Digiboksit

Il Pinguino 11.1.2006 21:15

En löytänyt aiheesta keskustelua, joten:

Onko kokemusta kovalevyllä varustetuista digibokseista? Haluaisin sellaisen, mutta kaikki näkemäni maksavat yli 500 euroa, mikä on liikaa.

Miten paljon merkeissä on eroja?
Antti Tohka 11.1.2006 21:17
Il Pinguino ( 11.1.2006 21:16)
En löytänyt aiheesta keskustelua, joten:

Onko kokemusta kovalevyllä varustetuista digibokseista? Haluaisin sellaisen, mutta kaikki näkemäni maksavat yli 500 euroa, mikä on liikaa.

Miten paljon merkeissä on eroja?

Mä ostin viime kevään Hulluilta päiviltä Handanin. Se maksoi 300 euroa ja on ihan vitun nerokas laite. Kannattaa siis väijyä alennuksia.
Il Pinguino 11.1.2006 21:20

OK. Paljonko on muistia ja mikä malli on kyseessä? Kenties niitä saa vielä jostain.

Lazer 11.1.2006 21:23

Kovalevyn kokohan kanssa vaikuttaa tohon hintaan, mutta kyllä noita alle 500:n saa jatkuvasti. Esim. tänään On/offin mainoksessa n. 400 oli yks.

netzach 11.1.2006 22:01

Eikö kelpaa halpa värkki tietokoneeseen. Olisi sitten helppo poltella dvd:t.

Artisan 11.1.2006 22:39

Voin myydä oman Handanini 450 eurolla. Siinä on 160 Gt kovalevykin, ja takuuta voimassa jotain 11 kk.

Edit: niin, siis selvyyden vuoksi, kuten edellä todettiin se on nerokas laite mutta olen käytännössä havainnut sen itselleni aika tarpeettomaksi.
Il Pinguino 11.1.2006 22:58
Artisan ( 11.1.2006 22:40)
Voin myydä oman Handanini 450 eurolla. Siinä on 160 Gt kovalevykin, ja takuuta voimassa jotain 11 kk.

Edit: niin, siis selvyyden vuoksi, kuten edellä todettiin se on nerokas laite mutta olen käytännössä havainnut sen itselleni aika tarpeettomaksi.

Niin. Kuvittelen tietenkin nauhoittavani kaikki mahdolliset leffat ja dokumentit, vaikka olen pystynyt elämään ilman videoita viimeiset 10 vuotta.

Seuraava kysymys onkin: tarvitsenko todella kovalevyllistä digiboksia?
netzach 12.1.2006 07:45
Il Pinguino ( 11.1.2006 22:59)
Artisan ( 11.1.2006 22:40)

Niin. Kuvittelen tietenkin nauhoittavani kaikki mahdolliset leffat ja dokumentit, vaikka olen pystynyt elämään ilman videoita viimeiset 10 vuotta.

Seuraava kysymys onkin: tarvitsenko todella kovalevyllistä digiboksia?

Ja milläs ne poltat dvd:lle, sekin maksaa. Ellei sitten poksissa ole usb-lähtöä tietsikalle, joka olisi aika paljon halvempi kuin polttava dvd-asema + kunnon editointimahdollisuudet.
Alive 12.1.2006 08:38

Tallentava digiboksi on nerokas laite ajansiirtoon. Mulla on Humax, joka on erittäin käyttäjäystävällinen, huonoja puolia ainoastaan yksi viritin ja pienehkö kovalevy (80gt). Tosin pienen kovalevyn etu on se että tuleepa siivottua sieltä turhat roinat useammin pois. Muita etuja mm. edullinen hinta, luulisi löytyvän jo noin 300 euroon (maksoin yli vuosi sitten n. 370 e).

Jossain syksyn TM:ssä oli suht kattava vertailu tallentavista digibokseista.

EDIT: Tää on tosiaan kaapeliverkkoon ja ilmeisesti sama laite mitä Antti tuolla alempana kehuu
k-mikko 12.1.2006 15:03

Tallentava digiboksi on ajatuksena erittäin fiksu laite. Jos jotain haluaa talteen, voipi ostaa dvd:llä (ei toki kaikkea). Ei niitä nauhoitettuja vhs-nauhojakaan jaksanut kovin usein kytätä jos orkkiksia oli vaihtoehtona. Minun mielestäni, nyt ei jaksa väitellä. Oma Medion vaan bugaa välillä. Tiistain Shield ei näkynyt ollenkaan ja sitä ennen 6ixtynin9 töksähti jumiin puolessa välissä. Karkea arvio voisi olla, että ehkä melkein n. 5% tallennuksista epäonnistuu jotenkin ja etenkin se ottaa pannuun, jos tallennus vaikuttaa toimivalta ja pysähtyy sitten jossain vaiheessa.

Antti Vanhala 12.1.2006 17:08

Tarjontaan vaikuttaa myös se tarvitaanko laite maanpäälliseen vai kaapeliverkkoon, eli DVB-T vai DVB-C. Muuten olen samaa mieltä, tallentava boksi on uskomattoman kätevä laite jota ilman on vaikea olla kun siihen on tottunut tv:n katselussa. Jo mahdollisuus pysäyttää lähetys ja kelata sitä koska tahansa katselun aikana kun livelähetystäkin laitteet puskuroivat koko ajan kahdenkin tunnin ajan. Itse olen tykästynyt Humaxin laitteisiin, niistä on vain hyviä kokemuksia, tallennukset ovat onnistuneet aina jne. Ensin omistin 40 gigan laitteen joka on jo poistunut myynnistä. Tuokin levytila riitti pitkälle, jos jotain ei tullut kohtuullisessa ajassa katseltua niin pois vain ja lisätilaa tuli. Nykyinen kaapelimalli CV-2000 on 80 gigan levyllä eikä ole koskaan ollut yli 60 % täynnä. Yksi viritin mutta sekin riittää aika pitkälle. Hintaa noin 300 euroa.

SuperNinja 17.1.2006 10:41

Suosituksia halvoista DVB-C bokseista? Useimmiten kauppojen tarjouslehtisissä näkyy vain DVB-T bokseja.

mjokio 28.1.2006 14:36

Laitetaan tähän jatkoksi, kovalevyllinen Philipsin DVD-soitin 389€ Gigantissa, 160 giganen kovalevy kiinnostais, mutta philips ja gigantti ei ole maailman luotettavin yhdistelmä, omistaako kukaan tuollaista, kommentteja!

Linkki soittimeen.
wicked clown 28.1.2006 21:02

Onko HTV:n Handan 7700 boksista kokemuksia. Trabantilla, eikun DVDPlazalla on mielipiteitä vähän laidasta laitaan. Pitäisi päästä videoista eroon ja saada kovalevyllinen tallennin, mutta eihän sillä mitään tee, jos se nauhoittaa milloin huvittaa ja pätkii loppuja pois. Tää olisi kuitenkin halvempi kuin Topfield ja saisi sanmalla kanaviakin kaupan päälle.

Artisan 29.1.2006 10:43
mjokio ( 28.1.2006 14:37)
Laitetaan tähän jatkoksi, kovalevyllinen Philipsin DVD-soitin 389€ Gigantissa, 160 giganen kovalevy kiinnostais, mutta philips ja gigantti ei ole maailman luotettavin yhdistelmä, omistaako kukaan tuollaista, kommentteja!

Linkki soittimeen.

No tuossa ei varmaankaan ole digiviritintä? Eli vehje on käyttökelpoinen enää puolitoista vuotta, ja hinta on siksi edullinen.