Viimeksi katsotut elokuvat Super Size Me, Rocky III, The Gate ja Below. Mikä tuossa nyt sitten on mainstreamia ja mikä ei?
Dokumenttielokuvia en ainakaan laskisi mainstreamiksi.
Ehkä yksi tapa lähestyä tätä polttavaa määrittelykysymystä voisi olla tuotannon kautta? Sitä minkalainen tuotantokoneisto on takana ja minkälaiset päämäärät heillä on. tjsp. Laadullisena terminä sitä ei ainakaan voi pelkästään käyttää. Kai sitä voisi sanoa että pyrkimys saavuttamaan/miellyttämään mahdollisimman suurta yleisöä, erona joihinkin äärilaidan genre-elokuviin joilla voi olla hyvinkin rajattu (tai ainakin harkitusti pienempi?) kohdeyleisö. Esim. The Saw III on luultavasti suunnattu pienemmälle joukolle kuin esim. Rocky III. Vanhojen elokuvien kohdalla mainstream-käsite on vielä vaikeampi, sanoisin. (Määrittele ekaks vanha, saatana!)
No, joo en mä tätä enempää halua spekuloida. Päähän siinä hajoo.
Luotan tohon gutfiilariiin.