Parhaat 2000-luvun leffat?

Antti Tohka 8.8.2008 08:26
Young Hova ( 7.8.2008 22:03)
Olen kattonut Adam's Applesin jo neljä kertaa, eikä yhtään putoo pointsit!

Oletko joka kerta yhtä yllättynyt, miten nerokasta meininki on. En nyt tosiaa rupea sanomaan, ettei Adam's Apples olisi erinomainen elokuva.
Young Hova 8.8.2008 10:27

Toistaiseksi kyllä! Tossa on niin loistavat hahmot (KAIKKI), tajuttomia läppiä (ekana tulee mieleen ja alkaa heti naurattaa Hitlerin kuva, How Deep is Your Love, se kun naapuri selittää tosiasiat pappilanisännän taustasta) ja samaan aikaan niin suurenmoinen tarina. Ei yhtään turhaa sekuntia. Sikäli parempi kuin Pusher 2, joka voisi olla noin 5 minuuttia lyhyempikin.

Antti Tohka 8.8.2008 10:34
Young Hova ( 8.8.2008 09:28)
Toistaiseksi kyllä! Tossa on niin loistavat hahmot (KAIKKI), tajuttomia läppiä (ekana tulee mieleen ja alkaa heti naurattaa Hitlerin kuva, How Deep is Your Love, se kun naapuri selittää tosiasiat pappilanisännän taustasta) ja samaan aikaan niin suurenmoinen tarina. Ei yhtään turhaa sekuntia. Sikäli parempi kuin Pusher 2, joka voisi olla noin 5 minuuttia lyhyempikin.

Kaipa tämä täytyy katsoa uudestaan. Pusher kakkosen olen katsonut neljä kertaa (ekan kerran tosin filmiltä Tanskassa, eli aika paljon meni ohi) ja se muuttuu joka kerta paremmaksi.

Green Butcherssin läppä, missä lihakauppias selittää jollekin mummolle, miten rakastaa makkaraa, koska se on ultimaattinen nöyryytys eläintä kohtaan (lihat tungetaan eläimen omaan suoleen), on mielestäni hilpeämpi kuin yksikään mainitsemistasi hauskoista jutuista.

k-mikko 8.8.2008 10:36

Itse taas rankkaisin Vilkkuvat valot parhaimmaksi (nähnyt 2 kertaa), ehkä lämminhenkisyytensä takia enemmän kuin sen, mikä muu näissä on loistavaa. Green Butchers tokaksi (samoin 2 kertaa) ja vain kerran ja ainoana teatterissa nähty Adam's Apples jäisi kolmanneksi. Kaikki kuitenkin vähintään hyviä, ja on kai Adam's Apples toisenkin kerran katsottava kunhan dvd tulee seuraavan kerran halvalla vastaan.

(The Lukewarm.) 8.8.2008 11:15

Ei voi kuin ihmetellä mitä A.I. tekee tuolla ihmisten listoilla. Se on niin masentava, ettei edes naurata. Helposti tuskallisin elokuvakokemus mitä olen koskaan kokenut. Ja mä olen sentään kaikenlaista paskaa nähnyt teatterissa...

Tässä nyt muutama:

Blisfully Yours

Dancer in the Dark

Fyra nyanser av brunt

Gozu

In the Mood For Love

Innocence

Kill Bill

La Pianiste

Life Aquatic with Steve Zissou

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Love Liza

Sånger från andra våningen

There Will Be Blood

Woman On The Beach

Wonder Boys
Bad Rain 8.8.2008 11:15

Adam's Applesissa on kyllä enemmänkin loistavia hahmoja, mutta se miten Ulrich Thomsen Adamina näyttää samaan aikaan uteliaalta, vittuuntuneelta ja välinpitämättömältä on kyllä nerokas suoritus. Ei pysty pokerinaamalla katsomaan.

Antti Tohka 8.8.2008 11:47
(The Lukewarm.) ( 8.8.2008 10:16)
Ei voi kuin ihmetellä mitä Life Aquatic with Steve Zissou tekee tuolla ihmisten listoilla. Se on niin masentava, ettei edes naurata. Helposti tuskallisimpia elokuvakokemuksia, mitä olen koskaan kokenut. Ja mä olen sentään kaikenlaista paskaa nähnyt teatterissa...

Komppi!
Young Hova 8.8.2008 12:00
Antti Tohka ( 8.8.2008 10:35)
Green Butcherssin läppä, missä lihakauppias selittää jollekin mummolle, miten rakastaa makkaraa, koska se on ultimaattinen nöyryytys eläintä kohtaan (lihat tungetaan eläimen omaan suoleen), on mielestäni hilpeämpi kuin yksikään mainitsemistasi hauskoista jutuista.

Adams Applesissa sama näyttelijä selittää sen pappilanisännän sangen traagista, peräti TRAGIKOOMISTA taustaa yhtä intensiivisesti... No, makuasia.
Young Hova 8.8.2008 12:04
Antti Tohka ( 8.8.2008 10:35)
Pusher kakkosen olen katsonut neljä kertaa

En ole pitänyt kirjaa, mutta kyllä tää on 2000-luvun eniten katsomani elokuva BB2:n, Yksinteoin ja Cruisingin ohella. Katselukertojen määrä lienee jotain kymmenen pintaan, tosin puolet niistä varmaan hieman humalassa. Viimeksi juhannusaattona joskus kolmen aikoihin kotiin palattuani katsoin tämän. Daamini kanssa. Hänkin oli sangen liikuttunut Tonnyn toilailuista.
Artisan 8.8.2008 12:17
(The Lukewarm.) ( 8.8.2008 11:16)
Ei voi kuin ihmetellä mitä Rambo tekee tuolla ihmisten listoilla. Se on niin masentava, ettei edes naurata. Helposti tuskallisin elokuvakokemus mitä olen koskaan kokenut. Ja mä olen sentään kaikenlaista paskaa nähnyt teatterissa...

Toinen komppi!
KCrimso 8.8.2008 12:52
(The Lukewarm.) ( 8.8.2008 11:16)
Ei voi kuin ihmetellä mitä Battle Royale tekee tuolla ihmisten listoilla. Se on niin masentava, ettei edes naurata. Helposti tuskallisin elokuvakokemus mitä olen koskaan kokenut. Ja mä olen sentään kaikenlaista paskaa nähnyt teatterissa...

Kolmas komppi.
Antti Tohka 8.8.2008 13:10

A.I. Artificial Intelligence (Steven Spielberg) EON

Alexander (Oliver Stone) EON

The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford (Andrew Dominik) EON

Borat (Larry Charles) ****

Collateral (Michael Mann) **½

The Dark Knight (Christopher Nolan) EON

The Fountain (Darren Aronofsky) EON

The Incredibles (Brad Bird) EON

Into The Wild (Sean Penn) EON

Kill Bill Vol 1 + Vol 2 (Quentin Tarantino) ***-****

The Life Aquatic With Steve Zissou (Wes Anderson) *½

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring (Peter Jackson) ****

Lost In Translation (Sofia Coppola) ***½

Mullholland Drive (David Lynch) **½

Munich (Steven Spielberg) ****

No Country For Old Men (Joel Coen) ****

Requiem For A Dream (Darren Aronofsky) ***

Sideways (Alexander Payne) ****

There Will Be Blood (P.T. Anderson) ****

United 93 (Paul Greengrass) ****

The Dark Knight EON

The Lord of the Rings: The Return of the King ****

City of God ***½

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring ****

WALL·E EON

Memento **½

The Lord of the Rings: The Two Towers ****½

Amélie ***

The Departed ***

Muiden elämä EON

Tahraton mieli EON

Pianisti EON

Spirited Away ****

Pan's Labyrinth ****

Requiem for a Dream ***

Perikato ****

No Country for Old Men ****

There Will Be Blood ****

Sin City ****

The Prestige ***

Hotelli Ruanda ***

Batman Begins ***

Oldboy ***

Donnie Darko EON

Gladiator **

Kill Bill vol. 1 ****

Erämaan armoille EON

Medusan sinetti ****

Million Dollar Baby ***½

Rottatouille EON
JMustonen 8.8.2008 15:07

Jonkinlainen lista aakkosjärjestyksessä:

Top-10:

Battle Royale (2001)

Czesc Tereska (2001)

Master and Commander: The Far Side of the World (2003)

Munich (2005)

Pianist, The (2002)

Pride & Prejudice (2005)

Snow Walker, The (2003)

Touching the Void (2003)

United 93 (2006)

Untergang, Der (2004)

Top-15:

Bully (2001)

Collateral (2004)

Incredibles, The (2004)

Memories of Murder (2003)

Rambo (2008)
Antti Tohka 8.8.2008 15:26
JMustonen ( 8.8.2008 13:08)

Nyt kyllä tipahdin eniten.
Humphrey Bogart 8.8.2008 15:29
Antti Tohka ( 8.8.2008 15:27)
JMustonen ( 8.8.2008 13:08)

Nyt kyllä tipahdin eniten.

Hieno elokuva.