Neula kaakossa kaasutettiin LD-rintamalla jo 90-luvun etkoilla. Keräily kuittasi käteiskassasta vuosien varrella niin omat, lainatut kuin varastetutkin, joten uhraukset kaikesta muusta oli sen mukaiset. Levyjen hinnat hipoi pilviä em. periodilla paikoin siinä määrin, että jatkumo muutoin mielekkään formaatin parissa olisi ilman dvd-aikaa muodostunut miltei mahdottomaksi. Vuosituhannen vaihteessa vihitty siirtymäriitti dvd:en vesitti vääjäämättä viimeisetkin mielihalut lasereihin, ja hela hoito hiipui historiaan satojen ja taas satojen levyjen sekä (ikävä kyllä) Pioneer CLD-D925 ‑soittimen kera. Yhtäältä tuntuu kuin sitä kaikkea kaipaisi nostalgiannälkään enemmän kuin aikoihin tässä sieluttomien sinikiekkojen ikeessä, ja toisaalta... aika kultaa muistot. "Been there, done that."
Laserdisc
Minulla on vieläkin noin 200 LD-levyä.
Olen myös löytänyt noi tässä keskustelussa mainitsemani Viyn ja Blazing Magnumsin LD:t.
Itse olen etsinyt Viyn ja Blazing Magnumsin
JPN levyjä. Molemmista maksan hyvin
Paras paikka tutkia levyjä: www.lddb.com
Itse en noista raatsi luopua.
www.lddb.com on toki tuttu. Tämä oli ehkä sellainen, missä on pitkä luettelo nimikkeistä, jotka on julkaistu LD:nä, mutta ei nykyaikaisemmassa formaatissa: http://dadons-laserdiscs.com/
Nyt löytyi hyvä sivu! KIITOS KIITOS!
Hieman tosin huvitti että noiden harvinaisten levyjen listassa ekana on Fugitive. No okei, se on harvinainen anamorfisena ld-julkaisuna kun sitä sai vain Toshiban laajakuvatv:n mukana mutta eihän tuo nyt leffana oikeuta 150 taalan hintaa
Vaan onpa näiden katselu jäänyt vähälle kun Leijonakuningaskin on nyt bluna. Tuo Pioneer 925 tuli kyllä viritettyä käyttökuntoon vuosi sitten mutta tuon lisäksi olen katsonut varmaan yhden elokuvan. Voisi myydäkin mutta kun postitus ei oikein huvita niin kysyntä on näille aika pientä Suomessa. Euroopan markkinat voisi tietty olla eri asia.
Niin myydä kaikki kerralla vai?
HI-MUSE VISION soitin olisi kyllä aika hieno..
Analogista HD kuvaa, levyjä ei ole paljon,mutta laite edustaa hienointa elokuvatekniikkaa koko maailmassa.
Laitekin kevyt,noin 37 KG
home.q03.itscom.net/nsa/PioneerHLD-X9.htm
Niin myydä kaikki kerralla vai?
Lähinnä tuon Pioneer 925 ‑soittimen myyminen on käynyt mielessä, levyjä nyt ei montaa enää ole kun jo joskus vuosia sitten myin paketissa yhden soittimen (tietty niitä piti olla aikoinaan useampia varmuuden vuoksi) ja ison kasan levyjä.
Tuo Pioneer X9 on kyllä LD-soitinten kuningas, ehdottomasti. Myös aiempi X0-malli on vastaavassa järeysluokassa. Mainio tuo sivusto muutenkin harvinaisemman ld-infon osalta, näemmä myyjä on yhä aktiivinen, nsa:lta olenkin ostanut muutamia harvinaisia dvd:tä jo joskus yli 10 vuotta sitten.
HI-MUSE VISION soitin olisi kyllä aika hieno..
Analogista HD kuvaa, levyjä ei ole paljon,mutta laite edustaa hienointa elokuvatekniikkaa koko maailmassa.
Levyjä ei tosiaan ole paljon, mutta tokihan samalla laitteella sitten katsoo oivallisesti tavalliset laserdiscit. MUSE tosin vaatii soittimen lisäksi oman dekooderinsa. Onko muuten kukaan seurannut, onko näitä X0-/ X9-soittimia liikkunut Euroopassa esimerkiksi ebayssä ja jos, niin mihin hintaan?
Tavallisten ld:n katselu parhaalla laadullahan se tosiaan olisi tuollaisen laitteen idea softatarjonta huomioiden. Yksi Pioneer X0 näyttää nyt olevan huudettavana, ei siihen huutoja ole tullut ja sulkeutuu pian mutta kova on luotto laitteen kysyntään kun lähtöhinta on yhä niinkin kova kuin 4000 USD. Mutta ei tämäkään Euroopassa ollut.
Yksi Pioneer X0 näyttää nyt olevan huudettavana, ei siihen huutoja ole tullut ja sulkeutuu pian mutta kova on luotto laitteen kysyntään kun lähtöhinta on yhä niinkin kova kuin 4000 USD. Mutta ei tämäkään Euroopassa ollut.
Ehkä parisen viikkoa sitten tuli ebayssä vastaan tuollainen. Sen yksilön lähtöhinta oli 6000 USD. Mutta en ole siis itsekään seurannut näiden markkinoita mitenkään.
Eikö tossa supervehkeessä ole se kooderi mukana? Tai sitten ei ole.. Nsa Joo jaksaa painaa hommia,itse hommannut siltä kymmenen vuotta sitten Revenge Of The Ninjan. Mitä Antti meinasit soittimen virittämisellä.
Käytitkö huoltoliikkeessä?
Itsellä on CLD-515 JA se Pioneerin Compo mikä maksoi 10000 markkaa. Yhdelle kaverille kävin tinkimässä sen Kouvolan Mustassa Pörssissä(tänään kävin,tyhjää alkaa olla,muutto edessä sinne Superkauppakeskus Veturiin) 9200 Markkaan ja sain itse Plussat..
Mitä levyjä sulla on?
Eipä soitinta onneksi tarvinnut huoltaa, tarkoitin vain että nykyään nojataan vahvasti HDMI-liitäntöihin joten pientä virittämistä oli että sai kuvan lisäksi myös 5.1-äänet kuuluville. Levyjä ei montaa ole, ei mitään ihmeellistä, Robocop Criterion, Videodrome on esim. jäänyt nostalgiamielessä hyllyyn.
Eli mitä duunasit siihen?
Ei sulla ylim. RF-DEMULAATTORIA OLISI?
Ei ole sisäänrakennettua dekooderia noissa MUSE-laitteissa. DVD/ LD ‑combo-malleja muuten oli useampiakin, jos DIMITRI sellaiseen edellä viittasi. Itsellänihän esimerkiksi on "Pioneer DVL-919E" 2000-luvun puolelta. LD/ CD ‑comboja oli sitten paljon enemmän. MUSE-laitteilla taas ei käsittääkseni pysty soittamaan mitään muuta kuin LD:tä.