Forssan mykkäelokuvafestivaali -06

sorsimus 14.8.2006 15:10
Ohjelma.

Onkos porukkaa menossa?

Onko Jason duunissa?

Tuleeko Murnau?

Joko saadaan miittiä aikaiseksi?
Antti Näyhä 14.8.2006 19:30

Helkkarin kovaa settiä taas, valitettavasti en taida päästä paikalle tänäkään vuonna.

Murnau 14.8.2006 20:08

Tulossa ollaan, todennäköisesti saavumme avovaimon kanssa jo perjantaina iltapäivällä. Miitti passaa kyllä, sovitaan siitä sitten lähemmin.

Mitäs elokuvia olisi sorsimuksella tarkoituksena käydä katsomassa? Me ajattelimme katsastaa perjantaina sekä Spionen että He Who Gets Slappedin – sen näkemisestä on aivan liian kauan aikaa. Mikäli fiilistä riittää, niin The Unknown ehkä myös, varsinkin mikäli tuo printti on todella hieman yli tunnin mittainen.

Lauantaina sitten Her Sister from Paris (kukaan nähnyt?), The Wind sekä The Phantom of the Opera, vaikka ei omiin suosikkeihini kuulukaan.
Antti Vanhala 14.8.2006 21:51

Kyllähän tuonne voisi lauantaina yrittää päästä paikalle mutta taas on työn puolesta jotain säätöä syyskuun alussa, täytyy varmistaa se ensin. Toivottavasti infoa tulee myös julkisen liikenteen osalta.

35mm 15.8.2006 14:24

Lisätietoja parista filmistä, lainaan suoraan filmien omistajaa ettei tule käännösvirheitä:

Phantom of the Opera:

The print is the original 1925 version, and as such is a little more ragged than some of the

copies you may have seen, but it's longer and more complete than the 1929 version. Very rare.

Spione:

The print of Spies is the domestic US version that runs 88 minutes. Lang got pretty long-winded, so you probably want his short versions.

Ei olla näitä tapahtuman sivuille laitettu kun harvalle nämä elokuvat muutenkaan paljoa kertovat mutta josko teitä kiinnostaisi.

Selvittelen parhaillaan minkä mittainen versio the Unknown on, laitan tänne tietoa kun selviää
35mm 15.8.2006 17:54

Sain selvitystä tapaukseen The Unknown, esitettävä elokuva on 49 min.

Mutta saamani vastaus on varsin mielenkiintoinen:

The Unknown is 49 minutes, and it conforms to MGM's continuity, so the long-standing rumor that the original is 63 minutes is false.
QCine 16.8.2006 22:15

Katosprkl, olen näemmä säestämässä tuon Unknownin...

Ohjelmisto on tänä vuonna tavallista friikimpää, joten tänä vuonna jos koskaan kannattaa elitistien tulla näille viehättävän pienimuotoisille festareille!
sorsimus 18.8.2006 18:16

Jeps. Majoitus ja pääsyliput varattu.

Ohjelmassa kaikki muut paitsi Spione. En malta odottaa! thumbsup.gif
Bastard 18.8.2006 20:02
35mm ( 15.8.2006 17:55)
The Unknown is 49 minutes, and it conforms to MGM's continuity, so the long-standing rumor that the original is 63 minutes is false.

Joo, 49 minuuttia on myös TCM:n dvd:n pituus. Hitto, kun tänne on pitänyt lähtee jo useampana vuonna, mutta jää varmaan taas väliin ainaisen rahan puutten takia. He who gets slapped olisi kyllä hieno nähdä.
Murnau 31.8.2006 20:26

Mitenkäs toimitaan tuon miitin suhteen? Itse olen esittelemässä elokuvia, joten jossain näytösten välissä onnistuisi varmaan mainiosti.

sorsimus 1.9.2006 08:55

Joo, olen paikalla periaatteessa koko festarin ajan, eli jos vaan tunnistan niin tulen nykimään hihasta...