Helpompi kuin mennä kirjastoon ja lainata umpimähkään joku keittokirja on kysyä täältä:miten tehdään sellainen spagettikastike kuin Goodfellasissa? Kaikki muutkin reseptit otetaan ilomielin vastaan vaikka niissä olisi kalaa/vihanneksia kunhan ne ei ole mitään TV-homojen tyylistä piperrystä
Spagettikastike
Tämä taitaa olla Scorsesen perheen kastikeresepti. Liekö sitten sama kuin Goodfellasin kastike.
The Sauce
Singe an onion and a pinch of garlic in oil.
Throw in a piece of veal, a piece of beef, some pork sausage and a lamb neckbone.
Add a basil leaf.
When the meat is brown, take it out, and put it on a plate.
Put in a can of tomato paste and some water.
Pass a can of whole tomatoes through a blender and pour it in.
Let it boil.
Add salt, pepper and a pinch of sugar.
Let it cook for a while.
Throw the meat back in.
Cook for one hour.
Now make the meatballs:
Put a slice of bread, without crust, 2 eggs & a drop of milk into a bowl of ground veal & beef.
Add salt, pepper, some cheese and a few spoons of sauce.
Mix it with your hands.
Roll them up, throw them in.
Let it cook for another hour.
Hieman aiheeseen liittyen, eikös joku Sopranos keittokirjakin ole markkinoilla?
Hieman aiheeseen liittyen, eikös joku Sopranos keittokirjakin ole markkinoilla?
On joo.
Tattis Oskari, mä tiesin että näin se käy nopeiten
edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?
Sellainen pikkuvinkki, että öljyssä ja valkosipulissa ei saa pihtailla.
Korson Antti (11.7.2005 23:41)Edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?
Löytysköhän täältä vinkkejä?
Toi yllyttää muistaakseni varastamaan kepulaisilta (vaikka ne jättää niille korvauksen) ja mä en tekisi sitä ikinä edes unissani koska se olisi väärin
Eikö tuon valkosipulin salaisuus ollut nimenomaan se, että se vuolletaan partaterällä niin ohueksi, että se sulaa öljyyn. Näin muistan kohtauksesta, kun tekevät sapuskata vankilassa.
edit: Kaikenkaikkiaan hieno topic, laitetaan kongon oskarin resepti muisiin, josko kommuunissa kokkaillaan joku ilta (kunhan saadaan ensin ne piffit marinoitua).
Paulie 'Walnuts' Gualtieri kertoo miten valkosipulia käytetään oikein. Valkosipulin puristimet kelpaavat ainoastaan sormien murskaamiseen.
Korson Antti (11.7.2005 23:41)Tattis Oskari, mä tiesin että näin se käy nopeiten
edit:mistä vitusta mä saan ton lamb neckbonen?
Testaa tätä.
Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!
DIMITRI SILTALA (12.7.2005 19:52)Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!
Nuo sinun reseptit kyllä tiedetään, "unohdit" lisätä mukaan salaiset ainesosat: Edellämainittujen lisäksi sekaan lorautetaan eestiläistä kivesrahkaa ja hämmennetään Orazion pistoolilla, kastike on hautunut tarpeeksi sen jälkeen kun on katsonut kaksi kertaa Timantit Ovat Ikuisia ja puolikkaan Invasion USA:ta päälle.
Ja jos jos oikein haluaa kunnolla haudutettua,niin käy Faaraon kanssa New Yorkissa juomassa Fernetin ja kotiin tullessa ruoka is ready.
Romero (12.7.2005 23:39)DIMITRI SILTALA (12.7.2005 19:52)Kunnon Bolognesekastike vaatii kunnon haudutusajan,itse yritin keväällä tehdä Painekattilassa Jamie Oliverin ohjeella puolen tunnin systeemillä. Ja tulos ei ole lähellekkään sama.Joku noin viiden tunnin haudutuksella sipulit,porkkanat ym.kasvikset hautuvat kadoksiin,ja maku on aivan loistava!
Nuo sinun reseptit kyllä tiedetään, "unohdit" lisätä mukaan salaiset ainesosat: Edellämainittujen lisäksi sekaan lorautetaan eestiläistä kivesrahkaa ja hämmennetään Orazion pistoolilla, kastike on hautunut tarpeeksi sen jälkeen kun on katsonut kaksi kertaa Timantit Ovat Ikuisia ja puolikkaan Invasion USA:ta päälle.
Tähän liittyy myös se, että usein täälläpäin spaghettia/makaronia keitetään niin, että se tulee liian pehmeäksi. Pastanhan pitää oikeasti olla vähän raakaa ja sopivan pureskeltavaa.