Play.comista tilaaminen?

Yoshua Ben Yosef 31.7.2012 13:04
Jeremias Rahunen ( 22.7.2012 18:33)
Yoshua Ben Yosef ( 22.7.2012 17:57)
äh, playtradella tilasin Zoverstocksilta, ja paketti jäi tulematta ("distpatched 25 June"). Nyt eivät ole vastanneet palautteeseen vaikka olen lähettänyt varalta kahta ohjeistettua reittiä pitkin. Toisen palautteen lähettämisestä on kaksi vkoa, toisesta yksi.

Ensimmäinen ongelmani play.n tai play.n playtraden kanssa.

Laitanpa silti lisää tilauksia vetämään.

Ainakin itse olen todennut Zoverstocksin luotettavaksi kauppakumppaniksi. Kaksi kertaa olen joutunut Amazon.co.uk:n kautta lähettämään reklamaatiokyselyn jossa kyselin tuotteen perään kun ne olivat hieman myöhässä. Molemmissa tapauksissa tuote tuli tosin seuraavana päivänä postiluukusta, joten hätäilin suotta, tosin noissa kahdessa tapauksessa oli ylittynyt luvattu aika, joten siinä mielessä reklamaatio oli aiheellinen. Monta tuotetta olen tuolta tilannut ja yleensä tulee varsin nopeasti (joka oli osittain syynä myös noihin reklaamatiokirjeisiin kun olin tottunut saamaan tuotteen ennätysajassa kotiovelle, niin silloin kun pari kertaa meni luvatun yli niin pelkäsin että tuotetta ei ole lähetty ollenkaan yms.).

Mutta tosiaan hyvin on pelittänyt ainakin Amazon.co.uk:n kautta.

rasittavaa, koska Zoverstocks ei ole edes vaivautunut vastaamaan kahteen ystävällishenkiseen tiedusteluuni. Aikaa heillä on ollut kohtuullisesti.

No nyt laitoin kolmannen ystävällishenkisen tiedustelun, ehkä he vastaavat siihen. Ehkä he eivät vastaa koskaan.
Carson 1.8.2012 01:23

zoveri on vastaillut amazonin kautta hyvinkin nopeaa ja pari kertaa on tullut tuote toisella yrityksellä ja pari kertaa refund, mutta playtraden kautta ei tullut hommasta mitään kun kerran jäi sitä kautta tilattu saapumati.

oisko zoverstocksin varastosta jotain kuvia, mahtaa olla tallenne poikineen siellä.
Yoshua Ben Yosef 8.8.2012 17:54
Yoshua Ben Yosef ( 31.7.2012 13:04)
Jeremias Rahunen ( 22.7.2012 18:33)
Yoshua Ben Yosef ( 22.7.2012 17:57)
äh, playtradella tilasin Zoverstocksilta, ja paketti jäi tulematta ("distpatched 25 June"). Nyt eivät ole vastanneet palautteeseen vaikka olen lähettänyt varalta kahta ohjeistettua reittiä pitkin. Toisen palautteen lähettämisestä on kaksi vkoa, toisesta yksi.

Ensimmäinen ongelmani play.n tai play.n playtraden kanssa.

Laitanpa silti lisää tilauksia vetämään.

Ainakin itse olen todennut Zoverstocksin luotettavaksi kauppakumppaniksi. Kaksi kertaa olen joutunut Amazon.co.uk:n kautta lähettämään reklamaatiokyselyn jossa kyselin tuotteen perään kun ne olivat hieman myöhässä. Molemmissa tapauksissa tuote tuli tosin seuraavana päivänä postiluukusta, joten hätäilin suotta, tosin noissa kahdessa tapauksessa oli ylittynyt luvattu aika, joten siinä mielessä reklamaatio oli aiheellinen. Monta tuotetta olen tuolta tilannut ja yleensä tulee varsin nopeasti (joka oli osittain syynä myös noihin reklaamatiokirjeisiin kun olin tottunut saamaan tuotteen ennätysajassa kotiovelle, niin silloin kun pari kertaa meni luvatun yli niin pelkäsin että tuotetta ei ole lähetty ollenkaan yms.).

Mutta tosiaan hyvin on pelittänyt ainakin Amazon.co.uk:n kautta.

rasittavaa, koska Zoverstocks ei ole edes vaivautunut vastaamaan kahteen ystävällishenkiseen tiedusteluuni. Aikaa heillä on ollut kohtuullisesti.

No nyt laitoin kolmannen ystävällishenkisen tiedustelun, ehkä he vastaavat siihen. Ehkä he eivät vastaa koskaan.

Kun Zover ei vastannut, laitoin suoraan play.comille kyselyn, jossa tiedustelin voisivatko he pyytää kumppanimyyjäänsä vastaamaan minulle. Sain hyvin pian sen jälkeen vastauksen Zoverstocksilta, jossa oltiin "vilpittomästi pahoillaan" tapahtuneesta ja vakuuteltiin että rahat palautetaan minulle 24h sisällä.

Nyt vastaanottamani pahoitteluviestin perusteella vaikutti siltä, ettei omaa lyhyttä tilauskyselyäni oltu edes luettu Zoverilla, eli kannatti laittaa viestiä suoraan playlle; olisin todennäköisesti saanut muuten jatkaa odotteluani pitkään.
Jeremias Rahunen 8.9.2012 10:56

Osaako joku sanoa että pystyykö Playssä tekemään enää sellaista hakua jolla haetaan kaikki dvd:t ja listataan ne hintajärjestykessä pienestä suurimpaan (tai esim alle 5€ levyt jne..) ja mukana ovat myös ulkopuolisten kauppiaiden levyt. Tuollainen onnistui aikaisemmin, mutta nyt en saa tehtyä sitä enää. Tämä olisi hyvä jos haluaa selata myynnissä olevia tuotteita ja tehdä heräteostoksia, etenkin käytettyjen elokuvien suhteen..

JariM 8.9.2012 11:20

Kyllähän siinä oikeassa kulmassa on se "sort by" valikko. Sieltä voi sitten valita lajitellaanko myynnin, hinnan, julkaisupäivän, aakkosten vai asiakaspalautteen mukaan.

Vasemmassa kulmassa taas löytyy hintahaarukoita:[list]

[*]Under €5

[*]€5 to €10

[*]€10 to €15

[*]€15 to €25

[*]Over €25

[/list]
Jeremias Rahunen 8.9.2012 12:31
JariM ( 8.9.2012 11:20)
Kyllähän siinä oikeassa kulmassa on se "sort by" valikko. Sieltä voi sitten valita lajitellaanko myynnin, hinnan, julkaisupäivän, aakkosten vai asiakaspalautteen mukaan.

Vasemmassa kulmassa taas löytyy hintahaarukoita:[list]

[*]Under €5

[*]€5 to €10

[*]€10 to €15

[*]€15 to €25

[*]Over €25

[/list]

Mutta saatko tehtyä hakua jossa listaa kaikki dvd:t ? Eli pitäisi saada tehtyä haku tyhjällä kentällä (tai aikaisemmin käytin hakusana-kentässä "dvd" ja se listasi tuloksena kaikki dvd:t).

Tuossa esimerkissäsi olet käyttänyt hakusanaa "terminator" jolloin tuo toki onnistuu.
Jeremias Rahunen 8.9.2012 13:16

Ei taida onnistua muuten kuin että menee ylävalikosta

DVD-->See all dvd

Tämän jälkeen suodatus genren mukaan joka avaa suodatuksen hinnan mukaan. Tässä tosin on siten yksi välivaihe liikaa, eli tuo genresuodatus joka hidastaa hieman vapaata selailua.
L.A. 9.1.2013 17:18
Jersey retailer Play.com closes direct retail business
Disco Studd 9.1.2013 17:50

Eli nyt päätty veronkierto, kuten Ilta-Appelsin tietää.

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288530814081.html?pos=ok-nln
Jakel 9.1.2013 18:48

Jim Bergerac selvitti tapauksen.

JMustonen 9.1.2013 20:19

Onpas syvältä.

QCine 9.1.2013 22:05

Veron-fuckin'-kierto! Voi sun perkele kun on syyllinen olo, ihan merisalo-juhantalo-uoti ‑fiilis on nyt, kun vuositolkulla eurojani Jerseylle täysin vailla sydäntä syydin! Nämä kaiken järjen käsittämättömissä olevat talousrikokseni tulevat seuraamaan minua hautaan asti, ja ne kaikki hyllyissäni olevat dvd:t ja cd:t ovat kiista- ja alaston todiste siitä helvetinmoisesta vääryydestä, mitä rikoskumppaneitteni kanssa olen tullut harjoittaneeksi. Tätä häpeän määrää ei voi sanoin kuvata, mutta onneksi sentään numerolla 0.

Toivottavasti luottokorttitiedot pysyvät turvassa.
Neon Maniac 10.1.2013 06:50

Se siitä ja sen kestävyydestä. Villi veikkaus, että tuokin lienee joltain osin vaikuttava myyntikäyttäytymiseen esim. huuto.net:n kaltaisilla sivustoilla.

MiR 10.1.2013 09:48

Huoh. Vaikka Playn kanssa oli joskus vääntöä toimituksista pistää uutinen hiljaiseksi. Hyvät ja huokeat vaihtoehdot alkavat käydä vähiin...

Jakel 10.1.2013 09:50

Amazon.co.uk:ssa on suhteellisen halpaa, välillä ihan samaa tasoa kuin play.comissa (monia samoja myjiä kuin play.comin markkinapaikalla) ja ainakin jossain vaiheessa oli ilmaiset postit.