23.11.2008 22:20
En kai minä edes muista, että milloin mikäkin elokuva on tehty... Noh, koitetaan.
Cidade de Deus on ehkä yksi parhaimmista elokuvista mitä olen koskaan nähnyt. Hieno ja realistinen kuvaus Rion faveloista. Mitä sitä sen kummemmin kiertelemään.
Death Proof. Sanokaa mitä sanotte, minä olin aivan täpinöissäni kun kävin katsomassa ko leffan. Ja olen edelleen. Ehdottomasti parasta Tarantinoa ja Zoe Bell on rakkaus.
Tideland. En nyt tiedä miten tähän leffaan pitäisi oikeasti suhtautua. Minusta se oli ihana elokuva, mutta toisaalta tuntuu siltä, että on väärin ajatella noin elokuvasta, jossa pieni tyttö värkkää isälleen onnellisena heroiiniruiskuja ja muuta yhtä mukavaa.
LoTRit. Tolkien-fani tykkää. Ei mulla muuta.
Battle Royale on hyvä esimerkki, miksi pidän ylipäätänsä aasialaisista elokuvista. Heidän ajatuksenjuoksu on jotain täysin käsittämätöntä ja pidän käsittämättömistä elokuvista.
The Fountain menee myös näihin täysin käsittämättömiin elokuviin. Tämä on myös visuaalisesti todella upea elokuva.
(Ensin oli vaikea aloittaa, nyt on vaikea lopettaa.)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Ahaa, Jim Carrey siis osaa näytellä! Hyvä esimerkki nerosta käsikirjoituksesta.
Pirates of the Caribbeanit. Khöhöm. Jack Sparrow. Ööö, joo.
Samaria tai Samaritan Girl, mikä lie. Miksi joillain elokuvilla on 3085234685 eri nimeä? Noh, kuitenkin. Tässä käsitellään arkaa aihetta (lapsiprostituutiota) hienosti ja hellästi.