Epämuodikkaita omia suosikkeja

MiR 12.7.2005 10:23
Disco Studd (12.7.2005 10:20)
Joidenkin mielestä Bondien fanittaminen ei ole yhtään coolia, mutta MiR ja minä pidämme tässä asiassa puolemme, vai mitä?

Oma kipukynnykseni liikkuu siinä Licence To Kill / OHMSS rajoilla, kaikki muu on yhtä suurta loistoa. Tätä mielipidettä saakin sitten puolustella ahkeraan, etenkin kun puheeksi nousevat Brosnanin Bondit jotka oikeasti ovat ihan hyviä elokuvia.
Plissken 12.7.2005 10:27
Disco Studd (12.7.2005 09:20)
Joidenkin mielestä Bondien fanittaminen ei ole yhtään coolia, mutta MiR ja minä pidämme tässä asiassa puolemme, vai mitä?

Mäkin tunnustaudun Bondien fanittajaksi. Goldeneyeen asti homma ok.
Disco Studd 12.7.2005 10:29

Mutta minäpä pidän myös Hänen majesteetistaan sekä jossain määrin niistä Daltoneista.

Brosnanin kausi alkoi helvetin hyvin (Kultainen silmä), mutta laski tasaisesti käsittämättömään surkeuteen (en enää edes muista viimeisimmän nimeä).
MiR 12.7.2005 10:33
Disco Studd (12.7.2005 10:30)
.

Brosnanin kausi alkoi helvetin hyvin (Kultainen silmä), mutta laski tasaisesti käsittämättömään surkeuteen (en enää edes muista viimeisimmän nimeä).

Die Another Day oli viimeisimmän nimi. Tunnustetaan, näkymätön auto + Halle Berry tekivät Bondille miltei saman kuin Licence To Kill. Toivottavasti sarja toipuu vielä tuosta.

World Is Not Enough, Tomorrow Never Dies ja Goldeneye ovat kuitenkin ihan kunnon Bondeiluja. Viimeksimainittu nousee vieläpä top kymppiin kaikkien aikojen Bond-listallani.
Janne Timonen 12.7.2005 11:09

Tästäkin tulee kuraa niskaan:

Jay & Silent Bob Strike Back + Snoop DD:n, Ice Cuben & kumppaneiden shitmotherfuckerbitchassho-leffat.
k-mikko 12.7.2005 12:09

Kopion Shockyn onnistunutta luokittelua.

Epämuodikas oma suosikki: Blair Witch 2 – Book of Shadows

Pidin jo ykkösosastakin päin vastoin kuin moni muu. Ja omaksi yllätyksekseni pidin jatkostakin. Tyyli on aivan eri siitä huolimatta, että ohjaajaksi palkattiin dokumenttiohjaaja. Itse asiassa enemmän kuin itse elokuvasta (tähtinä ****) pidän siitä, että näinkin onnistunut elokuva on syntynyt lähtökohdasta, että "yhden idean" ja pienen budjetin kauhuhittiin tehdään iso(mma)lla rahalla jatkoa. Lopputuloksena onkin tietyllä tavalla paljon perinteisempi, mutta silti toimiva pieni helmi. Parhaiten tässä toimii "mikä onkaan oikeasti totta" ‑idea, jonka seurauksena tunnelma on jenkkikauhuksi harvinaisen surrealistinen. Tästä pitäisi nähdä director's cut, koska nykyinen versio ei sitä ole.

Tuntematon helmi: L'appartement

Romanttinen trilleri kuulostaa aika kamalalta, mutta Gilles Mimounin ainoa ohjaus on aivan loistava. Aivan pieni tyylivirhe elokuvassa on, muuten on virkistävää, että toimivaa jännitystä voidaan tehdä ilman väkivallan uhkaa. Cassel, Bellucci ja Bohringer, loistavaa! Jokaisen parisuhteessa elävän, jolla pikkaisenkin vanha suola janottaa ja uusikin voisi jossain olosuhteissa kelvata, pitäisi katsoa tämä. Voisi joskus vittuuntua sen Wicker Park ‑remaken parissa.
Young Hova 12.7.2005 12:51

OHMSS on edelleen paras Bond.. Kultasormen ja Live and Let Dien ohella.

edit: Joo, pidän siis kyllä muutenkin Bondeista.
Janne Timonen 12.7.2005 12:59
Alien Sun (12.7.2005 11:54)
kehutaan nyt sitten vaikkapa Trees Loungea.

Eikös tämä ole ihan yleisesti tunnustettu helevetin hienoksi leffaksi?
drake2j 12.7.2005 13:10

Epämuodikas oma suosikki:

Hellraiser III: Hell on Earth – pidän tästä aivan yhtä paljon kuin osista 1 & 2. En ole vielä koskaan tavannut ketään, joka olisi kanssani samaa mieltä.
Antti Tohka 12.7.2005 13:17
drake2j (12.7.2005 11:11)

Hellraiser III: Hell on Earth – pidän tästä aivan yhtä paljon kuin osista 1 & 2. En ole vielä koskaan tavannut ketään, joka olisi kanssani samaa mieltä.

Tämä mielipide kannattaisi sensuroida ja sassiin.

Olen Jufo T:n tai mikä sen jäbän nimi nyt taas olikaan eri mieltä Ravenouksen hyvyydestä. Musta se on aivan saakelin hyvä. Myös monet Friedkinin parjatut leffat ovat mielestäni erittäin asiallisia (varsinkin Saalistaja).

Muita harvemmin tunnustettuja 5 tähden valioita:

Planes, Trains and Automobiles

Armageddon

Lakeuden kutsu (no ei ehkä 5 tähden leffa, mutta iisisti paras kotimainen jonka olen nähnyt pitkään aikaan)

Badddassss (no saihan tämä sentään toisiksi uusimmassa Uncutissa 5 tähteä)

jne, jne
Young Hova 12.7.2005 13:23
Antti Tohka (12.7.2005 13:18)
Lakeuden kutsu (no ei ehkä 5 tähden leffa, mutta iisisti paras kotimainen jonka olen nähnyt pitkään aikaan)

wacko.gif
Antti Tohka 12.7.2005 13:25
Kalle Kinnunen (12.7.2005 11:24)
Antti Tohka (12.7.2005 13:18)

wacko.gif

Itse olet 2x wacko.gif

Perusteluita: rullaava juoni, hyvät näyttelijät, erinomaiset läpät.
MiR 12.7.2005 13:27
drake2j (12.7.2005 13:11)

Ilmoittaudun kyseisen elokuvan toiseksi ystäväksi.
Young Hova 12.7.2005 13:33
Antti Tohka (12.7.2005 13:26)

Juoni? Se tunkkainen pohjanmaalaisurpo ajelee autolla paikasta toiseen ja vonkaa naistaan ja lopussa nainen tulee noin vaan takaisin. Välillä 1 tappelu ja jotain puhetta bisneksistä.
Artisan 12.7.2005 13:35
Kalle Kinnunen (12.7.2005 13:34)
Antti Tohka (12.7.2005 13:26)

Juoni? Se tunkkainen pohjanmaalaisurpo ajelee autolla paikasta toiseen ja vonkaa naistaan ja lopussa nainen tulee noin vaan takaisin. Välillä 1 tappelu ja jotain puhetta bisneksistä.

Nyt minunkin alkoi tehdä mieli nähdä tuo.