Katselusuhde

drake2j 29.5.2007 18:08

Eli kuinka paljon suurinpiirtein nykyisin katselet jotain muuta kuin mainstream-elokuvia?





Oma vastaukseni: 50-50.



Tässä yhteydessä saa myös vapaasti purkaa mieltään siitä mikä ajaa ihmisen alennustilaan, jossa esim. kulttielokuvien katselusta on vapaaehtoisesti siirrytty Bowfinger- ja Big Momma's House ‑linjalle.
Jeremias Rahunen 29.5.2007 18:28

Sanotaan 50% – 50 %, mutta mihin vedetään mainstream-elokuvan raja?

drake2j 29.5.2007 18:38
Jeremias Rahunen ( 29.5.2007 18:29)
Sanotaan 50% – 50 %, mutta mihin vedetään mainstream-elokuvan raja?


Liekö tarpeellista käydä sitä tässä vatvomaan? Eiköhän täällä jokaisella ole ainakin jonkinlainen "gut-feeling" siitä mikä on, ja ei ole, mainstreamia.
Petri Kopakkala 29.5.2007 18:49

Alelaarit, mainstream koukutuksen ensimmäinen, taskurahalla irtoava annos.



R1 kulttijulkaisun hinnalla täysikäsi kevyttä katsottavaa krapulaan.
Jeremias Rahunen 29.5.2007 18:53
drake2j ( 29.5.2007 18:39)
Jeremias Rahunen ( 29.5.2007 18:29)
Sanotaan 50% – 50 %, mutta mihin vedetään mainstream-elokuvan raja?


Liekö tarpeellista käydä sitä tässä vatvomaan? Eiköhän täällä jokaisella ole ainakin jonkinlainen "gut-feeling" siitä mikä on, ja ei ole, mainstreamia.




Suurimmaksi osaksi näin, vaikka muutamat leffat vähän siinä rajoilla ovatkin. Joo ei vatvota tuota kysymystä. Sen sijaan kysymykseen mikä saa käyttämään laatuaikaa mainstream höttöihin on vastauksena omalla kohdalla ainakin vaihtelun tarve ja taas toisaalta tietty tarve tarkistaa ihan mielenkiinnosta ja toisaalta laumasieluisuudesta uusimmat Hollywoodin ison budjetin rainat, vaikka suuresta osasta tietää odottaa jo ennakkoon kaavamaista vanhan toistoa.
Artisan 29.5.2007 20:03

Työt nostavat mainstreamin osuuden 75 % nurkille.

Xialong 29.5.2007 20:48

Mainstreamia ei tule juuri katseltua kuin muijan kanssa enää. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä helpompaa on irtautua Anttilan alelaarikierteestäkin. Tämäkin mainstream on sitten jotakin Münchenin, Boratin ja Rocky Balboan tyyppisiä olleet viimeaikoina. Prosentit menevät siis varmaan vain noin 10 prosenttisesti mainstreamin puolelle.

Dremez 29.5.2007 21:08

Mainstreamin osuus on varmaankin aika lailla sen 25 %, joka johtuu noin puoliksi tämän pikkukaupungin mainstreamiin painottuvasta elokuvateatteritarjonnasta ja emännän kanssa katsotuista leffoista.

k-mikko 29.5.2007 21:37

50-50 arvio. Hyllyssä suhde 75-25 mainstreamin tappioksi. Syy lienee se, että elokuvia, joilta odottaa oikeasti jotain, ei halua katsoa "väärässä" mielentilassa ja oikeita on harvoin.

Red Right Hand 29.5.2007 22:24

heh, on tietenkin mainstreamia sinänsä äänestää 50-50, mutta en mä muutakaan keksinyt. Syyt on ne suunnilleen samat kuin kaikilla muillakin: perhepoliittiset päätökset silloin kun mennään vuokraamoon (esim. viimeksi Along Came Polly ja Maailmojen sota...) tai yhdessä leffaan, plus televisiotarjonnan vaikutus.

Esa Linna 29.5.2007 22:39

50/50. Kymmenen vuotta sitten olisi ollut varmaan vielä 75 muun hyväksi, mutta kylläpä tuosta mainstreamistakin nauttii. Deja Vu ja Torso ovat viimeksi katsotut elokuvat, ja molemmista pidin omien ansioidensa vuoksi. Eikä ne ansiot ole välttämättä aina olleet elokuvantekijöiden tavoitteissa.

JariM 30.5.2007 01:54

"25% mainstream / 75% muu" on lähinnä totuutta. Todellinen tilanne lienee noin 30% mainstreamia ja 70% muuta.



Nyt kun kesälomakin alkoi pitää varmaankin alkaa purkamaan katsomattomia dvd-leffoja, joista suurinosa on jotain muuta.
dodo 30.5.2007 08:02

Laitoin tuon 25% mainstream / 75% muu. Mainstreamin osuus varmaan todellisuudessa pienempi, mutta ei ihan 5%:n luokkaa. Olen tippunut täysin uusien Hollywood leffojen kelkasta. Minulla ei ole TV:tä, en ime leffoja netistä, enkä vuokraa leffoja, ja Kuopion teattereiden tarjonta ei yleensä ole kovin innostavaa. Viimeiset teatterikäynnit taisi olla Casino Royale ja Ruokala Lokki. Kirjastosta lähtee joskus mukaan myös mainstreamia, kuten esim. The League of Extraordinary Gentlemen.

Spiritual Boxer 30.5.2007 09:13

Elokuvissa suhde on ehkä jotain 1:4 "muun" hyväksi, mikä johtuu hyvin pitkälti siitä, että paska-annostus tulee avovaimon suosiollisella vaikutuksella hankittua jo kaiken maailman mainstream-televisiosarjoista. Dvd:llä ei tule mainstream-elokuvia käytännössä hankittua enää lainkaan, ellei jotain vanhempia totaalisia klassikoita lasketa. Leffoissa tulee käytyä ehkä Arkistolla ja jossain Finnkinossa samassa suhteessa. Voi olla kyllä hieman kaunisteltu näkemys, pitäisi tutkailla omia aikaisempia katsotut-postauksia todellisen ration selvittämiseksi...

Humphrey Bogart 30.5.2007 13:38
k-mikko ( 29.5.2007 21:38)
Syy lienee se, että elokuvia, joilta odottaa oikeasti jotain, ei halua katsoa "väärässä" mielentilassa ja oikeita on harvoin.




Samanlaisia fiiliksiä. Jos tulee tilanne, että jotain pitäisi katsoa, mutta ei silti ole täysin fiiliksissä, niin helpompi tarttua johonkin kevyeen Hollywood-höttöön. Laitoin suhteeksi 75-25 mainstreamin hyväksi, oikea suhde olisi kuitenkin ehkä joku 65-35. Telkkarista kuitenkin tulee katsottua aika paljon mainstreamia, elokuvissa samoin. Viimeksi katsotut elokuvat Super Size Me, Rocky III, The Gate ja Below. Mikä tuossa nyt sitten on mainstreamia ja mikä ei?