin suositeltava.

Bad Rain 19.2.2009 22:06
k-mikko ( 19.2.2009 00:19)
Bad Rain ( 18.2.2009 16:36)
JaJa ( 18.2.2009 17:11)
Neljän henkilön joukko on lomamatkalla asuntoautolla ja sattumalta todistavat saatananpalvontarituaalin ja murhan. Tämän seurauksena he saavat peräänsä punaniska-saatananpalvojien verenhimoisen joukon. Elokuvan alku oli melkoisen vaisu, mutta meno yltyi loppua kohden ja "viimeinen taistelu" käytiin maantiellä peltiä säästelemättä. ***½


Enpä oikein ymmärrä mistä k-mikko ja JaJa saavat revittyä noinkin ylistävät tähditykset näinkin puuduttavaan ja melkoisen paskaan leffaan. Saa perustella lisää.


Vaikea uudestaan katsomatta perustella enempää. Saa toki perustella puuduttavuutta ja paskuuttakin. Sama kuin JaJalla: odotukset eivät olleet korkealla. Ei se tietenkään ole ainoa syy. Muistaakseni tunnelma saatiin todella timmiksi tällaiseksi b-tuotannoksi ja autoilukohtaukset olivat parasta a-ryhmää.


Katsoin Race With The Devilin nyt uudelleen jotta voisin heittää tuoreeltaan kommentteja, edellisestä näkemisestä oli aikaa. Siinä ja siinä kannattiko. Enemmän tämä muistuttaa matkailuautomainosta kuin horror/action-elokuvaa. 20 minuuttia on pitkä aika 88 minuutin elokuvassa tuhlata alussa ei-mihinkään ja aina kun jotain jännitettä saadaan aikaiseksi, seuraa joku käsittämättömän pysähtynyt kohtaus jolla ei näytä olevan mitään yhteyttä tarinaan. Ja sitten ollaan taas siellä matkailuautossa.

Autojahti oli ihan ok, mutta Dennis Weaverin vakuuttavaa hikoilua ja epätoivoa Duelissa ei olla lähelläkään.

Hyvää: Saatana-jengiläiset/paikallinen väki näyttävät oikeasti kajahtaneilta silleen hienolla tavalla. Elokuvan loppu tulee niin puun takaa, että oli oikeastaan todella jees. Loppu on myös visuaalisesti hieno. Ja R.G. Armstrongista lisäpisteitä sheriffinä.

Matkailuauto, matkailuauto, matkailuauto.
Yotsuya 20.2.2009 12:10
Satan's Children

N. 15-v jäbä karkaa kotoaan, joutuu bikereiden joukkoraiskaamaksi, tajuaa että vain vahvat pärjäävät tässä maailmassa ja liittyy saatananpalvojien lahkoon saadakseen voimaa kostaa raiskaajilleen ja vittumaisille vanhemmilleen.
Spoileri
Näin myös käy.




Werewolves on Wheels

Sikailevien bikerien ja saatananpalvojamunkkien väkivaltainen ja mystinen kohtaaminen nerokkaassa alkukohtauksessa.



All the Colours of the Dark

Elokuvana ei kovin hääppöinen mutta satanistiset orgiat ovat visuaalisesti just niin priimaa kuin Martinon kultakauden leffalta voi odottaa.



Yhdeksäs portti

Moderni klassikko.
Sahhmi 20.2.2009 20:25

Mephisto Waltz:sta jäi viime näkemältä tosi positiiviset mielikuvat. Satanismi taisi olla enemmän uhkakuvailua kuin rituaaleja (muistankos ihan väärin?), painostava tunnelma oli kautta elokuvan ja kuvaus oli jännän vihreä; sellanen tosi seitkytlukumeininki. Jotain samantyylistä saa lämpimästi suositella.