Mielenkiintoinen, mutta usein esille otettu aihe

drake2j 2.6.2005 18:51
Lauri Lehtinen (2.6.2005 16:49)
Prom Nightin suhteen Nordic on taatusti ollut apajilla ennen Magnumia sun muita.
Näin on, Prom Night on Nordicin julkaisu.



http://www.elitisti.net/private/cover-prom_night.jpg
Wing 2.6.2005 19:07

Damn, aivan kuin olisin joskus nähnyt hopeakantisen Magnum/Calsor-julkaisun tuosta elokuvasta (ei, en sekoita Terror Trainiin jonka kannessa on J.L. Curtis), mutta muisti on pettänyt.

Lauri Lehtinen 3.6.2005 13:09

Sitten kun menet kotiin, niin katso onko siellä Manaajan talon FI-kansi. Ihan oikeasti kiinnostaa, jos kyseisestä "Backin Mikakaan ei tiedä" ‑aiheesta löytyisi lisätietoa tai lisämatskua.

Wing 3.6.2005 14:23
Lauri Lehtinen (3.6.2005 13:10)
Sitten kun menet kotiin, niin katso onko siellä Manaajan talon FI-kansi. Ihan oikeasti kiinnostaa, jos kyseisestä "Backin Mikakaan ei tiedä" ‑aiheesta löytyisi lisätietoa tai lisämatskua.





En ole väittänyt tuollaista omistavani tai edes nähneeni, muistan vain jonkin muinaisen keskustelun (taisi olla vanhalla Gore-foorumilla), jossa joku kertoi Manaajan Talon kansista ja aprikoi, olisiko siitä ihan nauhakin olemassa.



Tietenkään en muista tuon "jonkun" nicknamea, aihe vain jäi mieleen kaikessa mielenkiintoisuudessaan.
sud 3.6.2005 15:24

Mulla oli joskus SF-kannet Puppet master kolmoseen, jota ei kai koskaan julkaistu sitten suomessa, eihän??

THaavisto 3.6.2005 16:33
sud (3.6.2005 15:25)
Mulla oli joskus SF-kannet Puppet master kolmoseen, jota ei kai koskaan julkaistu sitten suomessa, eihän??





Menee taas vähän epävarman ja ikivanhan tiedon kierrättämiseksi mutta olen kuitenkin kuullut sellaisen tarinan, että julkaisija päätti luopua sarjan julkaisemisesta kuultuaan että kolmostakin pitäisi leikata aika paljon. Ensimmäinen osa on kuitenkin Suomessa aivan älytön torso ja kakkostakin saksittiin about 40 sekuntia.



Minäkin olen nähnyt kansikuvan tuosta Puppet Master III:sta ja se oli suunnilleen sama kuin useimmissa muissakin leffan julkaisuissa, eli tämä:







Puppet Master II oli muuten leikatuksi versioksi erittäin hintava, itse sain siitä joskus yli 20 euroa. Itse en ole nähnyt kasettia vieläkään myynnissä kuin muutaman kerran, eli ilmeisesti se on sarjaa "yllättävän harvinainen."
tupes 16.6.2013 00:26

Itse olen nähnyt joskus 80-luvulla penskana järvenpään video pisteessä friday the13th vhs/betan? jossa kannessa kuvana veren tahrima kirves tyynyllä. Tästähän oli juttua joskus gorehoundin kirjepalstalla, olikos se filmifriikin tommy joka oli myös nähnyt tämän kassun jossakin tuossa jutussa siinä lehdessä? Olikohan kyseessä swx versio, taikka jopa beta kassu, tai sitten ehta suomi vhs/beta?

Carson 16.6.2013 14:57

suomitekstein ei tuollaisia, KK kokonaan kielletty,

tupes 18.6.2013 16:52
Carson (16.6.2013 14:57)

suomitekstein ei tuollaisia, KK kokonaan kielletty,


Jaah, niinhän se oli kk, mutta mikäköhän versio se sit oli? Onko ruotsi swx kannesta kuvaa, uudemmassa versiossa muistaakseni oli myös jonkunlainen kirves ja tyyny aiheinen kuva, mutta se oli piirrettynä siinä, mitä muistelen sitä joskus hipelöineeni filmifriikissä.

Jakel 18.6.2013 17:13

KK vasta 80-luvun puolivälin jälkeen. Sitä ennen toki voinut olla jossain formaatissa (ainakin teoriassa)

Carson 19.6.2013 01:40

Friday 13th on tyrmätty jo rajalla, 35mm printti elonetin mukaan äänin 6-0

moska 22.6.2013 12:09

Eihän tuo teatterikielto sinänsä todista, etteikö suomalaista videojulkaisua voisi olla (esim. Vigilante). Julkaisija lienisi kuitenkin ollut Warner, joka isona firmana noudatti kohtuullisen hyvin tarkastamon päätöksiä ja virallinen suomijulkaisu olisi varmasti tunnetumpi, jos sellainen olisi ollut olemassa.

Rantala 1.8.2013 18:31

Onko kukaan oikeasti koskaan omistanut tai nähnyt vuokralla tai myynnissä tätä kasettia:


07825.jpg



http://www.fixgalleria.net/release.php?id=7825

Xialong 2.8.2013 10:27
Rantala (1.8.2013 18:31)

Onko kukaan oikeasti koskaan omistanut tai nähnyt vuokralla tai myynnissä tätä kasettia:


07825.jpg



http://www.fixgalleria.net/release.php?id=7825



Kyllä tuo on minulla käynyt varmaan pariinkin otteeseen. Pitäisi tuosta kai rippikin löytyä, jollei sitten ollut kopiosuojattu.

Rantala 2.8.2013 11:06

Ok nimittäin täällä tampereen leveysasteella en muista kertaakaan 20 vuoden keräilyuran aikana nähneeni kertaakaan tuota ikä Helsinkiläinen kolleganikaan sitä ollut koskaan nähnyt. Paljonko on leikattu?