Shaw Bros Futurelta

Ehetyz 4.6.2006 20:09
Antti Vanhala ( 4.6.2006 18:56)
Pari muuta huomiota: levy piti ekan 10 minuutin aikana soittimessa pyöriessään outoa ylimääräistä ääntä ja kuva jämähti kahteen otteeseen paikoilleen ja pikselöityi parin sekunnin ajan mutta eteni sen jälkeen normaalisti. Tätäkään ei näkynyt 10 minuutin jälkeen




Ei mitään uutta Futuren levyiltä, samaa paskaa niissä on ollut jo Day of the deadista asti.
Antti Vanhala 4.6.2006 21:12

Sen verran tuli mieleen tarkentaa että Boxerissa kuvan jämähtäminen ja pikselöityminen tapahtuivat samanaikaisesti, eli tämä tapahtui kaksi kertaa 10 minuutin aikana, kyse ei ollut erillisistä ongelmista kuten aiemmista ehkä saattoi päätellä.

THaavisto 5.6.2006 14:15
Antti Vanhala ( 4.6.2006 18:56)
Pari muuta huomiota: levy piti ekan 10 minuutin aikana soittimessa pyöriessään outoa ylimääräistä ääntä ja kuva jämähti kahteen otteeseen paikoilleen ja pikselöityi parin sekunnin ajan mutta eteni sen jälkeen normaalisti. Tätäkään ei näkynyt 10 minuutin jälkeen, itse kuvanlaatuhan on mitä mainioin, itse asiassa oikein roskaton ja vakaa.


Mighty Peking Man on myös kuvaltaan erinomainen 16:9 widescreen, vaikka takakannessa lukeekin "selvästi" 16:9 letterbox. Valitettavasti elokuvan alun kyläkohtauksessa näkyvät sumutehosteet pikselöityivät välillä ja suuret pinnat näyttivät muutenkin vähän elävän. Mistään suuresta haitasta ei voi kuitenkaan puhua. Levyllä on tekstit pohjoismaisten lisäksi myös hollanniksi, mikä antaa ehkä jollekin tietoa levyn masterista?
Hung Fist 10.6.2006 18:52

Voisiko joku tarkistaa onko Futuren 36th Chamberissa linnunlaulua noin 30 minuutin kohdalla (kun munkit purkavat kärryjä)? Huomasin että saksalevylläni on mukana myös 5.1 Saksa ääniraita, ja siellä linnut lauloivat iloisesti dubbauksen taustalla. Alkuperäisellä monolla ei lintuja ole.

JariM 10.6.2006 21:52
Voisiko joku tarkistaa onko Futuren 36th Chamberissa linnunlaulua noin 30 minuutin kohdalla (kun munkit purkavat kärryjä)? Huomasin että saksalevylläni on mukana myös 5.1 Saksa ääniraita, ja siellä linnut lauloivat iloisesti dubbauksen taustalla. Alkuperäisellä monolla ei lintuja ole.




Linnunlaulua kuuluu hieman taustalla kun munkit ihmettelevät korista löytyvää tyyppiä. Myöhemmin lintuja kuullaan paljon selkeämmin esim. lehtien lakaisun taustalla.
Hung Fist 11.6.2006 12:03

Kiitos.





Kun munkit nostavat koreja, ei linnun laulua kuulu mono raidallani. Aivan kohtauksen lopussa, kun munkit ihmettelevät gordonia, kuuluu muutaman sekunnin ajan linnunlaulua. 5.1 saksa dubissa lintuja kuuluu lähes koko ajan. Saksa dubissa on myös erilainen musiikki ("jännitysmusiikki", kun taas monossa on jotain mitäänsanomatonta ja rauhallista)



Lehtienlakaisussa linnut laulaa minunkin levylläni.
Hung Fist 7.8.2006 22:08

Nyt on kaksi levyä hankittu. Come Drink With Me vaikuttaisi olevan muuten kunnossa, mutta tekstien ajoituksissa olisi parantamisen varaa. Shaolin Templen kuvanlaatu vaikuttaa nopean vilkaisun perusteella aivan kamalalta pullamössöltä. En tiedä viitsinkö edes katsoa leffaa, vai hankinko suosiolla ranskapainoksen.

angst 26.8.2006 23:05

MIGHTY PEKING MAN on niin IHANA!!!



Ei minua ainakaan häirinnyt julkaisussa mikään... No, Godzilla-boksin rinnallahan mikä tahansa on loistava suoritus. Pitäisikö ihmisen joskus katsoa elokuva nimeltä OILY MANIAC?
drake2j 26.8.2006 23:12
angst ( 26.8.2006 23:06)
Pitäisikö ihmisen joskus katsoa elokuva nimeltä OILY MANIAC?


Elitistin arvostelusta voinee päätellä jotain.
Spiritual Boxer 16.1.2007 11:58

Onkohan näitä tulossa lisää vai jäikö yhteen satsiin?

Young Hova 6.4.2007 21:18

Nyt on tarkastettu lisää: mm Return to 36th Chamber, Blood Brothers, Five Venoms. EN OLIS IHAN HETI USKONUT TOSSA 10 VUOTTA SITTEN ETTÄ FIVE VENOMS TULEE YKS PÄIVÄ ANTTILAAN MYYNTIIN.

theremin 17.4.2007 22:37
angst ( 26.8.2006 23:06)
No, Godzilla-boksin rinnallahan mikä tahansa on loistava suoritus.




Ööh.. onko jotain mennyt ohi? Godzilla-boksissa jotain vikaa?
Spiritual Boxer 17.4.2007 22:49
theremin ( 17.4.2007 22:38)
angst ( 26.8.2006 23:06)
No, Godzilla-boksin rinnallahan mikä tahansa on loistava suoritus.




Ööh.. onko jotain mennyt ohi? Godzilla-boksissa jotain vikaa?




Mun on pitänytkin tästä kysyä: tilasin Ruotsi-boksin ennen kuin julkaisitiin Suomessa ja kuvanlaatu on todellakin härskin paska, eivät oikeasti anamorfisia ja liike pikselimössöä – paskempia kuin vhs, mutta tässä oli lisäksi ainakin parissa leffassa suomitekstit, jotka tulivat yhden puherepliikin liian aikaisin. Onko suomijulkaisussa sama vika? (Olettaisin että ainakin muuten samat dvd:t, tämä rasittava tekstikämmi on saatettu korjata ennen markkinoille päästämistä.)



Vielä kuvanlaatua demonstroiva kaappaus:



[attachment=674:laatu.jpg]



Onko kellään tietoa, mitkä ovat parhaat julkaisut näistä elokuvista? Suunnileen samaan aikaan suomikiekkojen kanssahan tuli ulos aika monessa maassa...



edit. korjattu tekstiä muistuttamaan enemmän suomea
theremin 17.4.2007 22:52
Spiritual Boxer ( 17.4.2007 22:50)
theremin ( 17.4.2007 22:38)
angst ( 26.8.2006 23:06)
No, Godzilla-boksin rinnallahan mikä tahansa on loistava suoritus.




Ööh.. onko jotain mennyt ohi? Godzilla-boksissa jotain vikaa?




Mun on pitänytkin tästä kysyä: tilasin Ruotsi-boksin ennen kuin julkaisitiin Suomessa ja kuvanlaatu on todellakin härskin paska, eivät oikeasti anamorfisia ja liike pikselimössöä – paskempia kuin vhs, mutta tässä oli lisäksi ainakin parissa leffassa suomitekstit, jotka tulivat yhden puherepliikin liian aikaisin. Onko suomijulkaisussa sama vika? (Olettaisin että ainakin muuten samat dvd:t, tämä rasittava tekstikämmi on saatettu korjata ennen markkinoille päästämistä.)



Onko kellään tietoa, mitkä näistä elokuvista ovat parhaat julkaisut? Suunnileen samaan aikaan suomikiekkojen kanssahan tuli ulos aika monessa maassa...




Joo, suomijulkka on samaa "laatua". Olinkin jo unohtanut. Osaako joku sanoa, minkä tasoisia jenkkijulkaisut on Godzilloista?
Spiritual Boxer 17.4.2007 23:10
theremin ( 17.4.2007 22:53)
Spiritual Boxer ( 17.4.2007 22:50)
theremin ( 17.4.2007 22:38)
angst ( 26.8.2006 23:06)
No, Godzilla-boksin rinnallahan mikä tahansa on loistava suoritus.




Ööh.. onko jotain mennyt ohi? Godzilla-boksissa jotain vikaa?




Mun on pitänytkin tästä kysyä: tilasin Ruotsi-boksin ennen kuin julkaisitiin Suomessa ja kuvanlaatu on todellakin härskin paska, eivät oikeasti anamorfisia ja liike pikselimössöä – paskempia kuin vhs, mutta tässä oli lisäksi ainakin parissa leffassa suomitekstit, jotka tulivat yhden puherepliikin liian aikaisin. Onko suomijulkaisussa sama vika? (Olettaisin että ainakin muuten samat dvd:t, tämä rasittava tekstikämmi on saatettu korjata ennen markkinoille päästämistä.)



Onko kellään tietoa, mitkä ovat parhaat julkaisut näistä elokuvista? Suunnileen samaan aikaan suomikiekkojen kanssahan tuli ulos aika monessa maassa...




Joo, suomijulkka on samaa "laatua". Olinkin jo unohtanut.




Eli suomalaissa on myös tämä aikainen teksti ‑moka? Aivan vitun raivostuttavaa, kun sitä toista ymmärrettävää kieltäkään ei ole mukana tekstitysoptioissa. Joutui katsomaan ruotsiksi!



theremin ( 17.4.2007 22:53)
Osaako joku sanoa, minkä tasoisia jenkkijulkaisut on Godzilloista?




Vaihtelee julkaisuittain, arvosteluja löytyy kun etsii. Columbia/Tri-Starin uudet julkaisut ovat hyviä, vanhemmat tuplajulkaisut eivät. Originaali-G:n jenkkijulkaisu on tupla, jossa sekä japsi- että jenkkiversiot, mutta BFI:n UK-dvd (vain jap.) on kuvaltaan parempi.



Omassa tiedustelussani viittasin juuri näihin Suomi-boksissa olevien Heisei-sarjan elokuviin – vai onko näistä edes muuta eng. tekstitettyjä kiekkoja kuin Universen HK-dvd:t, näiden laadusta kuulisin joka tapauksessa mieluusti kommenttia...