Olisi aplodien paikka Jounille. Rouvalta kanssa lämpimät kiitokset.
TV:n elokuvat 2007
"17.12. Pienen tulitikkutytön ylösnousemus jää pois, sen tilalla uusitaan viime sunnuntain Kino Klassikko: Lasisydän, jos saamme uuden, lähetyskelpoisen materiaalin ajoissa maahan"
Onko loppuosa tulkittava niin, että Lasisydämen sunnuntaina esitetyssä kopiossa oli jotain vikaa? Kevään sarja näyttää oikein kiintoisalta.
edit: tai itse asiass Lasiavain
Ylen post-Jokela-kriisi saa yhä uusia erikoisia muotoja, en jaksa valittaa mutta välillä kyllä ihmetyttää. Jossain vaiheessa tai itse asiassa vielä tänään Kino Innon 17.12. leffa ei ollut Lasiavain vaan Sergio Corbuccin Djangon uusinta, ei ehkä paras elokuvavalinta jos ampuminen ahdistaa. Nyt on taas kaikki OK, sillä pari tuntia sitten Django kuskasi ruumisarkkunsa pois ohjelmakartalta ja Lasiavaimen pikauusinta tuli takaisin ohjelmatietoihin muuttamaan Kino Intoa Kino Klassikoksi.
Tästä vaivannäöstä huolimatta tv-elokuvapäivä 17.12. ei muutu järin epäjokelamaiseksi, sillä samaan aikaan Lasiavaimen kanssa MTV3 broadcastaa Pekka-Eric Auvisen sotaelokuvasuosikin Full Metal Jacket. Voi myös kysyä, onko Lasiavaimen kyyninen visio kansasta manipuloitavana massana erityisen kaukana Pekka-Ericin aivoituksista. Mutta vissiin Ylelle riittää, ettei näy liikaa aseita ja ruumiita.
Pitää varmaan FMJ:n suhteen tarkistaa, jotta laittaako MTV3 taas mainoskatkon heti päähän ampumisen jälkeen. Kotipizzan mainos hyökyy silmille ja nautinto jatkuu mainosten jälkeen.
Tänään tulee muuten Mikko Niskasen erittäin suositeltava Paavo Rintala ‑filmatisointi Sissit. Harvinainen todiste siitä, etteivät kaikki suomalaiset sotaelokuvat ole isänmaalliseen paatokseen tukehtuvia propagandakuvia.
Ja paska räjähtää ilmassa.
TV 2 klo 13.00
Perjantaina 7.12 Nelosella Peckinpah klassikko Olkikoirat. Toivottavasti kyseessä on täyspitkä versio.
Ylen post-Jokela-kriisi saa yhä uusia erikoisia muotoja, en jaksa valittaa mutta välillä kyllä ihmetyttää. Jossain vaiheessa tai itse asiassa vielä tänään Kino Innon 17.12. leffa ei ollut Lasiavain vaan Sergio Corbuccin Djangon uusinta, ei ehkä paras elokuvavalinta jos ampuminen ahdistaa. Nyt on taas kaikki OK, sillä pari tuntia sitten Django kuskasi ruumisarkkunsa pois ohjelmakartalta ja Lasiavaimen pikauusinta tuli takaisin ohjelmatietoihin muuttamaan Kino Intoa Kino Klassikoksi.
Vai näin, ehdin jo epäillä mielenterveyttäni kun omasta mielestäni bongasin Djangon entryn jostain lehdestä mutten enää tallennusta ajastaessani löytänytkään sitä millään boksin omasta ohjelmaoppaasta.
Torstaina 20.12 TV 2 klo. 13.00 – 15.02 sotaklassikko Julma Meri (The Cruel Sea) 1953
Lauantaina 22.12. klo 00:10 alkaen Nelosella Diabolik – Mies mustassa Jaguarissa.
Yle Teema on julkaissut kevään elokuvansa:
http://www.yle.fi/teema/elokuvat/Ja Kupla huhtikuussa!!!!
Tänään neloselta: Diabolik – Mies mustassa Jaguarissa
Nelosen kunniaksi on kyllä sanottava se että heillä on ainakin yritystä mitä kuvan laatuun tulee, verrattuna siis kaupalliseen kilpailijaansa. Mutta Kupla on kyllä mahtava juttu, viimeksi kun ryhdyin keräämään Monty Pythonia Teeman esityksistä dvd:lle niin ei mennyt kauaa kun sarjasta julkaistiin huokea suomiversio. Olisikohan Kuplankin suhteen toivoa?
Joulupäivänä voi sitten miettiä katsooko Kaksipäisen kotkan varjossa vai Taksikuskin.
Kotkan alun symboliikka on ainkin nähtävä.
Ja minä olin ihan töpinöissä pelkästään Nelosen lähetysversion takia. Pitänee tarkkailla vuodenvaihteen jälkeen kaupanhyllyjäkin.