Kunnon videonkaappauskortti, onko niitä edes

moska 26.5.2007 10:55

Tarttis hommata kunnollinen analogisen videonkaappauskortti, joka TOIMII windowsissa (XP). Saa olla sellanenkin jota löytyy käytettynä, viittiikö mulkerot laitevalmistajat enää mitään analogista paskaa tehdäkään. Pitää pystyä kaappaamaan kunnolla 768*576 MJPEG:ksi ilman ihmeempiä kikkailuja (joko oma kaappausohjelma tallentaa MJPEG:tä tai sitten virtualdubilla voi kaapata).

Mulla oli Pinnaclen DC10Plus lainassa, suurella työllä XP-ajurit löytyi mutta ääni oli ja pysyi epäsynkassa. 98-ajurit toimi kunnolla, mutta vain tunnin ja sitten lakkasivat kokonaan toimimasta, ilman sen kummempaa syytä. Ei huvittais enää yhtään tapella. Pitäis varmaan ostaa mäkki.
Esa Linna 26.5.2007 18:49

No ei varmaan auttane asiaa, mutta olisi Fast AV Master ‑kortti tuossa vieressä tarpeettomana. Taitaa kuitenkin olla niin vanha, että XP-ajureita ei välttämättä löydä mutta 98-ajurit voi löytyä. Tuo kaappaa kyllä kyllä juuri 768 * 576 MJPEGiä.

Jakel 26.5.2007 18:56

Hauppaugen kortit on ollut minulla käytössä viimeiset 3-4 vuotta. Simppeleitä, perustason kaappauksia ja rautatason Mpeg-koodaus. kolmisen vuotta sitten Hauppaugen kortit olivat bugisia, mutta sitä ongelmaa ei enää tunnu olevan. Viimeisin hankinta, halpa pvr 150 kortti maksoi muistaakseni 80 euroa ja on toiminut täysin moitteetta (vanhat pvr 250 ja 350 kortit toimivat nekin, kunhan on viimeisimmät päivitetyt ajurit). Kortissa taitaa olla tv-viritinkin, mutta olen käyttänyt ainoastaan videon tallentamiseen MPEGinä. Rautatason koodauksen ansiosta, itse kone ei hidastu (toki tallentaminen ruksuttaa kiintolevyä kaapatessa).

moska 31.5.2007 12:50
Esa Linna ( 26.5.2007 17:50)
No ei varmaan auttane asiaa, mutta olisi Fast AV Master ‑kortti tuossa vieressä tarpeettomana. Taitaa kuitenkin olla niin vanha, että XP-ajureita ei välttämättä löydä mutta 98-ajurit voi löytyä. Tuo kaappaa kyllä kyllä juuri 768 * 576 MJPEGiä.

Kuulostaa kyllä ihan hyvältä, haluatko luopua? wink.gif Tuli se susikasi kuitenkin asenneltua tuon kaverin kortin kanssa pelleillessä.
Romero 31.5.2007 14:33
Jakel ( 26.5.2007 18:57)
Hauppaugen kortit on ollut minulla käytössä viimeiset 3-4 vuotta. Simppeleitä, perustason kaappauksia ja rautatason Mpeg-koodaus. kolmisen vuotta sitten Hauppaugen kortit olivat bugisia, mutta sitä ongelmaa ei enää tunnu olevan.

Itse kortit tuntuvat olevan varsin käypiä kapineita ja esimerkiksi oma HVR-1300:ni tekee sinänsä moitteetonta jälkeä, mutta ikävä kyllä softissa on edelleenkin melko ikäviäkin ongelmia. Muilla ohjelmistoilla kuten DVBviewerillä Hauppauget toimivat kuuleman mukaan hyvin – itse en ole vielä ehtinyt kokeilemaan – mutta Hauppaugen omat ajurit ja ohjelmat vaikuttavat olevan ikuisessa kehitys- ja bugitestausvaiheessa: Milloin on jumissa koko systeemi, milloin nauhoitukset korruptoituvat satunnaisesti, tällä hetkellä omani juonittelee taas vaihteeksi ulkoisesta lähteestä tallentamisen kanssa ja vituttaa kun pitäisi siirrellä koneelle ja edelleen levyille vaikka mitä. Pitää varmaan palata takaisin vanhempaan ajuriversioon.
Jakel 31.5.2007 15:01

Hauppaugen mukana tullut MPEG-editori oli kyllä susi, korruptoi ja sotki ääniraidan kaikissa kokeiluissa. Nykyään käytän PVR-150 korttia ja TMPenc authorointisoftaa (samaa käytin myös pvr-250 kortin kanssa), viimeisen sadan poltetun levyn aikana olen saanut vain yhden virheellisen. Ja sekin johtui ilmeisesti polttosoftasta. Mutta tosiaan oman aikansa vie löytää toimiva kombinaatio (jos sellaisen vain löytää).

Romero 31.5.2007 15:37
Jakel ( 31.5.2007 15:02)
Hauppaugen mukana tullut MPEG-editori oli kyllä susi, korruptoi ja sotki ääniraidan kaikissa kokeiluissa. Nykyään käytän PVR-150 korttia ja TMPenc authorointisoftaa (samaa käytin myös pvr-250 kortin kanssa), viimeisen sadan poltetun levyn aikana olen saanut vain yhden virheellisen. Ja sekin johtui ilmeisesti polttosoftasta. Mutta tosiaan oman aikansa vie löytää toimiva kombinaatio (jos sellaisen vain löytää).

Hauppaugen omaa MPEG-editoria en ole kokeillutkaan, jos sitä edes TV-korttien mukana tuleekaan: Ajan nauhoitukset TMPGenc MPEG Editorin läpi leikaten ylimääräiset röhnät pois ja ehkä ajaen äänenlaatua hieman alemmas (turha tallentaa audiota täydellä tasolla esim. mono-VHS-nauhoitusten tapauksessa). Nuo nauhoitusongelmat ovat kotoisin ilmeisesti joko ajureista tai itse WinTV 2000:sta, joistakin tallenteista jää satunnaisesti osa headereista pois tai mukaan tulee korruptoituneita frameja joista johtuen tiedostot kyllä toistuvat esim. Mediaplayerilla mutta kaikki editorit kaatuvat niihin lähes poikkeuksetta. Tuo ongelma itsessään näkyy poistuneen tuoreimmasta softasta mutta nyt puolestaan kaikki ei-PAL-siirrot menevät vituiksi.
sic. 3.6.2007 23:00
Täällä oli sama kysymys, samaa Canopuksen korttia voisin suositella edelleen.