Conan Lee

Lauri Lehtinen 27.1.2009 20:20
spaghetti gringo ( 27.1.2009 21:12)
Eliminators (1986) 2,0

– ei ollut enää hyvä

Heh, Eliminators ei ollut hyvä myöskään "silloin". Kosketus 12-vuotiaana tähän Charles Bandin fuulaan ("ninja ja robotti K18-leffassa, pakko olla hyvä") oli yksi näistä elokuvaharrastuksen varhaisista pisteistä joissa alkoi tajuta, että on roskaa ja roskaa. Jotain historiallista kiinnostavuutta tällä edelleen on Conan Leen US-debyyttinä, vaikkei Conaniakaan niin huvita diggailla.
Martin 28.1.2009 11:00
Lauri Lehtinen ( 27.1.2009 20:21)
vaikkei Conaniakaan niin huvita diggailla.

Miksei? Oonko mä missannut jotain vai etkö muuten vaan diggaa Conan Leestä?
Spiritual Boxer 28.1.2009 11:29
Martin ( 28.1.2009 13:01)
vaikkei Conaniakaan niin huvita diggailla.

Miksei? Oonko ma missannut jotain vai etko muuten vaan diggaa Conan Leesta?

Conan Leehan on huomattavan arsyttava tapaus. Ei todellisia martial arts skillseja eika osaa yhtaan naytellakaan. En tieda onko viela muitakin syita olla diggaamatta.
Lauri Lehtinen 28.1.2009 11:59

Jotain industry gossippia olen lukenut, kuinka kusi nousi Conanin päähän muutamien jenkkiroolien myötä ja palkkiovaatimuksista tuli järjettömiä. Tällaista tietysti sattuu, mutta tähti on muutenkin tuntunut jotenkin ylimieliseltä dickhead-lihaskimpulta, myös paremmissa leffoissaan. Ninja in the Dragon's Den oli suurin syy miksi Eliminatorsilta odotti jotain parempaa, ja ainakin oppi että Hongkong-tähdet Hollywood-toimintaelokuvissa on yhdistelmä joka harvemmin toimii.

Martin 28.1.2009 12:16
Lauri Lehtinen ( 28.1.2009 12:00)
Jotain industry gossippia olen lukenut, kuinka kusi nousi Conanin päähän muutamien jenkkiroolien myötä ja palkkiovaatimuksista tuli järjettömiä. Tällaista tietysti sattuu, mutta tähti on muutenkin tuntunut jotenkin ylimieliseltä dickhead-lihaskimpulta, myös paremmissa leffoissaan. Ninja in the Dragon's Den oli suurin syy miksi Eliminatorsilta odotti jotain parempaa, ja ainakin oppi että Hongkong-tähdet Hollywood-toimintaelokuvissa on yhdistelmä joka harvemmin toimii.

Ok, kelpaa selitykseksi (Spiritual Boxerin selitys ei). Mä oon aina pitänyt Conan Leestä, johtuen nimenomaan Ninja Lohikäärmeen Pojan aika kovasta fanituksesta, jota on kestänyt n. 10-vuotiaasta yli kahdenkymmenen vuoden ajan tähän päivään. Hyvä, ettei kuitenkaan mitään tuon vakavampaa dissauksen aihetta ole.
Lauri Lehtinen 28.1.2009 12:52
Martin ( 28.1.2009 14:17)
Lauri Lehtinen ( 28.1.2009 12:00)

Ok, kelpaa selitykseksi (Spiritual Boxerin selitys ei). Mä oon aina pitänyt Conan Leestä, johtuen nimenomaan Ninja Lohikäärmeen Pojan aika kovasta fanituksesta, jota on kestänyt n. 10-vuotiaasta yli kahdenkymmenen vuoden ajan tähän päivään. Hyvä, ettei kuitenkaan mitään tuon vakavampaa dissauksen aihetta ole.

Ninja Lohikäärmeen poika oli asiaa mutta vanhoina ninjavuosina diggasin eniten Hiroyuki Sanadaa, joka tuntui jäävän liikaa "hauskojen" kiinalaisten varjoon – uudelleenkatselu ei ole muuttanut käsitystä...
Martin 28.1.2009 13:37
Lauri Lehtinen ( 28.1.2009 12:53)
Ninja Lohikäärmeen poika oli asiaa mutta vanhoina ninjavuosina diggasin eniten Hiroyuki Sanadaa, joka tuntui jäävän liikaa "hauskojen" kiinalaisten varjoon – uudelleenkatselu ei ole muuttanut käsitystä...

Mulla on Sanadan arvostus noussut tasaisesti vuosien varrella ja jo aikaa sitten mennyt myös Conan Leen ohi. Kuitenkin NLP:ssä kummatkin ovat (taidollisesti) tasavahvoja ja täydentävät hienosti toisiaan.
Spiritual Boxer 28.1.2009 13:54

Lohikaarmeen poika on niin kova ettei Conankaan sita pysty pilaamaan, tosin mies alkoi siinakin vituttaa jo junnuna riittavan monen katselun jalkeen. Sanada on aina ollut fyysisesti ylivoimaisesti vakuuttavampi (eivat mitenkaan taidollisesti tasavahvoja kun katsoo liikkumista NLP:ssa) ja nayttelijana tietty nykyaan ihan eri luokassa.

Shocky 28.1.2009 14:30

Heh, Conan Leen paras ominaisuushan on juuri tuo tietty kusipäisyys ja röyhkeys. Ninja in the Dragon's Denin dubbia lainatakseni: "

I'm the Monkey God, here to make a monkey out of you, you ugly stinking skunk fucker!".

Ultimate respektit tietty myös tästä.
Lauri Lehtinen 28.1.2009 14:50
Spiritual Boxer ( 28.1.2009 14:55)
Lohikaarmeen poika on niin kova ettei Conankaan sita pysty pilaamaan, tosin mies alkoi siinakin vituttaa jo junnuna riittavan monen katselun jalkeen. Sanada on aina ollut fyysisesti ylivoimaisesti vakuuttavampi (eivat mitenkaan taidollisesti tasavahvoja kun katsoo liikkumista NLP:ssa) ja nayttelijana tietty nykyaan ihan eri luokassa.

Hiroyuki Sanada oli 1980-luvulla martial arts ‑näyttelijöistä ylivoimainen suosikkini (paino sekä sanoilla martial arts että näyttelijä) mikä ei ole ihme kun miettii, että yleisestä niukkuudesta huolimatta vuokraamoista löytyi edustava satsi tähden parhaita historiallisia Toei-toimintapläjäyksiä yhdessä koreografisesti hienon Ninja lohikäärmeen pojan kanssa. Jotain Chang Chehin huipputrimmattua opetuslasta muistuttaneen Sanadan monipuoliset fyysiset ja dramaattiset taidot sekä Toein leffojen komeat tuotantoarvot tekivät niistä aika ylivoimaisia suhteessa senaikaisiin kilpailijoihin kuten jenkkininjoihin ja enimmäkseen halvannäköisiin perus-fu-honkkareihin. Ninja – Taistelijan vaarallisen näköinen loikka pagodin huipulta on jäänyt ikuisesti henkiselle kovalevylleni, samoin Shogunin ninjan surullisen romanttinen sankari. Kuitenkin Sanada oli tuohon aikaan Kaukoidän ulkopuolella vain marginaalinen hahmo jopa taisteluelokuvien harrastajien keskuudessa ja kun hänestä yritti hakea jotain tietoa englanninkielisistä lähteistä, löytyi vain ohimeneviä mainintoja Sonny Chiban hehkutusten yhteydessä.
spaghetti gringo 28.1.2009 19:34
spaghetti gringo ( 27.1.2009 21:12)
Eliminators (1986) 2,0

– ei ollut enää hyvä

Heh, Eliminators ei ollut hyvä myöskään "silloin". Kosketus 12-vuotiaana tähän Charles Bandin fuulaan ("ninja ja robotti K18-leffassa, pakko olla hyvä") oli yksi näistä elokuvaharrastuksen varhaisista pisteistä joissa alkoi tajuta, että on roskaa ja roskaa. Jotain historiallista kiinnostavuutta tällä edelleen on Conan Leen US-debyyttinä, vaikkei Conaniakaan niin huvita diggailla.

Mukava nähdä, että Conan Lee aiheuttaa keskustelua, heh..

Enpä ollut itsekkään nähnyt ko. leffaa 20 vuoteen. Toisinaan tulee näitä "hämäriä olotiloja" jolloin joku kaukainen, mielen syövereissä myllertävä halu on liian voimakas vastustettavaksi, joten leffa on "hommattava". Muistelin, että tässä olisi tiukka soundtrack, ja kovaa vääntöä. Eipä ollut.
Rantala 29.1.2009 09:54
spaghetti gringo ( 28.1.2009 21:35)
Eliminators (1986) 2,0

– ei ollut enää hyvä

Tämä oli mulla pitkään lempielokuva jota en koskaan ollut nähnyt lähinnä video-oppaan juonikuvauksen ja arvosanan (muistaakseni pommi) sekä nähdyn kansikuvan perusteella. Sitten kävi säkä ja kasetti työntyi videonauhuriin sisään. Puolitoista tuntia myöhemmin tämä unelma oli murskattu. En muista filmistä juuri mitään paitsi että se oli tylsä paska jossa ei juuri ollu mitään hauskaa tai mainitsemisen arvoista. Ninja ja kyborgi oli muistaakseni ihan tavallisia pallinaamoja. Olin katkera saatana!

Olen miettinyt josko tämä pitäisi ottaa uusintakatseluun, mutta ei varmaankaan kannata vaivautua...
Lauri Lehtinen 29.1.2009 10:56
Rantala ( 29.1.2009 11:55)
spaghetti gringo ( 28.1.2009 21:35)
Eliminators (1986) 2,0

– ei ollut enää hyvä

Tämä oli mulla pitkään lempielokuva jota en koskaan ollut nähnyt lähinnä video-oppaan juonikuvauksen ja arvosanan (muistaakseni pommi) sekä nähdyn kansikuvan perusteella. Sitten kävi säkä ja kasetti työntyi videonauhuriin sisään. Puolitoista tuntia myöhemmin tämä unelma oli murskattu. En muista filmistä juuri mitään paitsi että se oli tylsä paska jossa ei juuri ollu mitään hauskaa tai mainitsemisen arvoista. Ninja ja kyborgi oli muistaakseni ihan tavallisia pallinaamoja. Olin katkera saatana!

Osa ongelmaa oli siinä, että Transworld Videon Eliminatorsille antama K18-ikäraja ja hatusta vedetyn oloinen takakansiteksti rääkätyn mandroidin loputtomasta kostonvimmasta (tms) herättivät tahallisesti odotuksia jostain muusta kuin siitä löysästä heh heh ‑scifitoiminnasta jota oli tarjolla. Paskat arvostelut Seuran ja Katson videoraadeissa osuivat oikeaan mutta varoituksiin ei uskaltanut luottaa, eiväthän hyvätkään toimintahalpikset mitään arvostelijoiden suosikeita olleet.
Yotsuya 30.1.2009 16:05
Shocky ( 28.1.2009 16:31)

Hah, leffassa toi oli saatu näyttämään siltä että Conanin laskeutuminen pyrstölleen menee ihan kässärin mukaan kun jätkä vaan seuraavassa leikkauksessa nousee jaloilleen ja jatkaa takaa-ajoa. Kuvaukset eivät kuitenkaan tainneet jatkua ihan heti?
Spiritual Boxer 30.1.2009 16:31
Yotsuya ( 30.1.2009 17:06)
Shocky ( 28.1.2009 16:31)

Hah, leffassa toi oli saatu näyttämään siltä että Conanin laskeutuminen pyrstölleen menee ihan kässärin mukaan kun jätkä vaan seuraavassa leikkauksessa nousee jaloilleen ja jatkaa takaa-ajoa. Kuvaukset eivät kuitenkaan tainneet jatkua ihan heti?

Useamman kuukauden paussi, joka lopullisesti upotti tuotannon jo ennen ensi-iltaa.