SEA Jyväskylä kevät -06

Amadeus 17.1.2006 22:06

Ihme porukkaa. Joudun sen takia laittamaan Jyväskylänkin elokuvat, vaikka pääosin taidan itse olla ainoa, joka näitä käy täällä katsomassa.

1.2. Akira Kurosawa: RASHOMON — PAHOLAISEN TEMPPELI

8.2. Ermanno Olmi: PUUKENKÄPUU

15.2. Luis Buñuel: LOS OLVIDADOS — SÄÄLIKÄÄ HEITÄ

22.2. Fernando E. Solanas: ETELÄN KAIPUU

1.3. Volker Schlöndorff: PETOSTEN KEHÄSSÄ

8.3. Jean Eustache: ÄITI JA HUORA

15.3. Roman Polanski: VEITSI VEDESSÄ (Alkukuvana: Roman Polanski: KAKSI MIESTÄ JA KAAPPI)

22.3. Roman Polanski: INHO

29.3. Jacques Becker: SUURKAUPUNGIN SÄVEL

5.4. R.W. Fassbinder: KOHTI AURINGONLASKUA

12.4. Louis Malle: RAKAS SYDÄN

19.4. Erkko Kivikoski: KUUMA KISSA?

Kommenttia saa heittää, jos haluaa. Tosin yritän joka tapauksessa käydä katsomassa kaikki muut paitsi ensimmäisen ja viimeisen. Beckeriä sentään sain listalle yhden elokuvan verran, kun siitä toiveita SEA:lle lähettelin.
Maldoror 17.1.2006 23:45
Amadeus ( 17.1.2006 22:07)
(Alkukuvana: Roman Polanski: KAKSI MIESTÄ JA KAAPPI)

Tämä on varsin hauska.
Riley 18.1.2006 00:50
Amadeus ( 17.1.2006 22:07)
Ihme porukkaa. Joudun sen takia laittamaan Jyväskylänkin elokuvat, vaikka pääosin taidan itse olla ainoa, joka näitä käy täällä katsomassa.

Olenpa minäkin tuolla aika usein istunut. Dynamon surkea äänentoisto vaan alkaa ottaa pikkuhiljaa pattiin, kun se tahtoo viedä huomiota pois itse elokuvasta.
hamitu 18.1.2006 10:20
Riley ( 18.1.2006 00:51)
Olenpa minäkin tuolla aika usein istunut.

Kuin myös. Tai no usein ja usein, syksyllä en käynyt muistaakseni kuin kahdessa näytöksessä (Bressonin ja Clouzotin pätkät). Nyt kiinnostavat ainakin Buñuelin Los Olvidados, Schlöndorffin Petosten kehässä sekä Eustachen Äiti ja huora. Polanskitkin kiinnostavat periaatteessa, mutta kun ne löytyvät hyllystä ja ne on nähty kovin usein, niin... noh, onhan toisessa tuo alkupätkä ja Repulsion taas on niin hyvä, että sen voisi käydä ihan kannatussyistä.

Riley ( 18.1.2006 00:51)
Dynamon surkea äänentoisto vaan alkaa ottaa pikkuhiljaa pattiin, kun se tahtoo viedä huomiota pois itse elokuvasta.

Tämä on harvinaisen totta.
Amadeus 18.1.2006 12:22

Onhan täällä sitten muitakin, jotka käyvät Dynamolla katselemassa elokuvia. Huonon äänentoiston lisäksi moitetta saavat ikävät istumapaikat, jotka aiheuttavat ikävää puutumusta istumalihaksissa. Saattaakin muodostua koettelemukseksi istua Eustachen Äiti ja huora ‑elokuvan aikana 220 minuuttia paikoillaan. Toisaalta Dynamo on edistystä kirjaston Minnansaliin, jossa SEA:n esityksiä aiemmin taidettiin esittää.