Lost

Red Right Hand 27.1.2006 13:12

Vai oliko?

Kohtaus eräästä avoliitosta:

(Paikka: Sohva Oulunkylässä. Aika: klo 21.57)

Neiti A: – No joo. Kuka jaksaa katsoa keskinkertaista kauhua?

Herra B: – Heh.

Neiti A: – Ei taida olla meidän juttu. Ei vaan nyt oikein... Itseasiassa Veronica Mars on parempi. Mielummin sitä katsoo.

Herra B: – Totta.

Eli Lost ei hirveästi innostanut täällä päässä, joskaan ei sarja huonokaan ollut. Jatkossa tulee luultavasti käymään niin että Veronica Mars livenä, Lost videolle.
Humphrey Bogart 27.1.2006 13:16

Kyllä tämä oli aika hyvä, etenkin kun ottaa huomioon että oli vasta eka jakso. Kohtuullisen mielenkiintoista meininkiä, kyllä tästä näytti tulevan uusi sarja katsottavaksi. Mutta ei tämä mikään kulttisarja ole!

biggrin.gif
Red Right Hand 27.1.2006 13:35
Humphrey Bogart ( 27.1.2006 13:17)
Kyllä tämä oli aika hyvä, etenkin kun ottaa huomioon että oli vasta eka jakso. Kohtuullisen mielenkiintoista meininkiä,

Jep "aika hyvä" ja "kohtuullisen"...

Mulle eka jakso sarjasta kertoo kyllä kaiken oleellisen siitä kantsiiko sarjaa jatkossa katsoa kunnolla, vai pelkästään silloin tällöin. Vrt. esim. Shield, Täydelliset naiset, Sopranos, X-Files – nämähän vakuuttivat jo ekassa jaksossa. Tämä taas oli tällästä sähläystä ja kohkausta. Ja se Jack oli päähenkilöksi muuten yllättävän valju eli ilman karismaa. Eikä tässä ollut hyvää läppääkään.
Alive 27.1.2006 13:42

Mites se hobbitin suomi-viittaus meni?

Minusta tämä oli harvinaisen vauhdikas ekaksi jaksoksi. Tykkäsin.
Bitnik 27.1.2006 13:45

Jurassic Park meets Survivor. Ihan ok mutta ei innostanut niin paljoa että jaksaisin uhrata tähän tunnin viikossa seuraavan vuoden tai parin ajan. Tuntui ihan parituntisen elokuvan alkupuoliskolta.

netzach 27.1.2006 13:50
Alive ( 27.1.2006 13:43)
Mites se hobbitin suomi-viittaus meni?

Sain sormuksen suomen kiertueella?
Humphrey Bogart 27.1.2006 13:58
Red Right Hand ( 27.1.2006 15:36)
Humphrey Bogart ( 27.1.2006 13:17)
Kyllä tämä oli aika hyvä, etenkin kun ottaa huomioon että oli vasta eka jakso. Kohtuullisen mielenkiintoista meininkiä,

Jep "aika hyvä" ja "kohtuullisen"...

Mulle eka jakso sarjasta kertoo kyllä kaiken oleellisen siitä kantsiiko sarjaa jatkossa katsoa kunnolla, vai pelkästään silloin tällöin. Vrt. esim. Shield, Täydelliset naiset, Sopranos, X-Files – nämähän vakuuttivat jo ekassa jaksossa.

No, henkilökohtaisesti ei juuri mikään sarja itsellä ole ensimmäisen jakson perusteella tehnyt mitään päräyttävää vaikutusta. X-Files taitaa olla ainoa poikkeus.
Antti Tohka 27.1.2006 14:00
Humphrey Bogart ( 27.1.2006 13:59)
No, henkilökohtaisesti ei juuri mikään sarja itsellä ole ensimmäisen jakson perusteella tehnyt mitään päräyttävää vaikutusta. X-Files taitaa olla ainoa poikkeus.

X-filesin eka kausi sikahalvalla Playlla!
Griffin 27.1.2006 14:02
Bitnik ( 27.1.2006 13:46)
Tuntui ihan parituntisen elokuvan alkupuoliskolta.

Ainakin Pelit lehden keskustelualueella tulisesti sarjaa rakastavat möykkäävät, että tämä olisi ollut pilotiksi tarkoitetun kokonaisuuden toinen puolikas ja meno paranee ihan varmasti. Pitäisi varmaan tehdä pientä ristiin vertailua, että onko tuon sarjan kohdalla virallista totuutta julistava jengi toisessa eli Galactica ketjussa möykkäämässä, että eka osa oli perseestä yms. Mutta ei siitä foorumista sen enempää.

Itseltä meni eka kymmenen minuuttia ohi, kun alitajuisesti sijoitin tämän sarjan kello kymmen slottiin Aliaksen tilalla alkavaksi sarjaksi, ja pääsin mukaan vasta kun kone oli pirstaleina rannalla ja jengi haahuilee verissäpäin että mitäs nyt tehdään. Ei nyt niin kovaa kolahtanut, varsinkin kun lähes kaikki kiinnostavimman oloiset kohdat oli jo miljoonaan kertaan nähty ennakkomainoksissa tai sitten jotain "yllätys"tapahtumaa alleviivattiin ja pyyhittiin naamaan heti kunnolla vrt pilotti ja puhelin.

Pitää nyt kuitenkin tuijottaa muutama jakso lisää, että miten homma lähtee käyntiin oikeasti. Kun tuo nyt kuitenkin tulee järkevään aikaan, eikä tarvitse riekkua puolille öin töllön ääressä.
Fantomas 27.1.2006 14:10

Mulla ainakin viisari värähti siinä kun suihkumoottori imaisi miehen. Määrittelemättön mökä viidakossa oli kiehtovaa.

Griffin 27.1.2006 14:19
Fantomas ( 27.1.2006 14:11)
Mulla ainakin viisari värähti siinä kun suihkumoottori imaisi miehen. Määrittelemättön mökä viidakossa oli kiehtovaa.

Minulla taas viisari värähti aika lujaa alaspäin. Ja juuri siitä syystä, että tuota kohtaa näytettiin mainoksissa heti ja kunnolla. Ei sarjan syy missään tapauksessa, mutta itselläni tuo ennakkomainonta toimi tajuttomasti tunnelmasta nauttimista vastaan. Ja myöskin tuo viidakossa ryskääminen, olisi varmasti ollut vaikutus toinen jos siitäkään ei olisi tiennyt mitään.
Fantomas 27.1.2006 14:22
Griffin ( 27.1.2006 14:20)
Fantomas ( 27.1.2006 14:11)

Minulla taas viisari värähti aika lujaa alaspäin. Ja juuri siitä syystä, että tuota kohtaa näytettiin mainoksissa heti ja kunnolla. Ei sarjan syy missään tapauksessa, mutta itselläni tuo ennakkomainonta toimi tajuttomasti tunnelmasta nauttimista vastaan. Ja myöskin tuo viidakossa ryskääminen, olisi varmasti ollut vaikutus toinen jos siitäkään ei olisi tiennyt mitään.

Mä en kato mainoksia.
Red Right Hand 27.1.2006 14:22
Griffin ( 27.1.2006 14:03)
Itseltä meni eka kymmenen minuuttia ohi, kun alitajuisesti sijoitin tämän sarjan kello kymmen slottiin Aliaksen tilalla alkavaksi sarjaksi, ja pääsin mukaan vasta kun kone oli pirstaleina rannalla ja jengi haahuilee verissäpäin että mitäs nyt tehdään. Ei nyt niin kovaa kolahtanut, varsinkin kun lähes kaikki kiinnostavimman oloiset kohdat oli jo miljoonaan kertaan nähty ennakkomainoksissa

Et missannut siis paljoa. Sarja nimittäin alkoi siitä kun kone oli pirstaleina rannalla. Toi jälkimmäinen kommenttisi on totta omalla kohdalla. Nämä moottorin imaisut, kaveri lentää puuhun, siipi kaatuu päälle, veri roiskuu ikkunoihin jne. jne. ‑jutut on ikävä kyllä spoilattu aika tehokkaasti kanavan toimesta ja kyllähän se vaimentaa fiilistä. Sarjan koko idea (tai näin olen käsittänyt) perustuu yllätyksiin ja nyt nämä yllätysmomentit oli jo nähty useampaan kertaan parin kuukauden tehomainonnan ansiosta. Kiitti hitsisti Nelonen.
Humphrey Bogart 27.1.2006 14:25

Ottakaa nyt Fantomaksesta oppia, älkää katsoko niitä mainoksia.

Fantomas 27.1.2006 14:36
Humphrey Bogart ( 27.1.2006 14:26)
Ottakaa nyt Fantomaksesta oppia, älkää katsoko niitä mainoksia.

Eiku tää on totta. Piintynyt tapa, että ennen kuin mainokset edes ehtii alkaa, alan surffata kanavilla.