Digiboksit

mjokio 29.1.2006 13:34
Artisan ( 29.1.2006 12:44)
mjokio ( 28.1.2006 14:37)
Laitetaan tähän jatkoksi, kovalevyllinen Philipsin DVD-soitin 389€ Gigantissa, 160 giganen kovalevy kiinnostais, mutta philips ja gigantti ei ole maailman luotettavin yhdistelmä, omistaako kukaan tuollaista, kommentteja!

Linkki soittimeen.

No tuossa ei varmaankaan ole digiviritintä? Eli vehje on käyttökelpoinen enää puolitoista vuotta, ja hinta on siksi edullinen.

En vaan jaksanut avata tallentaville dvd-soittimille omaa topiccia, tuohan toimii vhs:sän korvaajana, varmaan yli sen 1.5 vuotta.
Rikhard 30.1.2006 12:08

Jos jotakuta mahdollisesti kiinnostaa, jäi ylimääräiseksi Nokia 260T digiboksi, kun kaapelikämppään muutin. Voi tarjota vaikka privana jos joku keksii laitteelle käyttöä.

Ollut käytössä alle puoli vuotta ja takuutakin pitäisi olla vielä jäljellä, pitää vaan etsiä kuitit ja muut sälät. Softapäivityksien myötä nykyisin ajastus ohjelmaoppaasta onnistuu 80gb:n kovalevylle, vaikka netissä olevat arviot muuta väittävätkin.

Kohtalaisen ripeä nokiaksi, kiintolevyn tuuletin on melko äänekäs ja välillä laite bugaa niin että sitä ei saa sammumaan kuin repimällä töpselin irti seinästä. thumbsup.gif
Romero 5.2.2006 16:05
netzach ( 11.1.2006 22:02)
Eikö kelpaa halpa värkki tietokoneeseen. Olisi sitten helppo poltella dvd:t.

Kun aikani pyörittelin mielessäni mahdollisia yhdistelmiä tulin juuri tähän lopputulokseen: Minua ei kiinnosta vähääkään kasvattaa olohuoneen piuha- ja laiteviidakkoa kiintolevyllisellä digiboksilla ja tallentavalla pöytä-DVD:llä, kun taas pelkän levynpolttimen yhdistäminen digitelkkuun ei puolestaan auttaisi juurikaan nauhoittamisen tympeyden suhteen koska telkussa on vain yksi viritin. Nyt on sitten näillä näkymin tulossa tällainen digiviritin ja ‑tallennin, lisäksi laite hoitaa tarvittaessa kaappauksen myös ulkoisista kuvalähteistä joten eiköhän tuolla selviä nyt aika pitkälle ja levylle poltto hoituu hyvin näpsäkästi.
mjokio 5.2.2006 16:56
Romero ( 5.2.2006 18:06)
netzach ( 11.1.2006 22:02)
Eikö kelpaa halpa värkki tietokoneeseen. Olisi sitten helppo poltella dvd:t.

Kun aikani pyörittelin mielessäni mahdollisia yhdistelmiä tulin juuri tähän lopputulokseen: Minua ei kiinnosta vähääkään kasvattaa olohuoneen piuha- ja laiteviidakkoa kiintolevyllisellä digiboksilla ja tallentavalla pöytä-DVD:llä, kun taas pelkän levynpolttimen yhdistäminen digitelkkuun ei puolestaan auttaisi juurikaan nauhoittamisen tympeyden suhteen koska telkussa on vain yksi viritin. Nyt on sitten näillä näkymin tulossa tällainen digiviritin ja ‑tallennin, lisäksi laite hoitaa tarvittaessa kaappauksen myös ulkoisista kuvalähteistä joten eiköhän tuolla selviä nyt aika pitkälle ja levylle poltto hoituu hyvin näpsäkästi.

Onko nuo kortit jo kehittyneet sen verran, että esim. Ylen tekstitykset toimivat?
Rikhard 5.2.2006 17:11
mjokio ( 5.2.2006 16:57)
Onko nuo kortit jo kehittyneet sen verran, että esim. Ylen tekstitykset toimivat?

Kuulemani mukaan vain yhdellä kortilla (jonka nimeä en nyt saa päähäni) toimii ylen tekstit. Tuosta Happaugestakin puuttuu se tärkein, eli conax korttipaikka. sad.gif

Itse kun oon nyt tallentavan kaapeliboksin hankintaa miettinyt, tulin siihen tulokseen, että 1 virittiminen malli saa riittää. Pystyn katsomaan analogikanavaa vuoden 2007 loppupuolelle asti tuon digin rinnalla, jos haluan tallentaa ja katsoa eri kanavaa samaan aikaan. Ehkä jo 2007 loppupuolella on ajankohtaista päivittää televisio johonkin digivirittimen omaavaan HD malliin ja hyvällä tsägällä silloin voi olla ulkona jo antenni ja kaapelivastaanottoon suoraan kykeneviä laitteita, jottei telkkari ole myytävänä heti kun asuinolosuhteet muuttuvat.

On sitä ennenkin pärjätty yhden virittimen vhs-nauhurilla ja yhden virittimen televisiolla, eivätkä ne edes buganneet niin paljon kuin kahden virittimen vempaimet, jotka tallentavat jos siltä tuntuu.

Sivuhuomautuksena kaikille jotka kahta viritintä ovat hankkimassa, että ongelmia tulee esim Canal+ talletusten kanssa, jos tallentaa kahta "salattua kanavaa" samanaikaisesti. Vain toiseen tallennukseen tarttuu purkuavain ja toinen tarvitsee kopioida salaamattomana johonkin ennen kuin salausavain kortilla muuttuu.
Romero 5.2.2006 18:18
Rikhard ( 5.2.2006 17:12)
mjokio ( 5.2.2006 16:57)

Kuulemani mukaan vain yhdellä kortilla (jonka nimeä en nyt saa päähäni) toimii ylen tekstit. Tuosta Happaugestakin puuttuu se tärkein, eli conax korttipaikka. sad.gif

Itse olen saanut taustatietoja tutkiessani sen käsityksen, että DVB-tekstien toimiminen riippuu ennemminkin käytetystä softasta kuin kortista – jonkin ajan päästähän tuosta on sitten jotain konkreettista sanottavaa. Korttipaikkaa ei ole ikävä koska minulla ei olisi sille käyttöä muutenkaan.
tinman 5.2.2006 18:53

Itse jättäisin vielä tietokoneen digikortit kasvamaan edes murkkuiän ylitse. Uusimmassa Mikro Bitissä oli testattu nyt joku kortti, joka "melkein" toimii, edellisessä katsauksessa aiheeseen ei toimivaa korttia ollut ainuttakaan.

mjokio 18.2.2006 08:11
Tälläisistä kokemuksia?
Rikhard 19.2.2006 06:06
mjokio ( 18.2.2006 08:12)
Tälläisistä kokemuksia?

Eikö USB yleensäkin merkkaa paskaa? Mun eka USB tulostin, printtasi aina 20 sivua jotain sekalaista merkkijonoa, haluamani tulosteen jälkeen... jos ei poistanut kaapeli printterin perästä. Heitin sen roskiin ja ostin uuden LPT mallin, toimii hienosti. smile.gif
Ilja Rautsi 16.2.2011 14:36

Pitäisi ostaa nauhoittava kaapeliboksi, jolta saa helposti (kuulin että näissä olisi aste-eroja...) vedettyä koneelle kamaa. Mites tämä

Topfield, Tf500pvrc?
Red Right Hand 16.2.2011 15:07
Ilja Rautsi ( 16.2.2011 14:36)
Pitäisi ostaa nauhoittava kaapeliboksi, jolta saa helposti (kuulin että näissä olisi aste-eroja...) vedettyä koneelle kamaa. Mites tämä Topfield, Tf500pvrc?

Meillä on Toppiksen Tf600pvrc. Eikä saa helposti vedettyä kamaa. Eli mitään plug and play ‑tyyppisiä ratkaisua ei boksisa ole. USB löytyy, mutta sillä voi kuulemma lähinnä siirtää vain päivitykset boksiin.
Antti Vanhala 16.2.2011 16:55

Eikös Toppareilla ole jo ihan perinteisesti ollut helppoa siirtää tallennuksia usb:n kautta tietokoneelle? Itselläni on tuo 500-malli ja tiedostojen siirto Topfieldin omalla altair-ohjelmalla onnistui heti kun asensi oikean ajurin Windows XP:n. Homma onnistunee jo Win seiskallakin mutta siitä ei ole kokemusta.

Red Right Hand 16.2.2011 17:31

Hmmm. voi olla että sekoilen.

Ilja Rautsi 16.2.2011 17:50

Tässä olisi kyseessä Macbook, mutta siihen vaadittava Streamclip löytyy jo valmiiksi. Ehkä kyselen vielä kaupasta lisää.

Antti Vanhala 16.2.2011 21:05

Onnistuuko usb-siirto Macilla nykyään, itse olen tehnyt siirrot ainoastaan XP-koneella?