Aasialaisen elokuvan nykytila

Nykis 9.3.2008 18:51

Exiled oli kyllä loistava, mutta osaako kukaan kertoa, minkä takia The Missionista ei ole saatavilla kunnollista julkaisua? Vai onko? Tuo Mei Ahin rävellys syö miestä siihen malliin että... Jollain foorumilla kyselinkin samaa ja vastaus oli että turha semmoista on odotella. Minkähän takia? Oliko The Mission sitten floppi lippuluukuilla? Jatkoa kuitenkin piti vääntää...

Spiritual Boxer 9.3.2008 19:39
Nykis ( 9.3.2008 20:52)
Exiled oli kyllä loistava, mutta osaako kukaan kertoa, minkä takia The Missionista ei ole saatavilla kunnollista julkaisua? Vai onko? Tuo Mei Ahin rävellys syö miestä siihen malliin että... Jollain foorumilla kyselinkin samaa ja vastaus oli että turha semmoista on odotella. Minkähän takia? Oliko The Mission sitten floppi lippuluukuilla? Jatkoa kuitenkin piti vääntää...

Ranskasta saa hyväkuvaisen julkaisun, siihen täytyy tosin itse laittaa enkkutekstit. Ei elokuva käsittääkseni floppi ollut, vaikka esim. To'n Running Out of Time tuotti kolminkertaisesti samana vuonna. The Missionille ei ole tehty jatko-osaa...
Hung Fist 9.3.2008 22:44

Exiledistä puhuttiin jatko-osana ennen kuin se valmistui, vaikka sittemmin kaikki kytkökset hylättiinkin, ainakin mainostuksessa. Minun mielestäni se on silti ainakin henkinen jatko-osa. Vaikka elokuvan taustatarina onkin selvästi eri, niin itse silti näen The Missionin ikään kuin hahmojen menneisyytenä (tai vaikka edellisenä elämänä). Kun miehet ovat Exiledissä vastakkaisilla puolilla, niin osa jännitteestä syntyy siitä, että Missionissa he olivat samaa porukkaa (joo, tiedän ettei kaikki näyttelijätkään ole samoja). Mini-futistakin harrastetaan jälleen.

Saatan olla kyllä ainoa ihminen maailmassa, joka tutkailee Exilediä noin henkistyneestä näkökulmasta...

The Missionin Ranskalevy on tosiaan kelpo, mutta ei sekään aivan maailman paras remasteri ole. Uutta hk julkaisua suunniteltiin vuosikaupalla, kunnes se lopulta muistaakseni virallisesti peruttiin. Selitys oli kai, että kunnon masteria ei ole saatavilla.

EDIT: Myös Saksasta taitaa löytyä julkaisu, mutta ilman enkkutekstejä, ja laatukin taitaa olla ranskalaita hieman heikompi. Ilmeisesti kuitenkin hakkaa honkkarin
Nykis 10.3.2008 07:02
Hung Fist ( 9.3.2008 22:45)
Exiledistä puhuttiin jatko-osana ennen kuin se valmistui, vaikka sittemmin kaikki kytkökset hylättiinkin, ainakin mainostuksessa. Minun mielestäni se on silti ainakin henkinen jatko-osa. Vaikka elokuvan taustatarina onkin selvästi eri, niin itse silti näen The Missionin ikään kuin hahmojen menneisyytenä (tai vaikka edellisenä elämänä). Kun miehet ovat Exiledissä vastakkaisilla puolilla, niin osa jännitteestä syntyy siitä, että Missionissa he olivat samaa porukkaa (joo, tiedän ettei kaikki näyttelijätkään ole samoja). Mini-futistakin harrastetaan jälleen.

Joo. Jotenkin noin minäkin olen asian nähnyt. Osasit vaan sanoa saman paljon paremmin. Olen itsekin pitänyt Exilediä jatkona Missionille, vaikkei se virallisesti ihan sitä taida olla.

Mistähän noita saksa- tai ranskakiekkoja vois tilailla? Sorry jos menee jo offtopic.
Hung Fist 10.3.2008 07:36

ainakin:

FR

http://www.amazon.fr/Mission-Anthony-Wong-...6870&sr=8-6

http://www.asia-diffusion.com/new/dvd.php?id_dvd=43

DE

http://www.amazon.de/Mission-Ihr-Gesch%C3%...6952&sr=1-1

Näistä lienee tosiaan ranskalevy suositeltavampi. Amazonilta saat luultavasti edullisemmin, asia-diffusionin postikulut ovat sitä lluokkaa, että pitäisi tilata useampi leffa kerralla. Ei amazonkaan tosin taida halvalla postittaa (en ole käyttänyt sitä vuosiin, kun siellä ainakin aikoinaan oli pientä yhteensopivuusongelmaa visa electronin kanssa).
Nykis 10.3.2008 08:04

Tattista vaan. Nopeeta toimintaa.

Hörzög 20.4.2008 02:20

Itse olen kovasti tykästynyt ainakin tämän korealaisen Joon-ho Bongin Memories of Murderiin ja The Hostiin. Etenkin Memories of Murderiin.

Pietari 20.4.2008 14:46
Hörzög ( 20.4.2008 01:21)
Itse olen kovasti tykästynyt ainakin tämän korealaisen Joon-ho Bongin Memories of Murderiin ja The Hostiin. Etenkin Memories of Murderiin.

Totta. Memories of Murder on parhaita korealaisia Chan-wook Parkin leffojen ohella. Pitäis katsoa leffa jälleen uudestaan, edellisestä kerrasta on kulunut aivan liikaa. En muista muuta kuin, että toimiva trilleri, joka yllätti loppua kohti.

Survive Style 5+

Tämä ilmestyi jo vuonna 2004, mutten ole kuullut tästä sen koommin puhuttavan, mikä on väärin! Itsekin kuulin leffasta vasta, kun kaveri sitä pari viikkoa sitten hehkutti. Eikä syyttä, sillä SS5+ menee empimättä top10 parhaiden aasialeffojen joukkoon (niistä mitä olen nähnyt). Kyseessä on episodielokuva, joka sekoittelee eri genrejä, pääosin SS5+ on kuitenkin mustaa komediaa. Elokuvaa voisi luonnehtia Magnolian astetta älyvapaammaksi aasialaiseksi vastineeksi. Vinnie Joneskin on saanut roolin tästä sekoilusta, Sonny Chiba vilahtaa ruudussa, ja Ichi the Killeristä tuttu Tadanobu Asano nähdään yhtenä pääosana. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni kyseinen leffa on mennyt R&A:stakin täysin ohi aikoinaan? Tämä meinaan sopisi R&A-ohjelmistoon kuin karkki suuhun. Vaikka harvemmin lämpeän aasialaisille komedioille, Survive Style 5+ on yksinkertaisesti niin alkuperäinen ja arvaamaton 120-minuuttinen, ettei voi kuin nauraa sille mitä ruudulla tapahtuu seuraavaksi. Lavastus on myös harvinaisen upeasti suunniteltu kirkkaine väreineen. Elokuvan ainoana miinuksena pidettäköön sen hieman ylipitkää kestoa. Asioita pikkuisen tiivistämällä oltaisiin saatu kompaktimpi kokonaisuus.

Jos nyt jotain vertailun kohteita tälle pitää mainita, niin save the green planet liippaa läheltä, muttei ole läheskään niin lämminhenkinen kuin SS5+.

Haluisin kuulla Elitistien mielipiteitä 2006 ilmestyneestä Korealaisesta pätkästä nimeltä: City of Violence.

Trailerin olen nähnyt, se ei kuitenkaan taas anna juuri minkäänlaista yleiskuvaa tämäntyylisestä elokuvasta. Kommentoikaa, jos olette nähneet. Vaikuttaa suht lupaavalta ainakin trailerin perusteella. City of Violencen mättökohtauksia on verrattu näemmä Kill Bill Vol.1 teehounefinaaliin. Olettaisin meiningin olevan hieman over-the-top tässä tapauksessa, mikä on aina plussaa ellei toimintaa ole vedetty naurettavalle "hei me lennetään ja taistellaan"-tyyliselle mangatasolle.
Matti Erholtz 21.4.2008 12:34
Pietari ( 20.4.2008 14:47)
Haluisin kuulla Elitistien mielipiteitä 2006 ilmestyneestä Korealaisesta pätkästä nimeltä: City of Violence.

Jos on vähään tyytyvä action-fani niin kyllä tämän pystyy katsomaan, lähinnä Jeong Du-hongin sommittelemien kohtalaisen laadukkaiden martial arts-kohtausten takia. Mitään muuta sisältöä ei sitten olekaan.
Hung Fist 21.4.2008 15:00
Matti Erholtz ( 21.4.2008 11:35)

Jos on vähään tyytyvä action-fani niin kyllä tämän pystyy katsomaan, lähinnä Jeong Du-hongin sommittelemien kohtalaisen laadukkaiden martial arts-kohtausten takia. Mitään muuta sisältöä ei sitten olekaan.

Aika saman suuntaisia ovat oleet muidenkin kommentit. Itse ajattelin katsastaa elokuva siinä vaiheessa, kun britti dvd irtoaa amazonilta käytettynä alle kolmella punnalla.

Survive Style 5+ melkein pilasi joulun toissavuonna. Kaikkihan sitä kehuvat, mutta itse koin komedian väkinäiseksi ja erittäin itsetietoiseksi coolisteluksi. Vinnie Jones on tosin hyvä, ja musiikkivalinnat paikoin kohdallaan.
SamiH 15.5.2008 20:54

Prachya Pinkaewin ohjaamassa Chocolatessa kohtuullisen notkea thaityttö kurittaa raavaita miehiä.

MySpaceTV:ssä muutama matsikohtaus, joista saa maistiaisia.
Pietari 20.1.2009 17:42

Mun kohdalla vuoden odotetuin leffa on tällä hetkellä Thaimaassa 4.12.2008 ensi-iltansa saanut, itse Tony Jaan ohjaama

Ong Bak 2. Varsin viihdyttävä Chocolatekin tuntui snadisti välipalalta uutta Ong Bakkia venaillessa. Millonkohan Jaa läpimurtaa itsensä jenkkeihin? Toivottavasti leffa saataisiin mahdollisimman nopeasti Dvd:lle tai viimestään tän vuoden R&A:an. Jos mätöt tulee olemaan Tom yum Goongin tasoa niin voi veljet! Onkos Tony tehnyt mitään muuta oikeesti katsomisen arvoista Ong Bakin ja TYG:n lisäksi?

Tässä vielä linkki Ong Bak 2 Traileriin

Mitä muuta kuuluu loppuvuoden 2008/alkuvuoden 2009 aasialaiselle elokuvalle? Suosituksia?
Hung Fist 20.1.2009 19:48

Looking forward to:

Love Exposure: Sion Sonon 4 tuntinen epiikka katolisuudesta, salakerhoista ja upskirt valokuvaajista. Teattereista on tullut ulos hämmentyttä sakkia, joka on mutissut jotain vuoden elokuvatapauksesta.

Buy a Suit: Ichikawa ehti saada tämän joten kuten valmiiksi (viimeistely taisi jäädä muiden vastuulle) ennen kuin potkaisi tyhjää.

Kimi no tomodachi: Ryuichi Hiroki lienee Japanin tämän hetken mielenkiintoisin ohjaaja.

High Kick Girl: Ensi vuoden paras elokuva (Edit: siis tämän vuoden. Kalenteri hieman sekaisin)
madogiwazoku 21.1.2009 11:43
Hung Fist ( 20.1.2009 19:49)
Looking forward to:

[High Kick Girl: Ensi vuoden paras elokuva (Edit: siis tämän vuoden. Kalenteri hieman sekaisin)

Todellaki! Selkeästi odotetuin leffa tällä hetkellä. Sivun toinen traileri on silkkaa parhautta.
Neither 30.1.2009 14:43
Survive Style 5+

Minunkin mielestä paras ja hauskin aasialainen komedia. Sopivan älytöntä menoa mutta tehty äärimmäisen tyylikkäästi. Ei mitään järkevää juonirakennetta tms mutta jaksaa silti viihdyttää täysillä loppuun asti.