Razorback (1984)

spatter 21.2.2008 16:47
Spiritual Boxer ( 21.2.2008 14:20)
Hmmm... Razorbackistä jäi n. 10 vuotiaana traumat kun olin kesällä mummolassa käymässä ja ELONETin mukaan elokuvan ainoa TV(3)-esitys tuli tuolloin 19.6.1992. Traumatisointi tapahtui siis mummon toimesta, joka tuli laittamaan television kiinni n. vartin jälkeen, mistä pahoitin mieleni. Yllättävän elävät muistikuvat on tuosta alusta jääneet, ihan tämänkin takia pitäisi varmaan hankkia katsottavaksi.




Muistaakseni Razorback oli ilmestyessään aika kovaakin tavaraa. Kun vielä muistaa että siihen aikaa tuli enemmänkin sikailuhenkisiä ja roisimpia leffoja vuokralle (ts. ei ollut mitkään teinikauhuilut alkaneet pahemmin yleistymään), niin kyllähän tuo siinä joukossa hyvin jäi mieleen. Mitä taas Mulcahyn muihin leffoihin tulee, niin Highlandereitten ja Real McCoyn jälkeen en ole ko äijään jaksanut mitenkään erityisesti kiinnittää huomiota. The Shadow oli huono.
L.A. 21.2.2008 23:58

Tähänastisten vastausten perusteella

Razorback vaikuttaisi olevan hyvässä maineessa oleva elokuva. Kiitos vastauksistanne tähän saakka! smile.gif



Australiassa näyttäisi olevan saatavana hyvä DVD-julkaisu tästä ja hyvään hintaan :



http://www.ezydvd.com.au/item.zml/781513
Esa Linna 22.2.2008 01:23

Pimeässä juokseva tappajasika on kyllä jäänyt mieleen lähtemättömästi, kuten myös ne kipeät PetPak-veljekset. Muistikuvien perusteella ****, kuten myös Highlanderillekin. Ricochet ***½ ja Mulcahy yllätti muutama vuosi sitten tällä:



http://akas.imdb.com/title/tt0326664/

Ehkä jotain ***½ ellen aivan väärin muista.
frank 22.2.2008 01:40

Razorback ****



Ricochet ***

Highlander ***

Silent Trigger **1/2
Humphrey Bogart 22.2.2008 11:13

Razorbackin olen muistaakseni parikin kertaa nähnyt, tosin tuo edellinen katsominen taitaa olla juuri tuo ‑92 tv-esitys. Tämän pohjalta uskaltautuisin kuitenkin elokuvaa suosittelemaan. Highlanderin rankkaisin silti Mulcahyn parhaimmaksi, aivan ihana kasarileffa! Muut nähdyt taitavat olla suurimmassa määrin kuraa, tosin Ricochetista en oikein osaa sanoa mitään, vaikka nähnyt olenkin, vähäisen muistikuvan perusteella jotain ***.

Asswipe 22.2.2008 13:47
Shocky ( 21.2.2008 13:33)
Tässähän on muuten totuus:



Ricochet *****-




Tuo on totuus.



Shocky ( 21.2.2008 13:33)
Resident Evil: Extinction ***½




Mutta mitä? Niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin niin tämä oli jopa huonompi kuin se ensimmäinen. Helvetinmoinen suoritus.
psilocybianth 23.2.2008 03:26
Spiritual Boxer ( 21.2.2008 14:20)
Hmmm... Razorbackistä jäi n. 10 vuotiaana traumat kun olin kesällä mummolassa käymässä ja ELONETin mukaan elokuvan ainoa TV(3)-esitys tuli tuolloin 19.6.1992. Traumatisointi tapahtui siis mummon toimesta, joka tuli laittamaan television kiinni n. vartin jälkeen, mistä pahoitin mieleni. Yllättävän elävät muistikuvat on tuosta alusta jääneet, ihan tämänkin takia pitäisi varmaan hankkia katsottavaksi.




Heh, tismalleen samoin kävi itselleni ja juurikin mummolassa biggrin.gif. Elokuva muistaakseni tuli vielä ihan alkuillasta, varmaan joskus 20-21 välillä?
november 23.2.2008 09:37

Erinomainen elokuva. Kirkkaasti Mulkeron paras. Tätä olen kovasti odottanut kotimaisena julkaisuna. Toivottavasti vielä tulee. Visuaalisesti upeaa nähtävää ja vaikka juoni on vähän kliseinen niin ei haittaa. Kuuluu luontohorrorin ihan kärkipäähän.

spatter 23.2.2008 15:42
Asswipe ( 22.2.2008 13:48)
[



Shocky ( 21.2.2008 13:33)
Resident Evil: Extinction ***½




Mutta mitä? Niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin niin tämä oli jopa huonompi kuin se ensimmäinen. Helvetinmoinen suoritus.




Juu. Menisin melkein samoille linjoille kuin Sakari Toiviainen Tali-Ihantala leffasta: "Sehän on kaikkien aikojen huonoin ikinä, missään, milloinkaan tehty (sota)elokuva". Okei, ei nyt liioitella, mutta kyllä tuo koko Resident Evil ‑sarja on luokatonta kuraa.





Kannattaa muuten lukea se artikkeli uudesta Nyt-liitteestä. Filmihullun sedät pistävät asiat järjestykseen smile.gif Tiedä sitten kuinka paljon toimittaja on jutussaan rakentanut tilannetta, mutta Lauri Timonen, Eero Tammi ja S. Toiviainen istuvat baarissa haukkuvat lähes kaiken. Äijiltä tulee kyllä ihan hyviäkin kommentteja koskien uutta suomalaista leffatuotantoa etc.