Spagettikastike

Korson Antti 11.7.2005 22:49

Helpompi kuin mennä kirjastoon ja lainata umpimähkään joku keittokirja on kysyä täältä:miten tehdään sellainen spagettikastike kuin Goodfellasissa? Kaikki muutkin reseptit otetaan ilomielin vastaan vaikka niissä olisi kalaa/vihanneksia kunhan ne ei ole mitään TV-homojen tyylistä piperrystä

kongon oskari 11.7.2005 23:27

Tämä taitaa olla Scorsesen perheen kastikeresepti. Liekö sitten sama kuin Goodfellasin kastike.









The Sauce

Singe an onion and a pinch of garlic in oil.

Throw in a piece of veal, a piece of beef, some pork sausage and a lamb neckbone.

Add a basil leaf.

When the meat is brown, take it out, and put it on a plate.

Put in a can of tomato paste and some water.

Pass a can of whole tomatoes through a blender and pour it in.

Let it boil.

Add salt, pepper and a pinch of sugar.

Let it cook for a while.

Throw the meat back in.

Cook for one hour.



Now make the meatballs:

Put a slice of bread, without crust, 2 eggs & a drop of milk into a bowl of ground veal & beef.

Add salt, pepper, some cheese and a few spoons of sauce.

Mix it with your hands.

Roll them up, throw them in.

Let it cook for another hour.
Samvli 11.7.2005 23:29

Hieman aiheeseen liittyen, eikös joku Sopranos keittokirjakin ole markkinoilla?

JariM 11.7.2005 23:40
Hieman aiheeseen liittyen, eikös joku Sopranos keittokirjakin ole markkinoilla?




On joo.
Korson Antti 11.7.2005 23:40

Tattis Oskari, mä tiesin että näin se käy nopeiten



edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?
Jumbu 11.7.2005 23:49

Sellainen pikkuvinkki, että öljyssä ja valkosipulissa ei saa pihtailla.

kongon oskari 11.7.2005 23:52
Korson Antti (11.7.2005 23:41)
Edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?







Löytysköhän täältä vinkkejä?
Korson Antti 12.7.2005 00:04

Toi yllyttää muistaakseni varastamaan kepulaisilta (vaikka ne jättää niille korvauksen) ja mä en tekisi sitä ikinä edes unissani koska se olisi väärin

tinman 12.7.2005 06:37

Eikö tuon valkosipulin salaisuus ollut nimenomaan se, että se vuolletaan partaterällä niin ohueksi, että se sulaa öljyyn. Näin muistan kohtauksesta, kun tekevät sapuskata vankilassa.





edit: Kaikenkaikkiaan hieno topic, laitetaan kongon oskarin resepti muisiin, josko kommuunissa kokkaillaan joku ilta (kunhan saadaan ensin ne piffit marinoitua).
Disco Studd 12.7.2005 10:05
Sopranos keittiössä on ilmeisesti tällä hetkellä myyty loppuun. Uutta painosta kannattaa kytätä, sillä jos Elitisti on kiinnostunut yhtään kokkauksesta, tämä kirja täytyy löytyä joka hyllystä. Pastaa, lihapullia, italialaista makkaraa, vasikkaa, leivonnaisia... Meidän perheen illalliset viimeisen vuoden ajalta on työstetty suoraan tästä kirjasta.

Paulie 'Walnuts' Gualtieri kertoo miten valkosipulia käytetään oikein. Valkosipulin puristimet kelpaavat ainoastaan sormien murskaamiseen.
Janne Timonen 12.7.2005 11:13
Korson Antti (11.7.2005 23:41)
Tattis Oskari, mä tiesin että näin se käy nopeiten

edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?





Testaa tätä.
Dimitri Siltala 12.7.2005 20:51

Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!

Romero 13.7.2005 00:38
DIMITRI SILTALA (12.7.2005 19:52)
Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!


Nuo sinun reseptit kyllä tiedetään, "unohdit" lisätä mukaan salaiset ainesosat: Edellämainittujen lisäksi sekaan lorautetaan eestiläistä kivesrahkaa ja hämmennetään Orazion pistoolilla, kastike on hautunut tarpeeksi sen jälkeen kun on katsonut kaksi kertaa Timantit Ovat Ikuisia ja puolikkaan Invasion USA:ta päälle.
Dimitri Siltala 14.7.2005 21:42

Ja jos jos oikein haluaa kunnolla haudutettua,niin käy Faaraon kanssa New Yorkissa juomassa Fernetin ja kotiin tullessa ruoka is ready.

Romero (12.7.2005 23:39)
DIMITRI SILTALA (12.7.2005 19:52)
Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!


Nuo sinun reseptit kyllä tiedetään, "unohdit" lisätä mukaan salaiset ainesosat: Edellämainittujen lisäksi sekaan lorautetaan eestiläistä kivesrahkaa ja hämmennetään Orazion pistoolilla, kastike on hautunut tarpeeksi sen jälkeen kun on katsonut kaksi kertaa Timantit Ovat Ikuisia ja puolikkaan Invasion USA:ta päälle.

Kat 15.7.2005 01:15

Tähän liittyy myös se, että usein täälläpäin spaghettia/makaronia keitetään niin, että se tulee liian pehmeäksi. Pastanhan pitää oikeasti olla vähän raakaa ja sopivan pureskeltavaa.