Elokuva-lehti, Episodi 2

Antti Tohka 9.12.2003 15:46
Plissken (9.12.2003 14:43)
Vertailun vuoksi kohta 20 vuotta toimineella Imagella on parinkymmenen tuhannen tilaajakanta ja ‑juppiudestaan huolimatta- lehti vetoaa oletettavasti suurempaan kohderyhmään kuin Episodin kaltainen harrastelehti. Asiaa eivät auta parin sitaatin ympärille rakennetut, ainekirjoitustyyliin aloitetut ("Peter Jackson syntyi Uudessa-Seelannissa vuonna...") "henkilökuvat". Ja se aktööri-sanan käyttö...



Kuka uskoo näkevänsä seitsemän Episodia Nurmea?


...ja harvapa lehti tuottaa kaikesta megatuesta huolimatta yhta paljon tappiota kuin Image.



Mihinkaan vedonlyontiin en tassa Nurmen tapauksessa lahde. Edellinen vedonlyonti paattyi niin kirvelevaan tappioon.
Plissken 9.12.2003 15:52
Antti Tohka (9.12.2003 15:47)
...ja harvapa lehti tuottaa kaikesta megatuesta huolimatta yhta paljon tappiota kuin Image.


Mitä megatukea tarkoitat?



Tappiota lehti kyllä tekee, tosin ei kai nykyisellään kovin raskasta – ainakaan jos Grunsteinin noin kuukauden takaisen HS:n sunnutaisivujen henkilöjutun sitaatteja on uskominen.
Antti Tohka 9.12.2003 15:58
Plissken (9.12.2003 14:53)
Antti Tohka (9.12.2003 15:47)
...ja harvapa lehti tuottaa kaikesta megatuesta huolimatta yhta paljon tappiota kuin Image.


Mitä megatukea tarkoitat?



Tappiota lehti kyllä tekee, tosin ei kai nykyisellään kovin raskasta – ainakaan jos Grunsteinin noin kuukauden takaisen HS:n sunnutaisivujen henkilöjutun sitaatteja on uskominen.


Oho! Eivat ne enaa saakaan kulttuurilehtitukea:



http://www.minedu.fi/opm/avustukset/myonne...lehdet2003.html



Mita tuohon tappioon tulee, olet vaarassa. Tietolahdettani en voi paljastaa cool.gif



Toisaalta, ei minulla ole tietoa taman vuoden tilanteesta, mutta tuskin se on Imagen porukoillekaan viela kovin selva.



Kappas vain. Film-o-Holic saa naemma himpun verran tukea toimintaansa. Jaksaisikohan sita ruveta moista hakemaan...pitaisi rekistoroitya ja kaikkee...
Dotcom 9.12.2003 16:43

Onhan elitisti helpostikin laadukkaampi kuin film-o-holic.



Onko elitistin toiminnan laajentamisesta ollut minkäänlaisia keskusteluja?
Antti Tohka 9.12.2003 16:49
Dotcom (9.12.2003 15:44)
Onko elitistin toiminnan laajentamisesta ollut minkäänlaisia keskusteluja?


No ei varmaan. Ma ainakin olisin henkilokohtaisesti tyytyvainen, jos toiminta saataisiin pidettya edes talla tasolla. Toisaalta ennen joululomille siirtymista on tulossa viela yksi isompi paivitys, joka antaa hieman uusia ulottuvuuksia lehdelle.

No paatoimittajan/taittajan/koodaajan/jne rajat tassa varmasti ensiksi tulevat vastaan, joten ei sita tieda, millainen kaiken saastan internet- portaali tasta viela tulee. Ei ehka kuitenkaan mitaan ennen kuulumatonta nailla liksoilla.
MiR 10.12.2003 11:31

Mitä, enkö saakaan ladata sivuilta uudeksivuodeksi Elitisti näytönsäästäjää niin matkaviestimeeni kuin kotikoneeseenikin?

Lauri Lehtinen 10.12.2003 12:30

Episodi vaikutti visuaalisesti komealta ja "Jussi" on saanut houkuteltua ulkomailta talliinsa muutamia oikeita ammattilaisia kuten Gunnar Reflinin. Lupaava ensivaikutelma alkaa valitettavasti karista, kun juttuja yrittää lukea tarkemmin ja pienet mutta elokuvatuntemuksen tasosta omaa kieltään puhuvat asiavirheet pistävät esiin. Esimerkiksi Peter Jackson ‑jutun mukaan Braindeadia leikattiin Suomessa, vaikka se tuli leikkaamattomana teattereihin ikärajalla K-18. (Nelosen R & A ‑sarjassa esittämä versio oli leikattu, mutta ei Suomessa leikattu.)

Yotsuya 10.12.2003 13:21
Antti Tohka (9.12.2003 15:39)
Hieman spekulatiivisia laskelmia kuvitteelisen elokuvalehden suhteen.



Myyntitulot (verojen jalkeen) 25 000

Mainostulot (ilmoitusmyyntikulujen ja verojen jalkeen) 5000


Verot maksetaan firman mahdollisesti tekemästä voitosta.



>Kappas vain. Film-o-Holic saa naemma himpun verran tukea toimintaansa. Jaksaisikohan sita ruveta moista hakemaan...pitaisi rekistoroitya ja kaikkee...



Valtion tuki ja Pienen Leffakaupan sponsorirahat ovat sitten toisensa pois sulkevia juttuja, jos alatte lypsämään avustuksia niin saatte tulla toimeen ilman sitä pöyristyttävää summaa jonka minulta nyljette.
Antti Tohka 10.12.2003 14:18
Yotsuya (10.12.2003 12:22)
Antti Tohka (9.12.2003 15:39)
Hieman spekulatiivisia laskelmia kuvitteelisen elokuvalehden suhteen.



Myyntitulot (verojen jalkeen) 25 000

Mainostulot (ilmoitusmyyntikulujen ja verojen jalkeen) 5000


Verot maksetaan firman mahdollisesti tekemästä voitosta.



>Kappas vain. Film-o-Holic saa naemma himpun verran tukea toimintaansa. Jaksaisikohan sita ruveta moista hakemaan...pitaisi rekistoroitya ja kaikkee...



Valtion tuki ja Pienen Leffakaupan sponsorirahat ovat sitten toisensa pois sulkevia juttuja, jos alatte lypsämään avustuksia niin saatte tulla toimeen ilman sitä pöyristyttävää summaa jonka minulta nyljette.


Kai alv:n joutuu joka tapauksessa maksamaan? No sina taalla se veroasiantuntija olet.
Martin 10.12.2003 14:25
Antti Tohka (10.12.2003 14:19)
Kai alv:n joutuu joka tapauksessa maksamaan? No sina taalla se veroasiantuntija olet.


ALV:sta voi vähentää ostetut tuotteet ja palvelut mistä on maksanut itse ALV:ta eli esim. noi painokulut.
Antti Tohka 10.12.2003 14:31

OK. Korjataan laskelmia.