Onko jengillä mitään hajua suhteellisen pieen tilaan menevistä sterkoista. Oon vakavasti harkitsemassa kotiteatterihässäkästä luopumista.
Kompaktit stereoyhdistelmät
Tivoli Audio Music Systemiä kehuttiin kovasti uusimmassa Hifimaailmassa, sääli vaan ettei Tivoleita voi ostaa dollareilla, eurohinnat ovat suolaisia. Tässä myös jotain kommentteja aiheesta:
http://www.hifimaailma.fi/foorumi/viewtopi...ighlight=tivoli ja http://www.hifimaailma.fi/foorumi/viewtopi...ighlight=tivoliMuistan että tuttavaperheen tyttärellä oli joskus 70-luvulla tuollainen. Siinä oli sellaiset erikoislevy värillisestä muovista. En kyllä muista soittiko toi oikeasti mitään.
Minulla on minimacin kaverina Tivoli Audio Model Two, ja olen pitänyt. Maksoihan se kohtuuttomasti, mutta ero minimacin omaan kaiuttimeen oli niin huomattava että onnenkyyneliä taisin vuodattaa kun kuulin eron (minulla ei ole siis minkäänlaista käsitystä soiko se hyvin, eli eiköhän kannata mennä alanliikkeeseen kuuntelemaan).
Onko Teacista, Bosesta tai Maranzista kokemuksia? Alkaa vähän polttelemaan tämä uusi systeemi.
Onko Teacista, Bosesta tai Maranzista kokemuksia? Alkaa vähän polttelemaan tämä uusi systeemi.
Mulla on Marantzin viritinvahvistin, ja se on ollut nyt kuusi vuotta käytössä ilman minkäänlaisia ongelmia (edes kaukosäätimen paristoja ei ole tarvinnut vaihtaa). Ei tietenkään mikään minisysteemi, mutta ymmärtääkseni Marantz on ainakin valmistajana suht laadukas.
Ainakin Marantzin 90-luvun keskiraskas hi-fi on helvetin laadukasta, varsinkin CD-soittimet. Mini- tai kotiteatterisysteemeistä ei kokemusta.
Bosesta voi sanoa samat sanat sillä erotuksella, että ainakin perinteisemmän hi-fin suhteen Bose on laatuunsa nähden turhan kallis merkki.
Music System Helsinki-Vantaan lentokentällä 799 e, tiedä sitten mitä tapahtuu kun tuon tuo takaisin Suomeen.
Tähän voisi vielä jatkaa havainnoilla Hifimessuilta, Kruunuradion osastolla oli esillä kaksikin erilaista Teacin laitetta, hyvin kompakteja mutta hifimäisiä kokonaisuuksia jotka poikkesivat Tivolin ideologiasta siinä että kaiuttimet hankitaan erikseen. Tämähän voi olla merkittäväkin etu jos sopivat ämyrit on jo valmiina. Yksikin vahvistin/cdsoitin ‑yksikkö oli hinnaltaan siinä 500 euron tienoilla ja soitti musat kätevästi usb-muistitikultakin (tiedä vaikka tuohon saisi isommankin kiintolevyn kiinni).
Onko jengi hankkinut noita Tivoli Audion kamoja? Aivan törkeen hyvän näköisiä ovat.
Hellasäröilyä laitteissa?
Onko jengi hankkinut noita Tivoli Audion kamoja? Aivan törkeen hyvän näköisiä ovat.
Model Two ollut reilun vuoden. Hyvännäköinen on ja soi komeasti, tosin kirjahyllyssä ja seinää vasten bassoa tulee hieman liikaa. Lähinnä käytän sitä ipodin jatkeena mutta radiokin soi nätisti.
Laite on tosin ollut jo kahdesti huollossa kun radio ei mennyt päälle – aux kyllä toimi. Eilen sain taas takaisin ja nyt näyttää taas toimivan. Kollegalla oli sama vika model 3:n kanssa, mutta ilmeisesti Tivolin viat on silti aika harvinaisia.
Kakkonen on siis sama kuin model one mutta stereo. Kaukosäädin olisi kätevä mutta suosittelen lämpimästi (tuolla huoltoriskivarauksella).
Vielä kun tulisi joku esteettinen kotiteatterisysteemi noilta niin olisin täysin myyty. Tuntuu vähän turhalta ostaa erillisiä radiosysteemejä kun vahvistimessa on kuitenkin vaikka mitä. Eri asia olisi, jos asuisi yksiötä isomassa asunnossa...