Veriset toimintakomediat

Goose 12.10.2015 12:44

Parit **** tähden päivitykset.

Vaugh: Kingsman: The Secret Service

Feig: Spy

Matti Erholtz 21.5.2016 14:24

Shane Black: The Nice Guys (2016) *****

Erittäin hyvä! Että oli kivaa vielä vuonna 2016 nähdä elokuvateatterissa tällaista taidetta.

C.W. Leadbeater 25.5.2016 00:36
Matti Erholtz (21.5.2016 14:24)

Shane Black: The Nice Guys (2016) *****

Erittäin hyvä! Että oli kivaa vielä vuonna 2016 nähdä elokuvateatterissa tällaista taidetta.

Kyllä. Tässä toimii aikalailla kaikki: hyvää toimintaa, hauskoja vitsejä, oivat näyttelijät lapsia myöten ja kruunaajana vielä jännittävä juoni, jossa perinnetietoinen dekkarimeininki ja 70-lukulainen vainoharha paiskaavat tyylikkäästi kättä. Shane Blackilla on selvästi hommat edelleen hanskassa.

Disco Studd 25.5.2016 11:16

Vahva suositus The Nice Guysille. Vuoden parhaimmistoa, sen voi sanoa jo nyt.

Hardcore Henry pyörii vielä hätäisesti Helsingissä. Ilya Naishullerin ultragore toimintakomedia on jakanut mielipiteitä hyvin jyrkästi, mutta minä ainakin painan plussaa. Huumori on häröä ja varmaan joidenkin mielestä vieraannuttavaa, mutta väkivalta ja action on ykkösluokkaa. Venäläisyys on tietenkin tässä paketissa oleellisen tärkeä esteettinen ja sisällöllinen ominaisuus.

Neon Maniac 25.5.2016 15:19

Tuota "venäläisyyttä" kohtaan tunnustaa tuntevansa tiettyä ennakkoluuloa jo näin suomalaisestakin tulokulmasta ajateltuna, vaikka fiktiivisessä viihteessä liikutaankin. Kaikesta huolimatta mielenkiintoa hc henkkalle löytyy. POV ‑elokuvia, kun ei liiemmälti ole eteen osunut. Myös leffan huumorista on tiettyjä (p+sitiivisia) odotuksia. Mieleen muistuu Ichi the Killer, joka ilmestyessään onnistui järkyttämään lähes kaikki tuttavapiiristä, vaikka itse nauroin läpi lähes koko leffan.

Humphrey Bogart 25.5.2016 15:34

Kun elokuvaa verrataan Crankeihin, niin eipä paljon kiinnosta.

Disco Studd 25.5.2016 16:18

Kuka vertaa?

Humphrey Bogart 25.5.2016 16:48

Muutamassakin arvostelussa olen nähnyt vertailuja Crankien ilmaisuun. Ja Crankit on ihan paskoja.

seagull 25.5.2016 16:56

No jos ymmärtää mitään Shane Blackin käsikirjoitustavoista tai ohjauksesta, niin Crank tuskin käy lähelläkään. Mies on sentään tuhertanut Last Boy Scoutin. En ole vielä nähnyt tätä, mutta taidan hilpaista teatteriin pitkästä aikaa.

Humphrey Bogart 25.5.2016 17:06

Sori, oli epäselvästi aikaisemmin kirjoitettu. Tarkoitin Hardcore Henrya, Nice Guysin hyvyyteen uskon kyllä vahvasti.

Disco Studd 25.5.2016 18:53

Minulla ei kyllä tullut mieleen mitkään Crankit Hardcore Henryä katsellessa, mutta jälkikäteen ajatellen niissä voi kyllä nähdä ehkä juonen osalta jotakin samaa. Ilmaisun puolesta en kyllä allekirjoita samankaltaisuutta, ns. rytmityksen kohdalla ehkä.

Koston käsi 26.5.2016 03:17

Ichi the Killerin kesken olen nukahtanut kaksi kertaa joten ei taida olla mun juttu.

Humphrey Bogart 26.5.2016 10:29

No, ehkä HH:lle voi antaa joskus mahdollisuuden.

Disco Studd 26.5.2016 15:18

Mutta vielä The Nice Guysista: näin äskettäin videopätkän, jossa italialainen toimittaja haastatteli Goslingia ja Crowea. Ja Crowe alkoi hehkuttamaan toimittajalle Terence Hilliä ja Bud Spenceriä. On kuulema nähnyt nuoruudessaan kaikki heidän elokuvansa. Ja sen jälkeen... Once you seet it, you can`t unsee it. Gosling luihuna neropattina ja Crowe karvanaamaisena läskimooseksena. Onko myös Shane Black nähnyt Hilliä ja Spenceriä sillä SE EI VOI OLLA SATTUMAA!

Exhorder 31.5.2016 16:21

Crankit IMo ihan katsomisen arvoisia leffoja, MUTTA eivät ihan niin hyviä että tarttis omaksi ostaa. Kyllä nyt taas ollaan niiiiin kranttuja, heeh!