Tulipa mieleen herättää keskustelua tästä menneiden aikojen kuningasformaatista kun omia levyjä vilkaistuani huomasin että eipä noita ole aikoihin tullut katsottua. DVD-alelaarit ja muu jatkuvasti uusiutuva tarjonta (esim. digiboksin kiintolevy) katsottavan suhteen pitää huolen siitä että vaivatonta katsottavaa on aina helposti saatavilla. Keiden muiden hyllystä löytyy vielä ld:tä, välillä tulee kyllä mietittyä että tuossa ne vain pölyttyvät, mutta onhan ne hienon näköisiä pieniin kiekkoihin verrattuna. Pitäisi varmaan ripustaa pari seinälle, kai niitä lp-levyille tehtyjä taulukehikkoja vielä jostain saisi? No, ainakin täysin alkuperäiset laajakuvaiset Star Warsit puolustavat formaatin hengissäpitoa vaikka touhussa onkin jo sellaista savikiekkojen makua. Ebayssa näyttää silti olevan vielä vilkasta tässäkin kategoriassa.
Laserdisc
Myin aikaa sitten oman soittimen ja kasan levyjäni. Jälkikäteen kyllä harmitti kun lähinnä rahapulan takia niistä luovuin. Onhan se eri juttu hypistellä kädessä ld:tä kuin pientä dvd:tä.
Itsekin myin muutama vuosi sitten LD:t pois DVD:n tieltä, nykyään tietenkin harmittaa vaikkei niillä sinänsä enää mitään tehnytkään.
Oli se kyllä hienoa & jännittävää katsella The Killeriä "helvetin hyvällä kuvanlaadulla" ja vieläpä kultalevyltä (tuohon aikaan ei vielä ollut varaa DVD-soittimeen eikä levyjäkään ollut niin hirveästi saatavilla) ja tunnelmaa vain nostatti käydä kääntämässä/vaihtamassa levyä kesken elokuvan, sen jättimäisen levykelkan avautumisessa oli jotain maagista. Kyllä tuli aina odotettua, että milloin Filmifriikin sivuille päivitetään käytetyt LD:t...
Pitäisi tosiaan ostaa vielä jokunen levy muistoksi, oli niitä sen verran kiva hypistellä
Minakin olen periaatteessa myynyt kokoelmani pois, tosin raha ei ole viela vaihtanut omistajaa. Romppaisen kanssa kaidaan ehka kauppaa soittimista jahka kotiudun Mehikostaaaaa.
Antti Tohka (22.7.2005 00:37)Minakin olen periaatteessa myynyt kokoelmani pois, tosin raha ei ole viela vaihtanut omistajaa. Romppaisen kanssa kaidaan ehka kauppaa soittimista jahka kotiudun Mehikostaaaaa.
LD:tä hyllyssä reilu 200kpl... Ostin juuri "uuden" soittimen, eli toi vanha on myynnissä jos joku tarttee...
Joo,kyllähän noi levyt ovat tallessa.
Viimeksi katsoin kesäkuussa jotain Looney Toonseja levyiltä.
Vuoteen ei ole tullut hommattua mitään ihmeempää,muistaakseni viime syksynä Cat in the brainin limited edition levyn.
Vai pientä kauppaa yhä tehdään, pitäisiköhän itsekin harkita. Toisaalta, ei nuo nyt hirveästi kuitenkaan tilaa hyllyssä vie.
Mahtaako Turkey Shootin Guild Home Video-laaseri vuodelta 83 olla samalla tapaa leikattu kuin teatteriversio ja myöhemmät VHS-versiot Britannian maalla?
Ja nythän Romerokin on löytänyt tämän hienon formaatin.
Mistä päin te noita laserdiscejä hommailette (jos niitä enää kukaan ostaa). Ebayssähän on levyt melko halpoja, mutta itse olen hieman metsästänyt paria harvinaisempaa japaniversiota, joista ei netistäkään oikein tahdo löytyä tietoa. Eli löytyykö jotain muuta liikettä/tapaa hommata noita levyjä kuin Ebay.
Jakel (3.10.2005 00:01)Mistä päin te noita laserdiscejä hommailette (jos niitä enää kukaan ostaa). Ebayssähän on levyt melko halpoja, mutta itse olen hieman metsästänyt paria harvinaisempaa japaniversiota, joista ei netistäkään oikein tahdo löytyä tietoa. Eli löytyykö jotain muuta liikettä/tapaa hommata noita levyjä kuin Ebay.
Junglessa on vielä pari LD:tä kaupan:
http://jungle-scs.co.jp/en/index.htm
Ja olen löytänyt tuon A/V Soft Watchlist Servicen kautta pari herkku LD:tä.
Mitä japaniversiota olet etsinyt? Itse olen etsinyt Viyn ja Blazing Magnumsin
JPN levyjä. Molemmista maksan hyvin
Tommonen sivusto löytyi vahingossa:
LaserDisc DatabaseLinkitin suoraan kauppaan, mutta ilmeisesti toimii nimensä mukaan myös jonkinlaisena tietokantana. Hintoja ei kannata heti pelästyä, näyttäisivät nimittäin olevan kalleimman hinnan mukaan sortattuna.
Mites nykyään? Ette Kai ole hävittänyt levyjänne ja soittimianne?
Soitin ja levyjä on, enkä ole aikeissa niitä hävittää. Tosin, omistan useita kymmeniä saksaksi dubattuja laserdiscejä ja
niistä olisi tarkoitus kyllä hankkiutua eroon, jahka saisin aikaan. (Kysykää, jos kiinnostaa!) Nähdäkseni käytettyjen levyjen hinnat ovat olleet nousussa viime vuosina. Eräs osaltaan formaatin käyttämistä hengissä pitävä seikka on muuten se, että vielä nykyäänkin on olemassa laserdisc-julkaisuja, joita ei ole ensinkään saatavana dvd- saatika teräväpiirto-muodossa. (Useimmille kyllä muut syyt lienevät tärkeämpiä; ovat ehkä tyypillisesti marginaalisempia nämä edellä mainitut julkaisut.) Missä on muuten paras luettelo näistä? Eihän tässä ole vasta kuin kolmisen vuotta aikaa siitä, kun Pioneerin tehtaalla tuotettiin viimeinen erä laserdisc-soittimia, tulee siis vielä jonkin aikaa saamaan kelpo kunnossa olevia käytettyjä soittimia.1994 oli itsellä kiihkeimmillään ld keräily ja noin 600 kpl oli hyllyssä joissa mukana muutamia kalliita keräilylevyjä kuten Dawn of the Dead japani boxi hinta 2000mk ja satakunta jp/hk levyä. Filmifriikki möi kalliilla levyjä mutta itse tilasin muistaakseni sen nimisistä kaupoista kuten American video laser jossa kävin paikan päälläkin Tukholmassa, valikoimassa kymmeniätuhansia käytettyjä levyjä ja halvalla ,ostin japani ja hk levyjä noin 500kr ja möin 1000mk:lla eteenpäin, sitten oli jokin Videomanic tai jotain ruotsalainen ja oletettavasti yksityinen heppu mutta kaikki mitä kysyit löytyi käytettynä ja taas halvalla.
Tilaukset Faxiin ja vahvistus minuutinpäästä ja levyt muutamassa päivässä postissa, kaikki sitten myyntiin soittimia myöten ja Dvd aikaan siirtyminen. Myydä oli pakko koska Dvd soitin pioneer 515 mod piirillä maksoi 6000mk joka oli paljon se.
Levyistä sain kun möin oikeean aikaan äärimmäisen hyvän hinnan ja mättöä riitti pitkän ajan.
Melko nopeasti Ld levyjen hinta romahti ja moni keräilijä sai pörssiromahduksen laittamaan rahamäärään nähden.
Tuo LD aika oli puhdas välietappi dvd aikaan siirtyessä ja ei tule ikävä noita levyjä yhtään kun varsinkin Robo Cop oli 30min pätkissä boxissa, eli käännä levyä kokoajan (itsellä automaatti kääntöinen lukupää).
Hyvä että tuo Ld joka oli kait jo käytössä 1970 luvun lopusta asti on haudattu unholaan!.