30.10.2005 15:47
Pistetäänpä nyt tännekkin meille ali-ihmisille puheenaiheeksi, kun eivät näemmä yläkerran herrat päästä leikkimään heidän alueelle.
Eli, ketkä olivat tämän vuotisessa Night Visionsissä, ja mitä saivat irti sieltä?
Kuten itse jo hohto foorumille pistin (kuten vakiolukijakuntani ehti jo huomata), enpä itse ainakaan kovin paljoa tämän vuoden NV tarjonnasta innostunut.
Pienehkö pettymys siis tämän vuoden night visions. Suurin osa leffoista oli joko turruttavan keskivertoja, tai täydellisiä turtteja. Myös puhujat olivat löytäneet tiensä saleihin ja ainakin devils rejectsin aikana kuului jatkuva keskustelu takarivistä. On se nyt perkele kun ei osata pitää turpaansa kiinni edes paria tuntia.
Leffoista kärkipäätä edusti mainio The Descent mikä oli kerrankin pelottava kauhuleffa. Ihmisetkin näköjään pitivät kun jostain parvelta kuului suht äänekkäitä kiljahduksia ajoittain.
Huonointa päätä edusti Keira Knightleyn järjettömän laaduton Domino mistä ei löytänyt sitten mitään positiivista. Kuraa alusta loppuun.
Corpse Bride oli yllättävän keskiverto ja mitäänsanomaton. Aika suuri harmi kun tietää että sama tekijä on aikoinaan tehnyt sellaisenkin mestariteoksen kuin Nightmare Before Christmas.
Emily Rose oli paikoitellen ihan toimiva, varsinkin manausjaksossa. Mutta silti tuntui vain liian pitkältä Law and Order jaksolta.
Exorcism of Emily Rose **½
Corpse Bride ***
The Descent ****
Devils Rejects * (tai ****)
Domino ½
Demonsia tai Supersonicia en jäänyt katsomaan.
(Ja humpreylle mainittakoon että Demonsin kuin myös I Spitin olin jo aiemmin nähnyt. Demonsista pidän, mutta Spit on yksinkertaisesti sontaa silmissäni. Tietysti jos vituttaa että meikäläiset käyvät katsomassa leffoja joista itse et välitä niin ainahan toisessa salissa on tilaa. Kuitenkin me tuomme ihan samat rahat tiskiin kuin tekin.)