Conan Lee

Yotsuya 30.1.2009 16:55
Spiritual Boxer ( 30.1.2009 18:32)
Yotsuya ( 30.1.2009 17:06)
Shocky ( 28.1.2009 16:31)
Ultimate respektit tietty myös tästä.


Hah, leffassa toi oli saatu näyttämään siltä että Conanin laskeutuminen pyrstölleen menee ihan kässärin mukaan kun jätkä vaan seuraavassa leikkauksessa nousee jaloilleen ja jatkaa takaa-ajoa. Kuvaukset eivät kuitenkaan tainneet jatkua ihan heti?


Useamman kuukauden paussi, joka lopullisesti upotti tuotannon jo ennen ensi-iltaa.


Tavallaan aika outo stuntti mokata. Luulisi että tota hyppyä olisi suht helppo treenata turvallisissa olosuhteissa niin että homma saadaan idioottivarmaksi tai todetaan liian vaikeaksi. Vai vedettiinkö toi ihan kylmiltään?
Spiritual Boxer 30.1.2009 17:02
Yotsuya ( 30.1.2009 18:56)
Spiritual Boxer ( 30.1.2009 18:32)
Yotsuya ( 30.1.2009 17:06)
Shocky ( 28.1.2009 16:31)
Ultimate respektit tietty myös tästä.


Hah, leffassa toi oli saatu näyttämään siltä että Conanin laskeutuminen pyrstölleen menee ihan kässärin mukaan kun jätkä vaan seuraavassa leikkauksessa nousee jaloilleen ja jatkaa takaa-ajoa. Kuvaukset eivät kuitenkaan tainneet jatkua ihan heti?


Useamman kuukauden paussi, joka lopullisesti upotti tuotannon jo ennen ensi-iltaa.


Tavallaan aika outo stuntti mokata. Luulisi että tota hyppyä olisi suht helppo treenata turvallisissa olosuhteissa niin että homma saadaan idioottivarmaksi tai todetaan liian vaikeaksi. Vai vedettiinkö toi ihan kylmiltään?


C. Lee on vaan sen kaliiberin pösilö, että meni (näyttelijäsuorituksensa ohessa) tuonkin munaamaan.
Shocky 30.1.2009 18:10
Yotsuya ( 30.1.2009 16:56)
Tavallaan aika outo stuntti mokata. Luulisi että tota hyppyä olisi suht helppo treenata turvallisissa olosuhteissa niin että homma saadaan idioottivarmaksi tai todetaan liian vaikeaksi. Vai vedettiinkö toi ihan kylmiltään?




Hmm... niinpä. Tota olisi tosiaan pitänyt treenata muualla ja todeta liian riskaabeliksi, mutta voihan olla että noi on kokeilleet ensin tuolla samalla spotilla jonkun turvaverkon tms. avulla ja hyppy on onnistunut. Voisin kuvitella, että kylmiltäänkin tuon voisi joku hurupää vetää, koska temppu on hyvin yksinkertainen, tarvitsee keskittyä ainoastaan alkuaskeleisiin (rutiinia), käsiin ja kohteeseen, joka on helpoimpia eli suora tanko. Se on kuitenkin todella vaarallinen monestakin syystä: Toi alkuvauhti on honkkarityyliin kova ja hyppy on niin pitkä, että Conaninkin painoisen jäbän on todella vaikea enää tuossa vaiheessa ilmalentoa pitää kiinni tangosta, vaikka saisikin käsillä napattua kunnolla. Myöskin tuon tangon paksuus vaikuttaa paljon, ohuemmasta olisi ollut helpompi pitää kiinni. Parkouratessa tuo on yleisimpiä onnettomuuksia, keskitytään lähinnä osumaan kohteeseen, muttei saadakaan pidettyä kiinni kun massa jatkaa eteenpäin. Lisäksi kaikki stuntit mitkä riippuvat myös muiden ajoituksista ovat vaikeampia; ei voi keskittyä täysin omaan suoritukseen vaan on ensin odotettava että kaveri hyppää autoon, tarkkailla onnistuuko ja sitten yrittää ajoittaa oma hyppy oikein. Tästä on omakohtaisia (kivuliaita) kokemuksia, temput mitkä voivat olla rutiinia jos saa tehdä rauhassa voivat muuttua hyvinkin haastaviksi, jos ne pitää ajoittaa ulkopuolisten tekijöiden mukaan.



Onkos muutes mitään hyviä dokkareita tai kirjoja, jotka paljastaisivat miten honkkarit noita stunttejaan oikein rakentelevat?
Spiritual Boxer 31.1.2009 14:50
sud ( 31.1.2009 15:40)
Ihme ettei henki mennyt tai halvaantunut. Mikä oli damage report?


Ei (ainakaan mulla) tarkempaa tietoa kuin "vakavia vammoja" ja seitsemän viikkoa sairaalassa. Elokuvan lopuissa Leen taistelukohtauksissa sijaisnäyttelijän käyttö ymmärrettävästi varsin havaittavaa.