Razorback (1984)

L.A. 21.2.2008 02:35

Mikäli joku on nähnyt tämän Russell Mulcahyn ohjaaman Aussi-kauhun, niin ottaisin mielelläni vastaan kommentteja kyseisestä elokuvasta. Varsinkin kun kyseessä on Mulcahyn ohjaustyö mikä lisää entisestään mielenkiintoa.

spatter 21.2.2008 08:22

Razorback on ihan viihdyttävää erämaakauhua. Pyörää ei ole keksitty uudestaan (ja miksi pitäisikään?) Kyllä tämän mielellään uudestaan katsoisi, vaikka mitään erityisen mahtavaa ei jäänytkään mieleen.

Artisan 21.2.2008 08:32

Miksi Russell Mulcahyn ohjaus nostattaa odotuksia? Oliko Resident Evil: Extinction niin mahtavaa kamaa?

Antti Tohka 21.2.2008 08:42
Artisan ( 21.2.2008 08:33)
Miksi Russell Mulcahyn ohjaus nostattaa odotuksia? Oliko Resident Evil: Extinction niin mahtavaa kamaa?




Koska Mulcahy on lukuisista paskoista elokuvistaan huolimatta edelleen mielenkiintoinen ohjaaja, jolta harvoin on tullut olankohautukella ohitettavaa tavaraa. Razorback lienee edelleen miehen paras elokuva, mutta myös Richochet on mielisairaudessaan aika ainutlaatuinen mainstream-elokuva.
drake2j 21.2.2008 08:44

Ihan jees sikailu.

FIxiltä olen tämän aikoinaan katsellut. Tähtiä myöntäisin n. kolme, mutta paremmalla kuvanlaadulla ja originaalikuvasuhteella (2.35:1) nähtynä arvosana voisi kenties nousta puolella pisteellä.
Artisan 21.2.2008 09:15

Mulcahyn suoritukset:





Razorback ****½

Highlander ****

Ricochet **½



Kaikki muu täyttä sontaa.
Moreno 21.2.2008 09:38
Artisan ( 21.2.2008 09:16)
Mulcahyn suoritukset:



Razorback ****½

Highlander ****

Ricochet **½



Kaikki muu täyttä sontaa.




Shadowille ja Resurrectionille antaisin kyllä itse enemmän pinnoja kuin esim. Razorbackille ja Ricochetille. Mutta sikailunahan Razorback on ainokaisia laatuaan ja vaikea siitä on olla pitämättä edes vähäsen.
Antti Tohka 21.2.2008 09:50
Artisan ( 21.2.2008 09:16)
Mulcahyn suoritukset:



Razorback ****½

Highlander ****

Ricochet **½



Kaikki muu täyttä sontaa.






Onhan tää ihan totta, vaikka en kyllä HL:llä kolmea tähteä enempää lähtisi antamaan. Mutta kyllä mä mieluummin menisin katsomaan uuden Mulcahyn kuin esim. uuden ööö...no tähän jonkun establisoituneen tylsimyksen uusin elokuva.

Vaikka suurin osa Mulkkiksen elokuvista onkin täyttää skeidaa, hän on kuitenkin onnistunut luomaan kiinnostavampia kohtauksia, kuin suurin osa maapallon muista ohjaajista.
Artisan 21.2.2008 09:55

Kieltämättä Mulcahyn ohjaama Rambo III olisi ollut kiinnostavaa nähdä. Pelkkä tekosyy lähteä kävelemään taiteellisten erimielisyyksien takia Stallonen kanssa, mitä ihmeen taiteellisia erimielisyyksiä tuollaisen aiheen kanssa voi edes syntyä.

Jeremias Rahunen 21.2.2008 10:22
Artisan ( 21.2.2008 09:16)
Mulcahyn suoritukset:



Razorback ****½

Highlander ****

Ricochet **½



Kaikki muu täyttä sontaa.




Eipäs ole. The Lost Battalion (2001) ***½.
Bad Rain 21.2.2008 10:32
Mikäli joku on nähnyt tämän Russell Mulcahyn ohjaaman Aussi-kauhun, niin ottaisin mielelläni vastaan kommentteja kyseisestä elokuvasta.


Paras villisikaelokuva, kannattaa katsoa.
Jakel 21.2.2008 10:35

Razorbackissa oli periaatteessa ihan potentiaalia, maku meni kuitenkin noissa nopeissa leikkauksissa (sekunnin otoksia kärsästä, karvoista, hännästä jne). Epäilemättä ne vuonna ‑84 saattoivat olla vaikuttavia ‑tai ei ainakaan jokapäiväisiä. Lopputuloksena kuitenkin ihan mukiinmenevää australian rajaseutumentaliteettia ja punaniskaisuutta. Läskistä tappajasiasta saa tietysti lisää pisteitä, harmi vain, että kyseessä on aika tampio elukka (teoriassa sika nyt on aika älykäs verrattuna moniin muihin standardielukoihin, tätä olisi voinut hyödyntää). Kuvauksesta on muuten vastannut sama heppu, joka vastasi Mad Max 2n kuvauksista. Nopeat leikkaukset nyt menee kuitenkin Mulcahyn musiikkivideomenneisyyden piikkiin.

Norrin Radd 21.2.2008 11:10

Kauan on Razorbackin näkemisestä aikaa (jossain vaiheessa leffateatterissa). Syrjäisten takamaiden fiilikset ja se eläinruokatehdas sekä itse paholaisporsas ovat kyllä jääneet lähtemättömästi muistiin.





Koskakohan näemme kotimaisen julkaisun?
Shocky 21.2.2008 13:32

Tässähän on muuten totuus:





Ricochet *****-

Duran Duran – Wild Boys *****-

Highlander ****½

Razorback ****-

Resident Evil: Extinction ***½



Razorbackin ultra-räkäisestä aussi outback fiiliksestä tulee _paljon_ bonusta, mutta toisin kuin Jetro, itse pelkään että kunnon kuvalla nähtynä tästä voisi paljastua uusia heikkouksia. Tohka on oikeassa, Mulcahy on jokerikortti tylsyyteen vaivuttavien rutiiniohjaajien joukossa.
Spiritual Boxer 21.2.2008 14:19

Hmmm... Razorbackistä jäi n. 10 vuotiaana traumat kun olin kesällä mummolassa käymässä ja ELONETin mukaan elokuvan ainoa TV(3)-esitys tuli tuolloin 19.6.1992. Traumatisointi tapahtui siis mummon toimesta, joka tuli laittamaan television kiinni n. vartin jälkeen, mistä pahoitin mieleni. Yllättävän elävät muistikuvat on tuosta alusta jääneet, ihan tämänkin takia pitäisi varmaan hankkia katsottavaksi.