Elokuvahullut

Antti Vanhala 19.12.2003 17:38

Löytyi sitten se mainittu kolmaskin paikka (oliko vielä useampia), eli Film Forum eteläisellä Manhattanilla.

http://www.filmforum.com/



Tässähän olisikin ideaa seuraavalle Elitistin ryhmämatkalle....




Matkaa jo suunnitteleville tässä aluksi metrokartta: http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/maps/submap.htm . Poikkikatuja tuossa ei ole erikseen mutta metroasemien nimissä niitä tietysti esiintyy, mukavasti samalla punaisella linjalla (1-9) pääsee näemmä kaikkiin kolmeen. Etelästä pohjoiseen: FF: Houston Street, Moma: 23.street, WR: 65 street, Lincoln Center. Kaikki siis Manhattanilla.
Kat 23.12.2003 08:49

Kiitos Jouni. Hyvää joulua sinulle myös ja muillekin (elokuva-)hulluille.

Yotsuya 23.12.2003 17:20

Arkiston Melies-sarja vaikutti tasokkaalta, suositellaan varauksetta kaikille elitisteille.





Onko muuten dokkarin alkuteksteissä pyörinyttä Stereo Totalin biisiä julkaistu sinkkuna tms? Ei sitä mielestäni ainakaan millään levyllä ole. Tai voihan se olla tulevaltakin.
JariM 21.7.2004 16:55

Otsikon dokkari tänään uusintana tv2:lta klo. 23:10.

Jamais 21.7.2004 17:04
Colossal Squid (21.7.2004 15:56)
Otsikon dokkari tänään uusintana tv2:lta klo. 23:10.


Kiitos vinkistä! Ensimmäinen esitys jäikin näkemättä, nyt on ainakin odotukset korkealla täällä esitettyjen kommenttien ansiosta.
Red Right Hand 23.7.2004 15:00

Uudestaan katsottuna tyypit vaikuttivat vielä sekavammilta kuin ekalla kerralla. Rajatapauksia raukat. Se treffinilmoitus oli aika veikeä.

Jamais 23.7.2004 15:16
Red Right Hand (23.7.2004 14:01)
Uudestaan katsottuna tyypit vaikuttivat vielä sekavammilta kuin ekalla kerralla. Rajatapauksia raukat. Se treffinilmoitus oli aika veikeä.


Se silmälasipäinen seuranhakija vaikutti selväjärkisimmältä näistä kaikista. Minustakin tulee varmaan samanlainen haahuilija jos joskus aikanaan joudun työttömäksi. Viimeiset rahat käytetään aina elokuviin.



Mitenkähän tuon dokumentin seurauksena on välit pitäneet näiden ihmisten välillä, ainakin se äksy mummo vaikutti melko räjähdysalttiilta tapaukselta.
JariM 23.7.2004 15:56
Eikö joku foorumin elitisteistä pysty auttamaan sitä elokuvien pituus ‑tyyppiä, jolla oli hukassa joku 50-luvun scifi-leffa? Kun jääkaapista löytyi ihmisten elimiä käärittyinä johonkin folioon(?) ja yhdessä oli silmä?




Ettei olisi kyse äijän oman jääkaapin sisällöstä. (hymiö?)



Kuinkakohan nuo tyypit muuten suhtautuisivat kotiteatteriin?

Videoistahan ei pari tykänyt mutta se nyt on vähän eri asia.
Red Right Hand 27.7.2004 10:04
Colossal Squid (23.7.2004 19:57)
Kuinkakohan nuo tyypit muuten suhtautuisivat kotiteatteriin?

Videoistahan ei pari tykänyt mutta se nyt on vähän eri asia.


Tämä on pohdinnan paikka. Veikkaan kuitenkin että kielteisesti – kuten itse sanotkin: kotiteatteri nyt on vähän eri asia. Eli vain vähän eri asia.



Elokuvateatteriin kun liittyy olennaisesti kaikenlaista muutakin kuin vain se että kuva on kankaalla.



Mun mielestä se rikkaan tädin perinyt tyyppi vaikuttaa (edelleen) kaikista selväjärkisimmältä. Hitto, jos fyrkkaa kerran on niin miksi helvetissä käydä töissä? Olihan sillä se oma kuiduton dieetti tosin... mutta muutenhan tuo vaikutti aika tavalliselta leffanörtiltä. Noitahan näkee.
Alien Sun 27.7.2004 10:15
Red Right Hand (27.7.2004 10:05)
Mun mielestä se rikkaan tädin perinyt tyyppi vaikuttaa (edelleen) kaikista selväjärkisimmältä. Hitto, jos fyrkkaa kerran on niin miksi helvetissä käydä töissä? Olihan sillä se oma kuiduton dieetti tosin... mutta muutenhan tuo vaikutti aika tavalliselta leffanörtiltä. Noitahan näkee.


Eikös hän sanonut että rahaa riittää leffoihin loppu elämäksi mikäli ne eivät pala kaikki huoriin thumbsup.gif
Martin 22.8.2005 18:18

Tää tulee tänään Yle Teemalta klo 23.00 jos joku (niinku mä) viimeksi missasi myös uusinnan.

Jeremias Rahunen 22.3.2009 14:47

Aiheensa puolestava kiinnostava mutta jollain tavalla myös hieman tylsä kuvaus New Yorkin elokuvahulluista. Riipaisevaa katsottavaa jos miettii noiden henkilöiden puolesta, jotka täyttävät koko elämänsä lähes pelkästään elokuvia katsomalla. Tuollainen elämäntyyli tuntuisi olevan todella stressaavaa kun koko ajan joutuisi aikatauluttamaan elämäänsä leffojen alkamis- / loppumisaikojen mukaan. Ja samalla menettäisi mahdollisuudet työuralla / ihmissuhteissa. Sitten vielä pitäisi miettiä mm. milloin käy syömässä ettei tarvitse lähteä vessareissulle kesken elokuvan.





Antaa tietysti jotain perspektiiviä kun pidän jo omaa n. 250 elokuvan vuositahtia kovana. Toki hienoa tässä että he katsoivat elokuvansa pääosin teattereissa. Osa henkilöistä tuntui kyllä rehellisesti sanottuna olevan ammattiavun tarpeessa.
JariM 22.3.2009 19:12

Löysin sattumalta netistä 80 minuuttisen version. Kuva on toki youtube-laatua.





http://v.youku.com/v_playlist/f1410535o1p0.html